To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Prosba o porady dodyczace montazu muxusa V3

furifurius - Śro 28 Cze, 2017
Temat postu: Prosba o porady dodyczace montazu muxusa V3
Witam
Zabralem sie za przymiarki kola do roweru i mam z zwiazku z tym kilka pytan.

1. Jak kolo lezy w widelkach nie jest rowno z osia ramy - jest przesuniete za bardzo w prawo (foto 206). Czyli trzeba dac dystanse od strony zebatki tak zeby bylo na srodku roweru.
2. Hamulec haczy o silnik (foto 208). Czyli trzeba dac dystanse od strony hamulca. w zwiazku z tym bedzie tez porzebny dystans pod tarcze
3. Zeby te wszystkie dystanse sie tam zmiescily trzeba rozgiac lekko widelki.
4. Os silnika lezy zdecydowanie zbyt plytko w widelkach. Ile nalesy spilowac slot aby zachowac rownowage pomiedzy dobrym osadzeniem osi a oslabieniem widelek?
Jak sie za to zabrac, zeby sie nie okazalo, ze spilowalem z jednej strony wiecej niz z drugiej i okolo stoi pod katem do ziemi?

Dajcie znac czy sie gdzies nie myle w ktoryms punkcie no i jak ogarnac to spilowanie widelek.
Pozdrawiam
Furi

maran_hand - Śro 28 Cze, 2017

Widełki nie są pomyślane do montażu silnika więc już z definicji są osłabione. Każda ingerencja w nie to w przyszłości kłopoty. Pomyśl / wymyśl jakiś torque arm to jedyne sensowne rozwiązanie.

https://www.google.pl/sea...TvChU6KS6wunOM:

Tomek - Śro 28 Cze, 2017

furifurius napisał/a:
1. Jak kolo lezy w widelkach nie jest rowno z osia ramy - jest przesuniete za bardzo w prawo (foto 206). Czyli trzeba dac dystanse od strony zebatki tak zeby bylo na srodku roweru.

Teoretycznie powinno się w takie sytuacji przesunąć koło na szprychach tzn od strony gdzie za bardzo koło ucieka popuścić wrzystkie szprychy a od przeciwnej dociągnąć. Każdy dystans zwiększa dźwignie i zwiększa ryzyko zgięcia ośki ale jak nie planujesz za agresywnie w terenie jeździć to się nic złego nie stanie.

furifurius napisał/a:
4. Os silnika lezy zdecydowanie zbyt plytko w widelkach. Ile nalesy spilowac slot aby zachowac rownowage pomiedzy dobrym osadzeniem osi a oslabieniem widelek?
Jak sie za to zabrac, zeby sie nie okazalo, ze spilowalem z jednej strony wiecej niz z drugiej i okolo stoi pod katem do ziemi?


Zgadzam się z maran_hand, dorób jakieś stalowe widełki/wzmocnienia widełek a oryginalne zostaw. Jak pokombinujesz to może uda Ci się zrobić dystans i torquearm w jednym :idea: Wtedy będzie idealnie bo nie obciążysz ośki i zabezpieczysz widełki przed rozgięciem - taki pomysł tylko podsuwam może zainspiruje :mrgreen:
Ta rama pewnie alu także bez dorabiania torquearmów odpuść temat bo nawet jak te oryginalne z obu stron zastosujesz to i tak będzie mało...

furifurius - Śro 28 Cze, 2017

Tomek napisał/a:
furifurius napisał/a:
1. Jak kolo lezy w widelkach nie jest rowno z osia ramy - jest przesuniete za bardzo w prawo (foto 206). Czyli trzeba dac dystanse od strony zebatki tak zeby bylo na srodku roweru.

Teoretycznie powinno się w takie sytuacji przesunąć koło na szprychach tzn od strony gdzie za bardzo koło ucieka popuścić wrzystkie szprychy a od przeciwnej dociągnąć. Każdy dystans zwiększa dźwignie i zwiększa ryzyko zgięcia ośki ale jak nie planujesz za agresywnie w terenie jeździć to się nic złego nie stanie.

furifurius napisał/a:
4. Os silnika lezy zdecydowanie zbyt plytko w widelkach. Ile nalesy spilowac slot aby zachowac rownowage pomiedzy dobrym osadzeniem osi a oslabieniem widelek?
Jak sie za to zabrac, zeby sie nie okazalo, ze spilowalem z jednej strony wiecej niz z drugiej i okolo stoi pod katem do ziemi?


Zgadzam się z maran_hand, dorób jakieś stalowe widełki/wzmocnienia widełek a oryginalne zostaw. Jak pokombinujesz to może uda Ci się zrobić dystans i torquearm w jednym :idea: Wtedy będzie idealnie bo nie obciążysz ośki i zabezpieczysz widełki przed rozgięciem - taki pomysł tylko podsuwam może zainspiruje :mrgreen:
Ta rama pewnie alu także bez dorabiania torquearmów odpuść temat bo nawet jak te oryginalne z obu stron zastosujesz to i tak będzie mało...


Piszac torque arm macie na mysli to:
http://nexun.pl/sklep/elm...14-silnika.html
?
Mam dwie sztuki, beda zastosowane.
Odpuszczam sobie spilowywanie widelek, tak jak radzicie.
Dobra, czas uda sie po lewarek i zaczac rozginanie :)
pozdrawiam

maran_hand - Śro 28 Cze, 2017

Tak to, tylko w bardziej pancernym wydaniu.

U mnie wygląda to tak: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 i daje radę i wcale nie jest to przesadzone.
P.S. nie wiem na jakim jesteś etapie w budowie ebajka ale jeśli to początek to rozważ czy w ogóle jest sens do takiej ramy montować mxusa. Zapoznaj się z wątkiem Bujakoto odnośnie jego pierwszego roweru.

furifurius - Śro 28 Cze, 2017

maran_hand napisał/a:
Tak to, tylko w bardziej pancernym wydaniu.

U mnie wygląda to tak: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6828 i daje radę i wcale nie jest to przesadzone.
P.S. nie wiem na jakim jesteś etapie w budowie ebajka ale jeśli to początek to rozważ czy w ogóle jest sens do takiej ramy montować mxusa. Zapoznaj się z wątkiem Bujakoto odnośnie jego pierwszego roweru.


Jestem na etapie, ze 80% roboty jest juz wykonane, mam tez juz gotowe kolo z mxusem wiec zostaje.
Myslisz, ze te blokady z nexuna moga byc niewystarczajace?
pozdrawiam

maran_hand - Śro 28 Cze, 2017

W mojej ocenie wykluczają możliwość sprawnego używania regena i generalnie niewiele pomogą. W poprzednim rowerze miałem mxusa i torque trochę cieńsze niż w obecnym i mocno się zdziwiłem gdy zobaczyłem że oś silnika po przejechaniu kilkuset km zaczyna się w nich ruszać. Nie chcę krakać ale sądzę że nawet mocne torque nie rozwiążą Twojego problemu.. ogólnie tylny trójkąt ramy nie da rady. No chyba że nie będziesz korzystał z pełnej mocy jaką daje silnik ..ale to raczej niemożliwe.
Bujakoto - Śro 28 Cze, 2017

Wszystko zależy ile będziesz pchał w tego MXUSa?

Co to za wersja? 16x4 czy 21x3?

Rama stalowa czy amelinium? :)

Jak stalowa to super, jest pole do popisu.
Jak aluminium to pozostaje mocne stalowe torq znacznie precyzyjniejsze niż te kupne, bo te kupne działające na zasadzie dźwigni i nie dadzą rady.

Ja w zwykłym rowerze z MXUSem 21x3 pchałem z baterii 60A, w fazy 150A i zastosowałem 20mm stalowe Torqarmy (wzmacniana stal okrętowa) - Do dziś nie ma żadnych oznak rozpychania się silnika :)

maran_hand napisał/a:
ogólnie tylny trójkąt ramy nie da rady. No chyba że nie będziesz korzystał z pełnej mocy jaką daje silnik ..ale to raczej niemożliwe.


Dokładnie. Nie ma opcji aby Twoja rama bez solidnego zabezpieczenia wytrzymała siły MXUSa.!

maran_hand - Śro 28 Cze, 2017

Zerknij na ten wątek
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5321
Moze jego autor pomoże Ci z torque?

furifurius - Śro 28 Cze, 2017

Bujakoto napisał/a:
Wszystko zależy ile będziesz pchał w tego MXUSa?

Co to za wersja? 16x4 czy 21x3?

Rama stalowa czy amelinium? :)

Jak stalowa to super, jest pole do popisu.
Jak aluminium to pozostaje mocne stalowe torq znacznie precyzyjniejsze niż te kupne, bo te kupne działające na zasadzie dźwigni i nie dadzą rady.

Ja w zwykłym rowerze z MXUSem 21x3 pchałem z baterii 60A, w fazy 150A i zastosowałem 20mm stalowe Torqarmy (wzmacniana stal okrętowa) - Do dziś nie ma żadnych oznak rozpychania się silnika :)

maran_hand napisał/a:
ogólnie tylny trójkąt ramy nie da rady. No chyba że nie będziesz korzystał z pełnej mocy jaką daje silnik ..ale to raczej niemożliwe.


Dokładnie. Nie ma opcji aby Twoja rama bez solidnego zabezpieczenia wytrzymała siły MXUSa.!


No to mnie zalamaliscie, nie posiadam wiedzy ani sprzetu zeby cos takiego wykonac, mieszkam w Irlandii i znalezienie slusarza ktory cos takiego zrobi bedzie raczej trudne, a nawet jak sie uda to koszta beda pewnie kosmiczne...
Co do blokad ktore mam, to jakos dam rade pozbyc sie luzu, ale z tego co piszecie to to niewiele pomoze bo wtedy muxus zamiast wyrzezbic sobie ucho w ramie powygina widelki. Czy dobrze rozumiem?
Co tu teraz robic, na poczatek - ile kW maxymalnie widelki wytrzymaja? bede musial ograniczyc moc i wymyslic jakies rozwiazanie

xyz2a - Śro 28 Cze, 2017

Przy okazji - ile może kosztować zrobienie dobrego torque arm na dwie strony - nie piszę o sklepowych?
Robi ktoś z forum - czy może da radę zrobić w przydomowym ubogim warsztacie?

maran_hand - Śro 28 Cze, 2017

"Co tu teraz robić" - najsensowniejszym wyjściem z sytuacji jest zmiana ramy na dedykowaną pod e-bike. Brnięcie w projekt który niestety z góry skazany jest na porażkę jest bez sensu.

Ja bym kupił słabszy silnik, zamontował w ramę która jest (obeszło by się bez przeróbek i gięcia) i cieszył się jazdą. W międzyczasie zamówił ramę i dopiero wtedy składał bajka docelowego na mxusie. Po złożeniu nowego sprzedał bym aktualnego.

Bujakoto - Śro 28 Cze, 2017

xyz2a napisał/a:
Przy okazji - ile może kosztować zrobienie dobrego torque arm na dwie strony - nie piszę o sklepowych?
Robi ktoś z forum - czy może da radę zrobić w przydomowym ubogim warsztacie?


Ja to zrobiłem tak:

Przyłożyłem kartkę, obrysowałem jak by było dobrze.


Udałem się do kolegi spawacza.


Efekt nie jest piorunujący, ale było tanio i solidnie

ravkill - Śro 28 Cze, 2017

O ile rama stal - wersja wyżej. Jak alu, sprzedaj MXusa i kup coś mniejszego, lub inną ramę...
furifurius - Śro 28 Cze, 2017

maran_hand napisał/a:
"Co tu teraz robić" - najsensowniejszym wyjściem z sytuacji jest zmiana ramy na dedykowaną pod e-bike. Brnięcie w projekt który niestety z góry skazany jest na porażkę jest bez sensu.

Ja bym kupił słabszy silnik, zamontował w ramę która jest (obeszło by się bez przeróbek i gięcia) i cieszył się jazdą. W międzyczasie zamówił ramę i dopiero wtedy składał bajka docelowego na mxusie. Po złożeniu nowego sprzedał bym aktualnego.


Nie chce dedykowanej ramy bo bedzie przyciagac uwage policji, a zamierzam w wiekszosci jezdzic po drogach publicznych, na zwyklej ramie + przelacznik ograniczajacy moc i predkosc bedzie sie dalo wylgac, ale jakby mnie zatrzymali na jakims falconie to raczej srednio.
Ale spoko jest swiatelko w tunelu. Zdalem sobie wlasnie sprawe, ze mam kogos kto bedzie w stanie wykonac torqe arma pod same siedzenie, a jak by trza bylo to i pod kierownice :)
Znajomy niedawno skonczyl budowe "bat-mobila", silnik z jakiegos mustanga ktorego specjalnie sprowadzil w tym celu ze stanow, rame, zawieche, karoserie sam sobie pospawal. Ogolnie zrobil samochod od zera. Jak mu postawie dobra lyche to mi zrobi taki torq arm ze i 20 kW go nie ruszy.
pozdrawiam
Furi



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group