To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym

sshoney - Nie 11 Cze, 2017
Temat postu: Elektryczny Fiat Cinquecento z doładowaniem solarnym
Witam, w moim przypadku projektowanie i konstrukcja elektrycznego Cienkiego wyglądała tak jak na filmie, który umieściłem na YT. Prace trwały ok 2,5 roku ale efekty są dosyć ciekawe. Nie ma co opisywać, trzeba zobaczyć:

https://www.youtube.com/watch?v=IJNKksV2rJY

Samochód jest zarejestrowany jako elektryczny CC z 1996 r., z mocą silnika 10kW, na 5 osób, z rodzajem paliwa EE.
Chętnie wymienię się doświadczeniami i informacjami o konwersjach tego modelu samochodu z innymi takimi jak ja pasjonatami tematu.
Pozdrawiam
Sławek

midi - Nie 11 Cze, 2017

Hej, widzę że jesteś z Radomia jak ja, chętnie bym zobaczył Twój pojazd i porozmawiał na jego temat, szkoda że na filmie brak dźwięku. Jeśli nie masz nic przeciwko podaj proszę na PW jakieś namiary na siebie, mam kilka e-rowerów więc może i Ciebie coś zainteresuję.
Mnie chodzi po głowie Yaris w wersji elektrycznej więc pewnie sporo bym się mógł od Ciebie dowiedzieć.
Pozdrawiam serdecznie i gratuluję projektu.

Mobil - Nie 11 Cze, 2017

Świetna konstrukcja, pozazdrościć :mrgreen: Jak z zasięgiem, prędkościami, przyśpieszeniem?
sshoney - Nie 11 Cze, 2017

Na filmie podałem ok 50 km. W terenie płaskim przy płynnej jeździe jest znacznie większy. U mnie mam zjazdy i wzniesienia. Z danych pomiarowych po przejechaniu 10 km w terenie niekorzystnym napięcie trakcyjne spadło z 79V na 77V. Zakładając, ze może spaść max do 66V przy spadku 2V/10km wychodzi ok. 65km. 80 km/h spoko osiągnie a jak się rozbuja to i więcej bo ma skrzynię pięciobiegową od Seicento. Z przyspieszeniem jest nieco inaczej jak w benzynowym. Silnik elektryczny ma inną specyfikę działania. Od "0" prędkości ma moment max ale ograniczony jest mocą jaka posiada. Samochód może ruszyć z kopyta paląc gumy ale z osiągnięciem dobrego przyspieszenia jest już gorzej. Musiałby być mocniejszy silnik.
ICE - Nie 11 Cze, 2017

sshoney, ciekawa realizacja widać sporo włożonej w projekt pracy jednak najważniejsze że konstrukcja jest funkcjonalna i jak się domyślam po informacji o rejestracji pojazdu ma być też użyteczna? Planujesz jakieś dojazdy do pracy czy tylko hobbistyczne wyjazdy?
Możesz się podzielić informacją o +- kosztach konwersji?

Dlugas - Nie 11 Cze, 2017

Bateria trakcyjna czyli akusy ołowiowe w wykonaniu trakcyjnym?? 210Ah 72V w wykonaniu lipo lub liion kosztowały by chyba majątek. Ale za to sporo spadła by waga akumulatorów więc zasięg UP.
Do czego potrzebny Ci ten aku w bagażniku?
"Spalanie" jakie wyliczyłem to trochę ponad 300Wh /km .
Swietny pojazd do codziennych dojazdów, sporo można zaoszczędzić na benzynie lub nawet gazie. Tylko jak będzie wyglądała jazda zimą lub nawet jesienią kiedy zaczną parować szyby? Masz tam jakieś ogrzewanie?
Budowanie samochodu elektrycznego to spore wyzwanie.
Biorąc pod uwagę budżet Twój i Elona Muska który skonstruował Teslę widzę wielką dysproporcję. Wiem że Tesla jest nieźle zaawansowana ale budżet też nie mały. Uważam że Musk przy tym budżecie powinien skonstruować coś znacznie poważniejszego niż tylko Teslę, choć i tego nie można mu zarzucić bo to przecież fabryka i wielki biznes.
Gratuluję konstruktorowi ;)

sshoney - Nie 11 Cze, 2017

Trudno jeszcze powiedzieć, na razie wyjazdy hobbistyczne, Cienki jest w fazie testów praktycznych. Koszty zamknęły się mniej więcej w niecałych 20 tys. PLN łącznie z lakiernikiem. Sprzęt jest nieco przepłacony bo to pierwszy prototyp i sporo elementów w trakcie konstrukcji okazało się niepotrzebnych. Akusy w komorze silnika, pod tylnym siedzeniem i w bagażniku są trakcyjne. Nie ma jeszcze ogrzewania ale jest możliwość zastosować webasto jakieś benzynowe; spotkałem się już z takim rozwiązaniem.
tas - Nie 11 Cze, 2017

LiIon: 210Ah 72V = 80*20=1600szt x 5zł = 8000zł = 80kg + ~10kg koszyki, taśmy + ze 100h roboty minimum
Pb: 200Ah 72V = 6*900zł = 5400zł = 267Kg przy czym z 200Ah do dyspozycji mamy może 150 i to tylko przez pierwsze miesiące użytkowania.

To taka mała propozycja na kolejne wersje pojazdu :)

Dlugas - Nie 11 Cze, 2017

tas napisał/a:
LiIon: 210Ah 72V = 80*20=1600szt x 5zł = 8000zł = 80kg + ~10kg koszyki, taśmy
Pg: 200Ah 72V = 6*900zł = 5400zł = 267Kg przy czym z 200Ah do dyspozycji mamy może 150 i to tylko przez pierwsze miesiące użytkowania.

Niecałe 200kg mniej przy tej konstrukcji czyni bardzo wiele bo to pewnie trochę mniej jak połowa wagi całego pojazdu w obecnym stanie.
Czyli wiele można "zwojować" :)
Ile waży "blaszanka" CC ?

Mobil - Nie 11 Cze, 2017

Ewentualnie LiPo 10h pracy :lol:
sshoney - Pon 12 Cze, 2017

Tas mam pytanie o co biega w tych podanych kwotach dotyczących akusów, dla mnie są one zdecydowanie za niskie, chyba, ze są to jakieś ceny z Chin:
"
LiIon: 210Ah 72V = 80*20=1600szt x 5zł = 8000zł = 80kg + ~10kg koszyki, taśmy + ze 100h roboty minimum
Pb: 200Ah 72V = 6*900zł = 5400zł = 267Kg przy czym z 200Ah do dyspozycji mamy może 150 i to tylko przez pierwsze miesiące użytkowania.
"
LiIon - 80x20 - to jakies pojedyńcze ogniwa w hurcie?? - 8 tys. coś to za mało
Pb- 12V/200A - 900zł ?? te co mam w bagażniku Toyamy 105Ah /po dwa równolegle/ są po około 850zł-900zł za 1 sztukę

tas - Pon 12 Cze, 2017

LiIon - tyle chodzą po forum ogniwa, po około 5zł/szt. Wziąłem pod obliczenia jakieś średnie ogniwo o pojemności 2600mAh i za tyle takie kupisz. Aby mieć aku 72V 200Ah musisz złożyć akumulator 80s20p czyli z 1600szt takich typowych ogniw. Minus to duży wkład pracy w budowę takiego aku.
Pb - wszedłem na allegro i wpisałem aku trakcyjny 200Ah i mi wyszły najtańsze aku za 800-900zł i stąd wziąłem cenę.


Dobrze podpytasz odpowiednich ludzi i kupisz LiIon taniej niż Pb...

sshoney - Pon 12 Cze, 2017

Dzięki za info, w sumie niezły patent. Na tyle godzin ile poświeciłem na tego elektryka to posiedzieć jeszcze kilkadziesiąt to pikuś jest normalnie :smile:
Pykacz - Pon 12 Cze, 2017

tas napisał/a:
Aby mieć aku 72V 200Ah musisz złożyć akumulator 80s20p


E coś się walnąłeś chyba . :lol: Powinno być raczej 20s 80p :cool:

tas - Pon 12 Cze, 2017

:D racja


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group