To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - elektryczny c330
lobudek - Wto 13 Cze, 2017 Temat postu: elektryczny c330 Cześć. Jestem w trakcie budowy mini traktorka elektrycznego. Silnik 400W z mechanizmem różnicowym od kolegi gienek333. Sterownik 36V 800W z magmy, resztę widać na zdjęciach. Potrzebuję pomocy przy przełączniku zmieniającym kierunek jazdy i przy hamowaniu silnikiem. Planuję aku li-ion 10s10p z BMS (kupię 100 niedrogich ogniw).
(PS. proszę admina o przeniesienie do działu własne konstrukcje)
ICE - Wto 13 Cze, 2017
Nie pomogę odnośnie problemu, ale projekt super. Juz mi się syn pyta czy mu też taki zbuduje .
Mobil - Wto 13 Cze, 2017
Ale to jest silnik szczotokowy? Jeśli tak to wsteczny to po prostu zamienić plus z minusem i jedzie w drugą strone
lobudek - Wto 13 Cze, 2017
Szczotkowy oczywiście. Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem, ale chcę to rozwiązać za pomocą jakiegoś przełącznika.
qaz33 - Śro 14 Cze, 2017
aby zmieniac kierunek potrzebny jest tzw mostek H zrobiony z 4 tranzystorow i paru bramek logicznych albo poprostu kupic odpowiedni sterownik
Anonymous - Śro 14 Cze, 2017
Nie prościej przełącznik tablicowy lewe-prawe obroty?
Mobil - Śro 14 Cze, 2017
lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle
lobudek - Czw 15 Cze, 2017
Filmik z testu z obciążeniem ( sorry za słabą jakość )
https://www.youtube.com/watch?v=RZahyBKRJkU
WojtekErnest - Sob 17 Cze, 2017
Mobil napisał/a: | lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle |
Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy.
lobudek - Nie 18 Cze, 2017
WojtekErnest napisał/a: | Mobil napisał/a: | lobudek napisał/a: | Wiem, że zamienić wystarczy plus z minusem |
Więc idziesz do pierwszego lepszego elektrycznego mówisz, że chcesz przełącznik i tyle |
Przy 20A, to lepiej przekażnik/stycznik a przełącznik prosty niskoprądowy. |
Właśnie mam taki przełącznik i przekaźniki z lublina-tylko nie bardzo wiem jak to podłączyć.
PS: Miał ktoś do czynienia z tym układem:
http://magma.sklep.pl/pro...2V-24V-27A.html
Czy za jego pomocą rozwiążę problem zmiany kierunku jazdy i hamowania silnikiem?
pajak_111 - Wto 20 Cze, 2017
Ja przerobiłem taki wyłącznik
http://allegro.pl/wylaczn...6851001292.html
Takie wyłączniki są zazwyczaj rozbieralne. Wywaliłem z niego niepotrzebne sekcje styków i poprzekładałem krzywki wewnątrz tak żeby przełączały polaryzację na silnik( u mnie nie ma trzech pozycji tak jak w typowych przełącznikach obrotów do silników trójfazowych, są tylko dwie ,przód , tył). Dodatkowo za tym przełącznikiem jest przekaźnik, który po załączeniu odcina plusa i zwiera go do minusa idącego do silnika. W szeregu jest wpięty opornik musi być tak spory (wydaje mi się że z 250W minimum) a opór- to zależ jak gwałtownie to ma hamować (ten mój) który widać na foto zjarał się od razu a miał chyba 100ohm 100W. Przekaźnikiem możesz sterować stykiem z pedału hamulca. Ja mam w swojej konstrukcji hamulce hydrauliczne więc mi to było potrzebne do kontroli rodzicielskiej i sterowałem tym z pilota. Myslę że fajnie by było mieć taki duży opornik z regulowaną opornością ( albo jakiś inny układ) tak żeby dało się sterować siłą hamowania w zależności od wychyłu pedału hamulca.
radasss - Wto 20 Cze, 2017
Rzeczy należy robić możliwie najprościej jak się da, byle nie prościej.
Potrzebne są dwa samochodowe przekaźniki ze stykami przełącznymi ( cewki najlepiej 24 V - np. autobusowe) i jeden zwykły włącznik i rezystor. Resztę już masz. Rezystor 100 Ω / 2 W dla cewki przekaźnika 24 V, 100 Ω / 10 W dla cewki 12 V. Silnik podłączyć tak, aby pojazd jechał w przód, gdy wyłącznik W jest pozycji jak na schemacie.
Oczywiście tam, gdzie zasilanie podłączasz wyjście ze sterownika prędkości. Hamowanie silnikiem kompletnie nie ma sensu, chyba że to jedyny hamulec.
lobudek - Pią 14 Lip, 2017
Proszę o pomoc. Jak podłączyć sterownik i silnik pod ten przełącznik by zmieniać obroty silnika Rozebrałem go i składa się z 3 takich modułów. Każdy moduł jest odizolowany od poprzedniego.
lobudek - Pią 14 Lip, 2017
Dobra, poradziłem sobie już z tym....
|
|
|