To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Ebike power ;-)
tas - Wto 11 Lip, 2017
po płaskim to sobie chłopaki mogą po 120A kozaczyć od świateł do świateł albo płąsko jak stół w lesie.
ap0f1s, byśmy ich raz wzięli na te nasze trasy to na 80A by było gorzkie zderzenie z rzeczywistością
dynamik - Wto 11 Lip, 2017
Arek , temat jest fascynujący, twoje argumenty logiczne, choć wiele pytań dla każdego ciśnie się samo- chyba nie dziwisz się jakie rozpalasz emocje. Nastepne pytanie będzie, jak taka bestie ujarzmić, bo wkraczasz w taki zakres mocy , że łącznie z kierowaniem tym pojazdem staje się zawodostwem. 18kW to ok23KM - tyle chyba miał maluch przy masie 700kg. A moment obrotowy ? pewnie 240NM. Na pewno kibiców ci nie zabraknie.
maniekrox - Wto 11 Lip, 2017
To jest nawet 25 KM
Ogólnie swego czasu produkowali crossa Honda CR500. Nic by nie było w tym dziwnego, bo do dzisiaj produkują crossy dużej pojemności (jak np KTM 525). Jednak owa honda nie miała standardowego silnika czterosuwowego (4T) tylko dwusuwowy (2T). A to dosyć subtelna różnica. Taka, że dwusuw ma zazwyczaj w cholere więcej mocy z tej samej pojemności.
No i cross ten jest uznawany jako legenda, diabeł, zabójca itp. Ile to razy słyszałem, jak ktoś sobie kupił CR500 do jazdy "na ryby", a potem chłop połamany
Wniosek dla mnie wypływa taki, że do tematu trzeba podejść z rozsądkiem i najlepiej sporym doświadczeniem w ujeżdżaniu dwuśladów. Bo na papierze moc wygląda emocjonująco, ale mało kto myśli o realnym niebezpieczeństwie
Całe szczęście z tego co widziałem Arek miał już doświadczenia z mocnymi sprzętami.
To trochę jak z moto.. Litra na pierwszy motocykl nikt normlany nie kupuje
...Gorąco kibicuje tematowi ) Może tym razem jakiś filmik z jazdy??
@@@@BONUS@@@@
https://www.scigacz.pl/Ho...kach,12329.html
radasss - Wto 11 Lip, 2017
To już są moce nie do ujarzmienia Może być tak: od 1:40
qaz33 - Śro 12 Lip, 2017
Sorry bardzo za offtop ale mam pytanie do maniekrox bo ja na motorach sie nie znam a to juz od jakiegos czasu mnie dreczy Czemu ludzie zazwyczaj okreslaja moc silnikow w pojemnosci silnika zamiast w HP lub kW? Jakie to ma powiazanie? Bo przeciez formula 1 ma np pojemnosc 1.6l a moc 750HP czyli wychodziloby ze jest podobnej mocy jak zwykle np golfy 2. Ja wiem ze inna technologia itd ale nie latwiej byloby zawsze podawac moc w jednostce mocy?
Wg symulatora arka rower bedzie potrzebowac ok 12s do setki i niecale 5s do 50
dynamik - Śro 12 Lip, 2017
Wg symulatora arka rower bedzie potrzebowac ok 12s do setki i niecale 5s do 50 .
Chyba ten symulator to lipa przy tych mocach.
Samochód który ma stosunek mocy do wagi 240KM/1500kg osiąga przyspieszenie ok 6s do setki. Przy wadze kierowcy 85 kg będzie na tym rowerku podobny stosunek 016KM/kg. Oczywiście i tak największym wyzwaniem będzie utrzymanie się na tym pojeżdzie po odkręceniu manetki , więc trudno to będzie zmierzyć.
Tomas - Śro 12 Lip, 2017
Fajnie. Przejechał bym się na takim potworze
P.S - Jak ja bym miał wchodzić w projekt tak mocnego "roweru" to chyba wybrał bym już jednak legalny Motocykl elektryczny lub przerobiony spaliniak po swojemu na elektryczny (z duuuużą mocą) i z możliwością legalizacji. Ale takim to do lasu już nie wjadę pewnie
P.S 2 - Przy tych masach i mocach części rowerowe (w tym przypadku zostały arkowi już tylko amortyzatory i hamulce ) mogą kiedyś nie dać rady.
Żeby nie było to kibicuje i czekam na dalsze opisy.
maniekrox - Śro 12 Lip, 2017
@qaz33
Sorry, taka nalecialosc. Wydaje mi się że ludzie z góry zakładają, że rozmówca może wiedzieć jak przyspiesza dana pojemność. W stosunku moc/pojemność nie ma aż takich rozbieżności, bo w motocyklach nie używa się turbosprezarek, więc ta moc jest PLUS MINUS liniowa w stosunku do obj.
Wg mnie to będzie bardziej 2s do 50 i 5s do setki ;p Albo i lepiej.
radasss - Śro 12 Lip, 2017
Przy masie całkowitej 160 kg ( kierownik + pojazd ) i przy założeniu, że na styku opona nawierzchnia pojawi się moc 18 kW czyli nie będzie uślizgu - przyspieszenie 7 sek do 100 km/h.
dynamik - Śro 12 Lip, 2017
I potem zeznanie świadka :
- widział Pan tego rowerzystę ?
tak widziałem , wyjeżdżał za zakrętu 300m dalej
- to jak on się w dwie sekundy znalazł pod kołami Pana samochodu?
Problem w tym ,że nikt się nie spodziewa ,że taka "elektropopierdółka" może tak szybko znaleźć się przed nami.
Dlugas - Śro 12 Lip, 2017
radasss napisał/a: | Przy masie całkowitej 160 kg ( kierownik + pojazd ) i przy założeniu, że na styku opona nawierzchnia pojawi się moc 18 kW czyli nie będzie uślizgu - przyspieszenie 7 sek do 100 km/h. |
Przy uwzględnieniu oporów powietrza? Ale musiałby być motor...to byłby już motur
dynamik napisał/a: | "elektropopierdółka" |
hehehe, dobre!
Ale jedziemy koledze w temacie, prawie jak na browarze w knajpie-rozmowy o wszystkim+główny temat
arek_arecki - Pią 14 Lip, 2017
tylne kółeczko gotowe
Tomek - Pią 14 Lip, 2017
Robi wrażenie, czerwony Co to za trialowe oponki ? jakieś 3.5-4" ?
ravkill - Pią 14 Lip, 2017
A ileż to kółeczko waży? jesli można zapytać.. Tyle , co cała reszta rowera, bez kółeczka?
arek_arecki - Pią 14 Lip, 2017
ravkill napisał/a: |
A ileż to kółeczko waży? jesli można zapytać.. Tyle , co cała reszta rowera, bez kółeczka? |
silnik 18kg+obręcz 1.3kg + opona 1.8kg + szprychy +nyple 0,5kg
|
|
|