To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Przeróbka 500W przód

Anonymous - Pią 16 Cze, 2017
Temat postu: Przeróbka 500W przód
Jako, że trafiła mi się przeróbka dwóch rowerów, to opiszę moje problemy w jej trakcie. Może się komuś przyda ;)
Założenia: silnik przód 500W, PAS, manetka, w miarę duży zasięg. Rowery na kołach 26 cali.
Dojechały do mnie zestawy do przeróbki. Silnik zapleciony w koło, kontroler, manetka z wyświetlaczem kciukowa, PAS, klamki hamulców, słowem gotowy zestaw bez baterii.
Baterie zamówione, 36V, około 30Ah.



Problem zaczął się z umocowaniem silnika w widelcu. Za płytkie wycięcie na oś silnika.



Oryginalnie były koła na zatrzaski i to im wystarczało Przy osi 14mm i spłaszczeniu 10mm były za płytkie. Szlifierka w ruch i delikatne, około 2mm powiększenie wpustu.



OK, silnik wchodzi, ale podkładki są za wielkie. I znów szlifierka i zmniejszenie średnicy podkładek. Przy okazji blokada podkładki sklepana w imadle na kąt 90 stopni. Teraz wchodzi w widełki i spełnia swoje zadanie.



Koło ładnie się zamocowało, ale że widelec jest aluminiowy, to będzie dołożona blokada obrotu osi.



Następny problem. to pogodzenie klamkomanetek z manetką elektryczną.
Przesunąłem klamkomanetkę w lewo robiąc miejsce na manetkę elektryczną i musiałem trochę skrócić chwyt, bo się porobiło do wszystkiego za daleko :) Teraz jest w miarę OK.



Następna zabawa, to zamocowanie tarczy PAS i czujnika. Zestaw oferuje typowy PAS, a w rowerze jest inne mocowanie i nie da się przykręcić czujnika do ramy. Mało tego miejsca na kółko magnesowe też nie ma.
Trzeba było rzeźbić. Okazało się, że w zębatkach są jakieś wystające elementy, które można wyciąć i wtedy kółko magnesowe wejdzie w zębatkę.



Teraz następny problem: czujnik PAS.
Nie pozostało nic innego, jak przycięcie mocowania i zamocowanie go na taśmę samoprzylepną. Może po chamsku, ale działa ;)



Dodam, że takie założenie czujnika spowodowało, że wspomaganie działało sprawnie, ale dopiero przy kręceniu pedałami do tyło. Czujnik był nad górną częścią koła magnesowego, a nie nad dolną. Pomogło odwrócenia koła magnesowego na odwrotną stronę. Teraz jest OK.

A tu drugi z rowerów, też po tych samych przeróbkach, czekający na akumulator.



Dodam, że zgodnie z życzeniem klienta, akumulatory i kontroler są schowane w sakwach na tylnym bagażniku. Złącze ładowania canon, też w sakwie.





Przy tych parametrach pierwszy rower rozpędza się ze mną do 42 km/h.

Majster - Pią 16 Cze, 2017

Super, dzięki za opis problemów, teraz będę wiedzieć jak do tego podejść :mrgreen: . Ten silnik na przód to jaki model? DD czy przekładniowy?
Anonymous - Pią 16 Cze, 2017

DD, 36V 500W
Po zapięciu ogranicznika buja się do 21 km/h.

tkoko - Pią 16 Cze, 2017

Typowo czujnik PAS montuje się po drugiej stronie korby, i wówczas nie powinno być problemu z jego zamontowaniem :lol:
Anonymous - Pią 16 Cze, 2017

Typowo PAS montuje się po prawej stronie, tam gdzie są zębatki. Tyle, że u mnie był problem z mocowaniem do osi suportu i musiałem go dać wyżej, stąd odwrotne obroty :)
Przejechałem na tym zestawie 80 km do odcięcia BMS, z prędkością ponad 30 km/h.

tkoko - Pią 16 Cze, 2017

zeeltom napisał/a:
Typowo PAS montuje się po prawej stronie, tam gdzie są zębatki. Tyle, że u mnie był problem z mocowaniem do osi suportu i musiałem go dać wyżej, stąd odwrotne obroty :)
Przejechałem na tym zestawie 80 km do odcięcia BMS, z prędkością ponad 30 km/h.


Kierunek zadziałania PAS'a zależy od biegunowości magnesów. Jeżeli przełożysz kółko z magnesami na drugą stronę korby (strzałka nadal zgodna z kierunkiem obrotów korby), to wówczas automatycznie "odwrócisz" kierunek działania PAS'a (będzie reagował na obroty wstecz nie w przód). Lekarstwem na to jest odwrócenie magnesów w tarczy, całej tarczy, lub czujnika PAS o 180*

Anonymous - Pią 16 Cze, 2017

Dlatego odwróciłem koło magnesowe, bo nijak nie mogłem tego czujnika zamontować inaczej.
Przy okazji testu zestawu, aż się boję sprawdzać zasięg REX-a, który ma o połowę słabszy silnik, a akumulator większy o 30% :D
Jeszcze o czujniku PAS. Oryginalnie powinien być na dole koła magnesowego, przynajmniej, tak miałem zrobioną mechanikę mocowania w zestawie. Gdyby czujnik był na dole, to wyczuwał by magnesy idące od przodu roweru do tyłu. Przemieszczając go na górę koła magnesowego czujnik wykrywał ruch magnesów od tyłu roweru do przodu, więc nie mogło być prawidłowo. Dlatego odwróciłem koło magnesowe, bo to było najprostsze i najszybsze rozwiązanie :)

Wojtas82 - Czw 22 Cze, 2017

Super wskazówki. Akurat montuję silnik, co prawda w tylnym kole 9C. Podkładka z blokadą jest zdecydowanie za duża. Zrobię podobnie jak Ty. Dzięki!
Gregs - Pon 28 Sie, 2017

zeeltom napisał/a:
Jeszcze o czujniku PAS. Oryginalnie powinien być na dole koła magnesowego, przynajmniej, tak miałem zrobioną mechanikę mocowania w zestawie. Gdyby czujnik był na dole, to wyczuwał by magnesy idące od przodu roweru do tyłu. Przemieszczając go na górę koła magnesowego czujnik wykrywał ruch magnesów od tyłu roweru do przodu, więc nie mogło być prawidłowo. Dlatego odwróciłem koło magnesowe, bo to było najprostsze i najszybsze rozwiązanie :)

Witam. Z tym czujnikiem PAS to nie jest tak do końca. Obojętnie jak by go nie założył (czy na górze, czy na dole) magnesy przesuwają się zawsze w tym samym kierunku. Ja mam założony czujnik na górze, bo uznałem, że na dole będzie się błocił i działa prawidłowo na ruch pedałów.
Zauważyłem, że Chińczycy robią wersje PAS lewe i prawe. Jedne zakłada się od strony zębatki, drugie od strony przeciwnej. Na tarczy magnesowej jest zwykle strzałka wskazująca kierunek obrotu. Założenie na odwrotną stronę będzie powodowało, że wspomaganie będzie działało przy kręceniu pedałami do tyłu.

Anonymous - Wto 29 Sie, 2017

Niby tak, ale nie do końca. Gdybym założył czujnik na osi pedałów, to by było tak, jak piszesz. Ale ja kółko czujnika założyłem wyżej, mocując go do ramy. W tym przypadku, dla czujnika, ruch magnesów odbywał się w drugą stronę. Dół kółka magnesowego, zazwyczaj magnesy przesuwają się do tłu roweru, ale górna jego część przesuwa się do przodu.
Gregs - Wto 29 Sie, 2017

To w takim razie musiałeś zainstalować czujnik "do góry nogami" względem osi suportu. W takim przypadku czujnik sczytuje sygnały z magnesów w drugą stronę. Przy takim montażu żeby nie było problemów warto poszukać wersji PAS zakładanej nie od strony tarczy, tylko od strony korby (lub jak napisałeś odwrotnie trzeba założyć koło z magnesami). Po zamontowaniu do góry nogami silnik będzie obracał kołem prawidłowo.
Anonymous - Wto 29 Sie, 2017

Tak właśnie zrobiłem. Założyłem koło magnesowe odwrotnie i jest OK.
Elektrotonus - Wto 29 Sie, 2017

Kurcze , ja się męczę z PASem od strony korby, może warto obejrzeć jak zamocować od strony blatów.
Anonymous - Wto 29 Sie, 2017

We wszystkich rowerach, z którym się spotkałem, koło magnesowe zawsze było od strony blatów.
Gregs, na zdjęcia z początku tematu masz fotki mojego montażu. Wszystko widać dość dokładnie.

Gregs - Wto 29 Sie, 2017

Tak. widzę obciętą obejmę od czujnika i czujnik zamontowany odwrotnie czyli obejma nie jest od strony suportu, tylko do góry. Gdyby dało radę przykleić czujnik obciętą obejmą do dołu to nie trzeba by odwracać koła magnesowego. Przy zakupie PAS trzeba zwracać uwagę na którą jest stronę, bo Chińczycy robią dwie wersje (lewą -zakładaną od strony korby i prawą- zakładaną od strony blatów).
Zawsze obawiałem się, że odwróconego koła magnesowego może czujnik nie "widzieć", ale na przykładzie Twojego projektu jest to możliwe.
A nie lepszym byłoby przyklejenie czujnika na Poxilinę? Można by ją całkiem zgrabnie wymodelować i chyba lepiej by się trzymał. Ostatecznie do wymodelowanego cokołu z Poxiliny można by wkrętami przykręcić czujnik.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group