To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - silnik do zethosa (damka)

roybatty - Wto 13 Cze, 2017
Temat postu: silnik do zethosa (damka)
Witam po raz 1 na forum
na wstępie zaznaczam że w sprawie rowerów elektrycznych jestem zielony,
problem jest taki, że chciałbym aby moja żona mogła ze mną trochę pojeździć w terenie - oczywiście nie są to żadne treningi MTB, ale jest cała masa stromych podjazdów, szybkie zjazdy i tak w kółko, suma sumarum jest to zbyt męczące. No więc chcę dołożyć jej jakiś silnik do roweru.

A rower to unibike zethos lady 17 cali - wersja fabryczna czyli korba na octalinku, hamulce hydrauliczne.


No i chciałem się dopytać, bo jak rozumiem można kupić jakiś zestaw typu gotowiec z silnikiem na tylnym kole, ale można też kupić silnik centralny, no i jakie są generalnie różnice w kwestii wygody tych rozwiązań. No i czy w wypadku silnika na tylne koło to korbę muszę wymienić na kwadrat czy czujniki pasują już też na octalinka? Na razie to tyle, jak coś będę pytał dalej.
pozdrawiam Kris

WojtekErnest - Śro 14 Cze, 2017

Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych.
roybatty - Śro 14 Cze, 2017

WojtekErnest napisał/a:
Masz na górze i na dole reklamy firm ktore oferują gotowe komponenty do konwersji roweru na wspomaganie elektryczne. To najprostrze choć nie najtansza metoda by zrobic to szybko i bez umiejętności elektronicznych.


tak przeglądałem, za dużego wyboru tam niestety nie ma, ale to nie problem,

natomiast bardziej chodzi mi o porównanie silnika w tylnej osi do silnika centralnego -
w większości rowerów jakie znam z filmów są to silniki centralne - te w tylnej osi spotykam tylko w mieście, czy one nadają się tylko do utwardzonych dróg i nie sprawdzają się się w terenie, czy o co chodzi??? - jak już wcześniej pisałem zależy mi tylko na wspomaganiu, a nie na tym aby rower sam jechał z zawrotną prędkością to raz a dwa zależy mi też na jak największej efektywności silnika i jak najmniejszej masie tego wszystkiego. Może się mylę, ale sądzę że silnik centralny będzie najlżejszy, bo nie montowany w kole czyli masę rotującą mamy nieporównywalnie mniejszą czyli manewrowość tego roweru powinna być znacznie lepsza. Czy ktoś może się w tych tematach wypowiedzieć?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group