To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Ebike power ;-)

Bujakoto - Sob 08 Lip, 2017

maran_hand napisał/a:
Dla mnie 50 km starczy więc wybieram prędkość. Oczywiście nie mówię, że taką prędkością bym jeździł ;) ale fajnie mieć świadomość że można.



Zgadzam się co do prędkości, bo zasięg zasięg 50km/h to nie wystarczałby mi na dojazd do dziewczyny nawet w jedną stronę ;)

W autach też na licznikach mamy 220km/h, nie używamy zbyt często, ale fajnie mieć świadomość, że można.

Arek napisał, że buduje właśnie swoją docelową konstrukcje, czyli po tych wszystkich latach i z budowanych bajkach doskonale wie czego oczekuje. Super, osiągnął szczyt swoich osiągnięć wiedzy, technologii i oczekiwań.

Też bym tak chciał. Składać bajka i doskonale wiedzieć jak co gdzie, dlaczego, po co i dlaczego :)

dynamik - Nie 09 Lip, 2017

E tam - nie wierzę. Ani to ostatnia , ani docelowa konstrukcja. dla Arka (chyba że w tym roku). Dla prawdziwego konstruktora jak dla myśliwego - ważne ,żeby gonić zajączka , a nie go zjeść.
Zgodnie z przysłowiem "lepsze jest wrogiem dobrego", będą nowe ogniwa , nowe konstrukcjei zapewne nowe możliwości. Szacun ,że Arek przeciera nowe szlakii , nowe silniki, szkoda że tak mało relacji już potem z użytkowania, porównań miedzy jedną konstrukcja a następną już z jazdy.

maniekrox - Nie 09 Lip, 2017

Arek, przy tym momencie obrotowym falcon jako konstrukcja nie będzie za krótki? Mam na myśli czy środek ciężkości nie będzie za mało wysunięty do przodu, przez co podczas tych silnich przyspieszeń przednie koło będzie słabo dociążone? Jakieś przedłużenie wahacza by na pewno pomogło, ale to już rzeźba...
Co myślisz?

arek_arecki - Pon 10 Lip, 2017

maniekrox napisał/a:
Arek, przy tym momencie obrotowym falcon jako konstrukcja nie będzie za krótki? Mam na myśli czy środek ciężkości nie będzie za mało wysunięty do przodu, przez co podczas tych silnich przyspieszeń przednie koło będzie słabo dociążone? Jakieś przedłużenie wahacza by na pewno pomogło, ale to już rzeźba...
Co myślisz?


Dlugosc wahacza bedzie wystarczajaca do jazdy na tylnym kole z predkosciami byc moze do 60km/h :-) , dla mnie bomba
Jesli chodzi o zasieg to podalem dla qs205 v3 30x4, svmc72150, 22s16p 82v49ah samsung 30q I dosc dynamicznej jazdy miejskiej
Mysle ze dla qs273, svmc72150(200), 22s19-20p vtc6 zasieg przy tych sych predkosciach bedzie ok.20-30% wiekszy.
Uwazam tak, poniewaz qs273 ma promien (od osi silnika do uzwojenia) dluzszy o 30%, czyli dla tej samej obreczy 19" moto z ta sama opona, ramie sily rowniez bedzie ok.30% wieksze co powinno spowodowac spadek pradu rozladowania o ok.20-30% ( dla utrzymania tych samych predkosci I techniki jazdy), poniewaz bedzie potrzebna mniejsza sila do obrotu kola
.....ale moze sie myle

dynamik - Pon 10 Lip, 2017

Ciekawa tearia , ale idąc tym tokiem rozumowania to powinni robic jeszcze większe średnice (pos same felgi ) i oszczędzalibyśmy 50% energii. Uwazam, że oszczędności mogą dotyczyć tylko tej części energi , którą silnik zamienia na ciepło. Jeżeli silnik będzie się mniej grzał przy tym samym prądzie , więcej energii elektrycznej zamieni na pracę. Przy tak dużych mocach nawet kilka procent większa sprawnośc może dać odczuwalnie większy zasięg. Ale będziesz pewnie pierwszym, który to sprawdzi w praktyce. Czekamy z niecierpliwością.
maniekrox - Pon 10 Lip, 2017

arek_arecki napisał/a:

Dlugosc wahacza bedzie wystarczajaca do jazdy na tylnym kole z predkosciami byc moze do 60km/h :-) , dla mnie bomba


Jeszcze kwestia małej przyczepności i dociążenia przedniego koła przy mocniejszych burstach, a to jest już czasami wkurzające ;) Z kolei o ile testowałeś 22s na 150A w falconie i było pozytywnie to te dodatkowe 50A nie powinny fikołkować bajka ;)

Dlugas - Pon 10 Lip, 2017

maniekrox napisał/a:
Z kolei o ile testowałeś 22s na 150A w falconie i było pozytywnie to te dodatkowe 50A nie powinny fikołkować bajka ;)

W którymś momencie 1A przeważy szalę ;)
dynamik napisał/a:
Ciekawa tearia , ale idąc tym tokiem rozumowania to powinni robic jeszcze większe średnice (pos same felgi ) i oszczędzalibyśmy 50% energii. Uwazam, że oszczędności mogą dotyczyć tylko tej części energi , którą silnik zamienia na ciepło. Jeżeli silnik będzie się mniej grzał przy tym samym prądzie , więcej energii elektrycznej zamieni na pracę. Przy tak dużych mocach nawet kilka procent większa sprawnośc może dać odczuwalnie większy zasięg. Ale będziesz pewnie pierwszym, który to sprawdzi w praktyce. Czekamy z niecierpliwością.

Wystarczyłoby by zrobili silnik szerokości 9c ale o dwa razy większej średnicy i pewnie byłoby to wystarczające dla większości z nas :) Szczególnie że mieściłby się w standardowy rozstaw widełek pospolitego górskiego roweru ;)
A może już takie są?

qaz33 - Wto 11 Lip, 2017

Z tego co pamietam z lekcji fizyki moment nie zalezy od promienia a generowana sila zalezy tylko od ramienia od srodka osi do styku opony z ziemia wiec srednica silnika nic tu nie zmieni. Za to wieksza powierzchnia czynna magnesow i wiecej miedzi juz tak ;)
Mobil - Wto 11 Lip, 2017

Większa średnica to też większa powierzchnia magnesów :razz:
qaz33 - Wto 11 Lip, 2017

no przeciez to wlasnie napisalem
Mobil - Wto 11 Lip, 2017

No przecież wiem
Mechano - Wto 11 Lip, 2017

A tak zapytam z innej beczki, czy wiesz coś może, czy udało się komuś przegrzać (do odcinki) takiego qs'a 205 albo 273? Przy jakiej mocy, prądzie, czasie, trasie? Zastanawiam się czy wstawianie jeszcze większego silnika ma sens, jeżeli oczywiście poprzedni dawał radę.
No chyba, że nie dawał, no to pewne, że trzeba wyeliminować najsłabsze ogniwo :D

dynamik - Wto 11 Lip, 2017

Pan ma rację i Pan ma racje i wszyscy macie rację. Wiadomo że większy silnik to większa moc, bo większy moment obrotowy, wieksza powierzchnia magnesów, większa ilośc miiedzi, wieksza zdolnośc rozpraszania ciepła itd., itp., ale tez ,.. a może przede wszystkim wieksza masa.
Pytanie wyszło z tezy ,że samo zwiększenie odległości magnesów od środka obrotu spowoduje mniejsze zużycie energii przy tych samych parametrach zasilania i jazdy Z fizyki wiemy ,że energia nie znika tylko jedna zamienia się w drugą. Jeżeli większy (czyt cięższy motor) uzyska przy tych samych parametrach zasilania i obciążenia większą sprawność , to jest to słuszna droga. Arek poszedł niejako pod prąd ponieważ większość chce raczej jak najlejszych ebajków, tymczasem fabryczne bmw c evolution o parametrach zbliżonych do tego co projektuje Arek wazy 280kg. Teoreczycznie więc jesteśmy ciagle w wadze piórkowej i może jest to słuszna droga.

arek_arecki - Wto 11 Lip, 2017

Mechano napisał/a:
A tak zapytam z innej beczki, czy wiesz coś może, czy udało się komuś przegrzać (do odcinki) takiego qs'a 205 albo 273? Przy jakiej mocy, prądzie, czasie, trasie? Zastanawiam się czy wstawianie jeszcze większego silnika ma sens, jeżeli oczywiście poprzedni dawał radę.
No chyba, że nie dawał, no to pewne, że trzeba wyeliminować najsłabsze ogniwo :D


Qs205 spokojnie mozna przegrzac przy jezdzie na 100A z pakietem 22s.
Pamietajmy ze moc nominalna to 3000w, powiedzmy sobie szczerze 50A przy 20s 72v nie ppwinno mu zaszkodzic natomiast 100A*81V (nominalne napiecie pakietu, zakres pracy to 92-60V) daje 8kW, czyli bezmala 3krotnosc mocy nominalnej

Wszystkie moje konstrukcje zasilane sa z 22s oraz 14-20p, ogniwa wysokopradowe oraz sabvoton 72150 . Wydajnosc pakietu to spokojnie 140-200A pradu ciaglego, czyli okolo 10A/ogniwo

Ebike z qs205 , 22s16p, kola moto, itd, max 13kW wazy 65kg (tylne kolo kpl 15.5kg)
Ebike z qs273, 22s19p, kola moto, itd, max 18kW wazy 74kg (tylne kolo kpl 20.5kg)

Z tego co wiem qs273 40h 152mm dropout, uruchamiaja w peaku na 240a z baterii I 600a fazowego :-)

ap0f1s - Wto 11 Lip, 2017

Przy jeździe 70a 80a na 20s qs 205 się przegrzeje bez problemu. Zależy, gdzie się jeździ.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group