To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - sprężone powietrze
rarek - Pią 14 Maj, 2010
jasne że to nie ideał problemów pewnie znajdzie się jeszcze więcej.
chodzi o to że technologia jest obecna i w zasięgu ręki
Zbyszek Kopeć - Pią 14 Maj, 2010
A co ze sprawnością energetyczną sprężania i rozprężania (w sumie 5%).
Chociaż idea słuszna, bo ekologicznie na ulicach. Jednak te zbiorniki i hałaśliwe tłoki itp..
wit - Pią 14 Maj, 2010
tomasz_kombi napisał/a: | Jakimś zapalonym zwolennikiem napędu pneumatycznego (na razie ) nie jestem ale muszę się nie zgodzić z tą "kaczką dziennikarską".
No chyba, że to też wsadzimy między bajki:
http://www.mdi.lu/english/
|
nigdzie nie piszą o zasięgu... ja nigdy nie twierdziłem ,że nie jeździ.. jeździ i to dobrze... na długość węża od kompresora... w samochodach elektrycznych głównym problemem jest aku... zawiera 20-30 x mniej energii niż benzyna o podobnej wadze... a butle ze sprężonym powietrzem... zawierają podobnie mniej energi w stosunku do elektryka...
Kolega wcześniej liczył ilość energi w zbiorniku 100l 300bar (30MPa) -wyszło mu coś około ,84kWh
według mnie pomylił się dwukrotnie... wychodzi troszkę ponad 300Wh... czyli butla 100 litrów 300 atmosfer jest w stanie napędzać rower na dystansie 30km z prędkością około 25km/godz...
nie wiem czy koledzy zdajecie sobie sprawę... ale typowe butle spawalnicze te wysokie na wzrost człowieka... mają tylko 40litrów i można nabijać do 150bar a nie do 300... czyli -aby napędzać zwykły rower ważący kilkanaście kilo z przeciętnym rowerzysta na dystansie 30km -potrzeba 5-ciu typowych butli tlenowych od spawania -napełnionych sprężonym powietrzem. -a raczej... azotem. powietrze przy 300bar jest niebezpieczne!!! -korozja wewnętrzna zbiornika, możliwość samozapłonu... zbiorniki sprężarki itp muszą mieć tzw 'czystość tlenową.
a taka butla waży około 80kg...
czyli aby pogonić zwykły rower na małym dystansie... potrzeba zbiornika o wadze 400kg...
jeśli kewlarowy... to o wadze 150kg. ale wtedy... rower będzie ciężki -więc potrzeba2x więcej energii... więc większego cięższego zbiornika... a te obliczenia są dla sprawności 100%...
dla samochodu... cóż cysterna wiaterku to mało. samochody na sprężone powietrze... mogą jeździć w mieście od krzyżówki do krzyżówki -i będąc nabijane przy każdym postoju pod światłami. zasięg max około 2-4km. były próby z autobusami na sprężone powietrze. na każdym przystanku były dmuchane...
wit - Sob 15 Maj, 2010
prostownika za 30 tysi jeszcze nie widziałem... a tyle kosztuje sprężarka wysokociśnieniowa do ładowania butli... i prostownik -praktycznie jest wieczny. nie ma ruchomych elementów i się nie zużywa... (pomijam jakieś okazjonalne awarie czy błędy obsługi)
sprężarka -to urządzenie mechaniczne zużywające się dość szybko. sprężarka powietrzna wysokociśnieniowa 200 czy 300bar -zużywa się bardzo szybko. praca praktycznie bez smarowania... bo sprężone powietrze (ściślej zawarty w nim tlen) nie lubi oleju... robi z olejem bum.
rarek - Sob 15 Maj, 2010
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pneumatyczny
http://translate.googleus...GyJBsdF3hmp79Ag
wit - Sob 15 Maj, 2010
rarek napisał/a: | http://divezone.pl/luxfer-butla-10l-alu-p-1255.html?osCsid=1305c5a2bf7fa2b0e97b4f7cb80b68af
butle Al na 300at to nic niezwykłego to i zapewne kompresowry do ich napełniania również |
cóż... ta butla ma tylko 10 litrów i max 200bar a nie 100 litrów i 300bar..
na tej butli 10 litrów 200bar -zwykły rowerek zajechałby kilkaset metrów... (może ze 2km -jak z górki)
butle na sprężone powietrze to nic niezwykłego... raczej małe butle, i raczej drogie...
duże butle to już mocno niezwykłe są... waga -cena -i niska pojemność energetyczna butli - czynią technologię napędu mobilnego nieopłacalną. możliwe są samochodziki miejskie -tankujące co max kilka kilometrów - podczas każdego postoju...
rarek - Sob 15 Maj, 2010
pewnie, że rewelacja to żadna
maniakev - Wto 11 Paź, 2011
http://mdi.lu/
http://mdi.lu/english/oneflowair.php
waga 320kg, moc 15KM, Vmax 90 km/h
Ten jest za 3500€ (coś koło 14kzeta) zasięg 100km na powietrzu lub silnik dual na powietrze + spalinowy na różne paliwa ( łącznie z tym po frytkach )
Tankowanie powietrza na specjalnej stacji 3 minuty lub silnik działa jak sprężarka i ładujemy z gniazdka przez około 5h.
Compressed Air Cars - France
http://www.youtube.com/watch?v=uVIwropRMME
MDI Economy Car in Road Test
http://www.youtube.com/wa...feature=related
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
tomasz_kombi - Wto 11 Paź, 2011
"Śledzę" tą firmę od jakiegoś czasu.
Początki nie były łatwe http://www.youtube.com/wa...feature=related
Ale widzę, że pewne postępy poczynili.
Jeśli faktycznie są w stanie osiągać te zasięgi przy takich prędkościach to może to być pewną alternatywą (oczywiście pod warunkiem, że postęp w EV nie będzie tak szybki jak się spodziewamy).
Najgorsze co można Im zarzucić to chyba design i te plastikowe pudła ale być może inżynierom przyświecała idea auta dla ludu co w dobie kryzysu może mieć wzięcie.
maniakev - Czw 13 Paź, 2011
Tu trochę więcej na temat silnika:
http://users.telenet.be/s...l/motorENG.html
Główne menu
http://users.telenet.be/s...echniekENG.html
Anonymous - Czw 13 Paź, 2011
http://www.youtube.com/wa...feature=related
90km/h. 320 km zasięgu. Na sprężonym powietrzu
A tu rowerek na sprężone powietrze
http://www.youtube.com/wa...=1&feature=fvwp
Robsonik20 - Czw 13 Paź, 2011
silniki:
http://www.ebay.com/itm/G...=item336ab4c5e6
http://www.ebay.com/itm/A...=item5646839e64
|
|
|