To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Kelly controller - Internal reset

tommuspl - Nie 25 Cze, 2017
Temat postu: Kelly controller - Internal reset
Cześć,

niedawno pisałem do was z prośbą o pomoc doboru sterownika do silnika 8000W 273 50H V3. Nominalna moc 8000 a w peak 12000. Finalnie wybór padł na sterownik Kelly Controller KLS 7275h.

Kiedy w końcu doszło do testowania silnik wraz ze sterownikiem pojawił się problem. Na samym początku silnik był nieobciążony, limit prądu z baterii był ustawiony na 30% i silnik ładnie kręcił się na biegu jałowym. Jednak wraz ze wzrostem obciążenia, w pewnym momencie coś w sterowniku kliknęło i silnik przestał się po chwili kręcić. Za to sterownik zaczął nadawać sygnał błędu Internal reset (3,2):

May be caused by some transient fault condition like a temporary over-current, momentarily high or low battery voltage. This can happen during normal operation.


Silnik zasilany jest z pakietu ogniw litowo jonowych, napięcie nominalne 60V. W BMS ustawiony był limit prądu na 50A. Taki prąd nie popłynął, ponieważ w historii zdarzeń BMS nie komunikuje tego.

Jak ponownie uruchomię sterownik to komunikacja ze sterownikiem jest ok, nie ma żadnych błędów do momentu kiedy przekręcę manetkę. Wtedy ponwownie sygnalizowany jest komunikat błędu Internal reset. Jak mam przekręconą manetkę to coś z kolei klika w silnik, macie podejrzenia co to może być.

Jeżeli ktoś ma jakąkolwiek wskazówkę jak ten problem rozwiązać to będę za to bardzo wdzięczny.

W załączniku podsyłam aktualny etap projektu.

qaz33 - Nie 25 Cze, 2017

moze zbyt duzy drop napiecia baterii i sterownik tego nie toleruje? Jaki to BMS? Moze niekoniecznie trzeba mu ufac ze wskazaniami chwilowych szpilek
tommuspl - Nie 25 Cze, 2017

Bms to Tiny BMS s516 - 150A/750A

link:
Kod:
https://www.energusps.com/shop/product/tiny-bms-s516-150a-750a-36


Nawet jak próbuję teraz zakręcić nieobciążonym silnikiem, to tylko coś stuka w silniku i nie chce się kręcić. Jakby to było spowodowane spadkiem napięcia to silnik nie kręciłby się wcześniej.

Możliwe, że BMS nie wykrył szpilek prądu, lecz regulacja była dość płynna więc nie było powodu do ich powstawania.

qaz33 - Nie 25 Cze, 2017

A probowales podlaczyc ten sterownik bez BMSa?
tommuspl - Nie 25 Cze, 2017

Nie, nie próbowałem. Wiesz, BMS sobie steruje pracą baterii i z baterią jest wszystko ok, problemów raczej szukam w sterowniku, ewentualnie w silniku.
qaz33 - Nie 25 Cze, 2017

Na twoim miejscu wyeliminowalbym najpierw ewentualnosc wady BMSa aby byc tego pewien. On jest strasznie maly jak na 150A, a sprawdzic to kwestia przelozenia jednego kabla. Silnik mozesz latwo sprawdzic mierzac rezustancje i indukcje kazdej fazy
tommuspl - Nie 25 Cze, 2017

Sprawdzone, po odłączeniu BMS sterownik z silnikiem zachowuje się niestety tak samo.

Problem rozwiązany:

Po sprawdzeniu miernikiem, okazało się, że tranzystor w jednej fazie jest uszkodzony. Co najmniej jeden z tranzystorów miał urwane nóżki.






qaz33 - Pon 26 Cze, 2017

Super. Jaka baterie chcesz mu zapodac?
Koniecznie pokaz pozniej filmiki z jazdy :D

maki1000 - Pon 26 Cze, 2017

Piękna maszyna. Dawaj jakieś nowe fotki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group