To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - zwarcie Sabvoton..

kloclukas - Nie 25 Cze, 2017
Temat postu: zwarcie Sabvoton..
Witajcie potrzebuje pomocy juz doświadczonych.
podczas drobnego wypadku przetarł mi się przewód idący od silnika. Nie zauwazylem tego w pore i zrobilo sie zwarcie. Przetarły się kabelki od czujników halla oraz kabelki od podania napiecia na stacyjke bo instalowalem w silniku wyłącznik 150st. Wydaje mi sie nawet ze poszedl dym z manetki ale nie sprawdzalem. Sprawdzilem kable fazowe byly ok. Połączenia naprawilem ale sterownik niestety nie odpala... no to idac dalej rozkrecilem obudowe i widok byl nastepujacy:
zdjecia w załączniku.

Na pierwszy rzut oka padl stabilizator napiecia 3,3 oraz dwa zielone kondensatory...
przerabial ktos juz z was ten temat?? Potrzebuje porady pomocy... moze ktos naprawia takie usterki ?? No nie wiem od czego zacząć ;-)
Pozdrawiam Łukasz

tas - Pon 26 Cze, 2017

Przerabiałem kilka takich przypadków - bardzo charakterystyczne uszkodzenie. niestety podanie +BAT na +5V pali cały sterownik i wszystkie podłączone do niego peryferia.
Miejsce wejścia przewodów w oś jest kluczowe i wymagające dużo troski.

qaz33 - Pon 26 Cze, 2017

Potwierdzam. Mialem taki sam przypadek. Wymiana stabilizatorow nie pomogla :cry:
kloclukas - Pon 26 Cze, 2017

Czyli jedyna opcja to wymiana sterownika??
qaz33 - Pon 26 Cze, 2017

moze u ciebie bedzie inaczej. Mozesz sprawdzic stabilizatory i wymienic te uszkodzone (chyba 3.3 i 1.7V) po czym sprawdz sciezki idace do nich. Jak sie spalilo na zwarcie to masz po procku i sabek do wymiany. Jak na rozwarcie to masz super farta. A nastepnym razem nie dopuscic do przetarcia przewodow
kloclukas - Pon 26 Cze, 2017

Ok dzieki za choc krople nadziei ;-)
TAS piszac peryferia napewno manetka bo chyba dym z niej poszedl to zapewne halle a czy w silniku tez mogly oberwac?? I kolejna moja wątpliwość skoro w silniku jest czujnik temperatury Kty i Sterownik nad tym czuwa to czy jest sens ladowac tam wylacznik 150st?? Bo to wlasnie przez ten przewod narobilo mi ambarasu... i sie nad tym głęboko zastanawiam....

gienek333 - Pon 26 Cze, 2017

Moja propozycja na przyszłość to zasilanie 5V do silnika puścić przez rezystor np 100 ohm, a czujnik temperatury może podawać 5V (z silnika) na jakiś przekaźnik przy sterowniku. W sterowniku za stabilizatorami warto dać zenerki (na trochę wyższe napięcie niż stabilizator), ale jak coś się podzieje, to one dostaną zwarcia i zabezpieczą procesor.
tas - Pon 26 Cze, 2017

kloclukas napisał/a:
Ok dzieki za choc krople nadziei ;-)
TAS piszac peryferia napewno manetka bo chyba dym z niej poszedl to zapewne halle a czy w silniku tez mogly oberwac?? I kolejna moja wątpliwość skoro w silniku jest czujnik temperatury Kty i Sterownik nad tym czuwa to czy jest sens ladowac tam wylacznik 150st?? Bo to wlasnie przez ten przewod narobilo mi ambarasu... i sie nad tym głęboko zastanawiam....


Obecność czujnika temp oraz wył term i to co wybrać to jest ogólnie temat szeroki.
Ogólnie to paradoksalnie lepiej jest w większości nie używać odczytu temperatury w silniku, a im dynamiczniej się jeździ (z ekipa szczególnie) tym sens stosowania czuujnika temperatury jest coraz mniejszy aż do absurdalnych sytuacji, że cała ekipa czeka na jednego biedaja, któremu się właczyło ograniczenie mocy i męczy jakiś podjazd okropnie, kiedy to reszta już dawno na szczycie.
Temat ogólnie jest specyficzny

Mobil - Pon 26 Cze, 2017

Najlepiej w ogóle nie stosować, jak silnik wydymi to po prostu znaczy, że trzeba mocniejszy a nie jakieś zabezpieczenia termiczne,haha :mrgreen:
kloclukas - Pon 26 Cze, 2017

Ogladajac wlasnie filmiki na yt chyba autorstwa Tasa był przypadek że wyłącznik zadziałał i odłączył zasilanie a ekipa gdzieś z przodu. Można czujnik kty wyprowadzić na zewnątrz i nie stosować wyłącznika ale ile jest w stanie wytrzymać silnik?? Kable od silnika naprawiłem termokurczem zabezpieczyłem i izolacją. Do Sabvotona zamówie stabilizatory napięcia 3,3v a drugi jest 1,8v
kondensatory te dwa tez wymienie i zobacze czy ruszy mam nadzieje ze tak....
Manetki naprawiac nie bede na Ali za 15 zeta kupic mozna mialem taka sama od krzysia z forum i jest ok wezme ze 2 na zapas ;-) teraz tylko czekac i testowac... dzieki za ukierunkowanie chlopaki ;-)

Dlugas - Śro 05 Lip, 2017

I jak sytuacja? Poradziłeś coś?
kloclukas - Śro 18 Paź, 2017

Co Ty powymienialem stabilizatory i nic...
Najprawdopodobniej poszlo na procesor sabek bedzie jako dawca :-) wymiana na nowy a doświadczenie robi człowieka mądrzejszym
Temat do zamkniecia
Pozdrawiam Łukasz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group