To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Bagażnik do przewozu ebike na hak

Elektrotonus - Pon 12 Cze, 2017
Temat postu: Bagażnik do przewozu ebike na hak
Witam

Wakacje niebawem, chciałem zabrać swój rower na wczasy ;-) Mam bagażnik THULE 972 na hak.



https://www.thule.com/en-...3-tilt-_-972000

Ma max obciążenie 45 kg. Mój ebike waży 32 kg. Zatem jest szansa, że rower żony można dołożyć ( max 12 Kg )

Kłopot w tym, że oryginalny sposób montażu odpada, gdyż uniemożliwia to skrzynka. Mogę zastanowić się nad założeniem uniwersalnego adaptera do przewozu damki i tak podwiesić rower. Może ten thule da rade, tylko producent mowi, ze max jeden rower to 15 kg.

https://www.thule.com/en-...dapter-_-982000

Dodatkowo taśma o nośności 250 kg jakby coś się urwało.



Zastanawiam się, czy nie lepieju sprzedać ten zgrabny bagażnik i zakupić platformę dedykowana do ebika na której stawia sie rower. Macie jakieś doświadczenia w przewożeniu rowerów elektrycznych na haku ?



Kapitan Hak - Wto 13 Cze, 2017

Niestety w większości bagażników maksymalne obciążenie jednego roweru to 15 KG. Jest na rynku właściwie jeden DOBRY bagażnik na rowery elektryczne. Nie będę robił reklamy, napisałem priv :)
Tomas - Wto 13 Cze, 2017

Temat o bagażnikach rowerowych to będziemy pisać na priv. Super :mrgreen: Jak bym się też chciał dowiedzieć to rozumiem na priva się zgłaszać ?
Kapitan Hak - Wto 13 Cze, 2017

Tomas, tak się składa, że pracuję w miejscu, w którym jedną z gałęzi biznesu jest sklep internetowy oferujący taki asortyment. W związku z tym nie chciałem tutaj reklamować produktu, w końcu to forum :)

W każdym razie, bagażnik do przewozu rowerów elektrycznych sprowadza się właściwie od jednego parametru - dopuszczalnej masy jednego roweru. W większości rozwiązań na rynku jest to 15 kg - niewystarczająca masa do przewozu roweru elektrycznego. Najlepszym rozwiązaniem jakie znam do przewozu roweru elektrycznego jest Westfalia BC80.

Lepiej? :)

Tomas - Wto 13 Cze, 2017

Ok. Cena jak za przyczepkę na hak, ale jeden falcon wejdzie albo 2x3kW :mrgreen:
Kapitan Hak - Wto 13 Cze, 2017

Cena rzeczywiście jest dość wysoka, ale za nią idą dwie rzeczy:
1. Możliwość przewozu rowerów elektrycznych (a to naprawdę rzadkość)
2. To jest nowy bagażnik, jakieś 2-3 miesiące na rynku.

W każdym razie miałem przyjemność testować ten bagażnik, i mogę go bez kompleksów polecić :)

Wojtas - Wto 13 Cze, 2017

Witajcie, dobrze, że ktoś poruszył ten temat.A więc z mojego punktu widzenia rower elektryczny a więc waży często znacznie więcej niż klasyczny powinno się przewozić tylko i wyłącznie na bagażniku na hak.Jak ja kiedyś przymierzyłem taki popularny z Allegro za ok 150zł, na tylną klapę i szybę to bój się Boga, od razu go zdjąłem i nadaje się tylko do kosza.Ludzie, w czymś takim nawet zwykłego uważam nie wolno przewozić i nie przesadzam.Kolejna kwestia to zasłonięcie tylnej szyby a nawet lusterek oraz tablicy rej. , to jest bardzo ważne.W końcu kupiłem na 3 rowery na hak, jest eleganckie pełne oświetlenie , do tego trzecią tablicę i jestem bardzo zadowolony, tylko taki jest naprawdę stabilny.Do elektrycznego roweru nie zaufałbym niczemu więcej jak tylko bagażnikowi na hak.Pozdro ;)
Kapitan Hak - Wto 13 Cze, 2017

Wojtas - jak najbardziej mówimy o platformie na hak. Tylko, w większości takich bagażników max. masa jednego roweru to 15 KG, co stwarza problemy z przewozem rowerów elektrycznych ;)

Dlatego ważne jest, aby przy zakupie takiego bagażnika sprawdzić maksymalną masę jednego roweru.

Wojtas - Wto 13 Cze, 2017

Wiem Kapitanie ;) - mój post ma być tylko pewną przestrogą.A więc jeżeli mówimy o maksymalnej wadze, mój kolega na bagażniku 45kg woził do 60kg , w tym właśnie e-bike, nie pochwalam tego, ale bagażnik był naprawdę solidny, i wiecie co zrobił ? Zrobił dodatkowy wspornik(grubą, stalową rurę oraz kątownik) pod oryginalnym mocowaniem na hak, po prostu dodatkowa rura mocowana niżej , już na zagięciu haka.Wtedy bagażnik przymocowany był do haka w dwóch miejscach, także trzymało to ekstra.Chyba do dzisiaj jeździ tak.

Dla jasności czerwoną linią zaznaczyłem element, który sobie dospawał czyli dodatkową rurkę z obejmą, pod gałką haka na której jest mocowanie oryginalne.
http://wstaw.org/m/2017/0...750x750_q85.jpg

Kapitan Hak - Wto 13 Cze, 2017

Wojtas, jest to jakieś rozwiązanie ;) Gorzej jak policjant Cię zatrzyma i zacznie sprawdzać, albo jak będziesz chciał oddać hak na gwarancję. Jakby nie patrzeć, przewożenie ciężkich rzeczy poza samochodem zawsze się wiąże z ryzykiem, a przekraczanie dopuszczalnej masy całkowitej to ryzyko zwiększa (już nie mówię o tym, że max. nacisk pionowy haka może zostać przekroczony i belka haka się zerwie).

Ja bym jednak polecał dedykowane rozwiązanie do tego typu rowerów, bo przede wszystkim trzeba zadbać o bezpieczeństwo :)

smekes - Wto 13 Cze, 2017

nie chciałbym być tym hakiem który trzyma te 3 rowery ze zdjęcia
leszcz - Wto 13 Cze, 2017

Ja się nie pieszczę. Mam z allegro na 4 rowery z maks 60kg i to wykorzystuję.


Najcięższy montuję jako pierwszy potem lżejsze - zasada dźwigni. Zapierdzielam z tym czasami 100km/h i żadnego jeszcze nie zgubiłem.

Gdybym miał ebajka 60-80kg SPOKOJNIE bym go na pierwszym slocie przewoził.

Elektrotonus - Wto 13 Cze, 2017

Kapitan Hak napisał/a:
Wojtas - jak najbardziej mówimy o platformie na hak. Tylko, w większości takich bagażników max. masa jednego roweru to 15 KG, co stwarza problemy z przewozem rowerów elektrycznych ;) Dlatego ważne jest, aby przy zakupie takiego bagażnika sprawdzić maksymalną masę jednego roweru.



Ta westfalia jest ok ale cena ponad 2000 zł nie na moją kieszeń. Zastanawiam się, czy mój bagażnik zaprojektowany na 3x15 kg ( 3 rowery) wytrzyma dwa elektryczne o masie 45 kg ?

Są tez inne bagażniki do ebików zdecydowanie tańsze. Kluczem jest rozstaw - odległość między rowerami i dopuszczalne obciążenie. Wszystkie maja 60 KG. 15 kg rezerwowane na wagę bagażnika. Daje to w sumie 75 kg, czyli max na większość haków osobówek.


Przykład:

https://www.rowertour.com...CFQ-eGwod-1kPZg


madejp - Wto 13 Cze, 2017

@leszcz, Przekroczenie limitu wagi dla jednego roweru najbliżej haka nie jest problemem, ale nie przekraczałbym całkowitego limitu wagi dla bagażnika.
Wojtas - Wto 13 Cze, 2017

Kapitan Hak napisał/a:
Wojtas, jest to jakieś rozwiązanie ;) Gorzej jak policjant Cię zatrzyma i zacznie sprawdzać, albo jak będziesz chciał oddać hak na gwarancję. Jakby nie patrzeć, przewożenie ciężkich rzeczy poza samochodem zawsze się wiąże z ryzykiem, a przekraczanie dopuszczalnej masy całkowitej to ryzyko zwiększa (już nie mówię o tym, że max. nacisk pionowy haka może zostać przekroczony i belka haka się zerwie).

Ja bym jednak polecał dedykowane rozwiązanie do tego typu rowerów, bo przede wszystkim trzeba zadbać o bezpieczeństwo :)


Policjant nic nie zrobi za to, przecież to tylko zwiększenie naszego bezpieczeństwa. Co do oddania na gwarancję - nie będzie problemu.Już tłumaczę dlaczego :) To jest rurka z dwoma obejmami takimi jak to : http://folnet.pl/data/files/ur_folnet_350.jpg tak więc jest to demontowalne w 5 minut. To naprawdę bardzo dobre rozwiązanie.Jedynie rura jest przyspawana do obejmki, przez co nie wiąże się to z żadną ingerencją w bagażnik czy hak, po prostu przykręcamy. Ja polecam wykonanie czegoś takiego, szybkie i skuteczne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group