To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Project "Full Rocky" - budowa 2 ebajka

Anonymous - Pon 10 Lip, 2017
Temat postu: Project "Full Rocky" - budowa 2 ebajka
Witam.

Od dłuższego czasu przymierzałem się do budowy mocniejszego roweru elektrycznego. Do tej pory śmigam na rowerze Pykacz'a z forum(scott cosmics 28"). Oczywiście rower przeszedł tuning w postaci lepszego zawieszenia, oraz wpadła zmiana silnika, a nawet dwie. Z początku 10x6 (kaseta), ale okazał się zbyt szybki w teren leśny, a przy okazji zbyt prądożerny. Pobór na 13s przy V max w okolicach (już nie pamiętam dokładnie coś miedzy 15-20A). Przy 16s 20A+. (teoretycznie brał mi ciągle max ze sterownika ustawionego na 25A przy 16s). A przy mniej niz 13s ledwo jechał, zresztą te znamionowe 1200W (Volty' razy Ampery) to jest minimum przy jakim ten silnik dopiero zaczynał jechać.

Następnie zmiana na 7x9 kaseta, tutaj już odpowiedni moment na kołach 28". No, ale prędkość dopiero zadowala przy 16s i naładowanej baterii 40km/h+ , przy rozładowanym pakiecie już czuć, że brakuje tych kilku km/h. Za to zużycie prądu bardzo przyzwoite. Przy 16s na V/max to jedyne 8-10A, a jak do pedałujesz to jeszcze potrafi spaść :lol:

no, ale ten wątek nie o tym rowerze :roll: :roll:

Wracając do tematu. Mam nadzieje, ze mxus będzie takim bananem na twarzy. Moment większy niż 7x9, a prędkość jak 10x6. Z tego też powodu sprawiłem sobie nowy, a raczej używany rower tzw. Full na kołach 26" (niestety 24" Fulli jest bardzo mało). Wybór padł na Rocky Element 50 na zawieszeniu FOX'a. Szczerze? aż żal przerabiać, bo nigdy nie myślałem, że można rowerem wjeżdżać na krawężniki, czy nawet schody (chodnikowe) i nawet tego nie odczuc. O korzeniach/kamykach/liściach nawet nie wspominając.

A więc, przechodząc do sedna. Planuje ruszyć z budową, coś z początkiem sierpnia.
Na razie kompletuje komponenty i pewnie paru rzeczy mi jeszcze brakuje, jak i też rozwiązań technicznych. Część, rzeczy mam od dłuższego, więc finansowo w tym sezonie największym wydatkiem będzie silnik i sterownik :cool: :razz:

Rower : Rocky Mountain Element 50 26' rama 19' -> JEST
silnik: mxus v3 16x4 w kolo 26" (nexun) -> czekam na dostawe
główna bateria (w trójkącie): :razz: 16s8p Sanyo GA 3500mah -> są, w budowie, z założenia ma pasować w trójkątach do 2 rowerów, max co da sie upchać w jednym i drugim to pewnie 140-150++ ogniw, ale żeby pasowały w jednym i drugim będzie 128.
zapasowa bateria: bagażnik, mam sporo "klocków lego" co daje mi 10-16s po 22Ah
sterownik: sabvoton SVMC060080 "TURBO"
BMS: 60A/10A -> JEST, planuje pobierać około 30-50A z aku.
ładowarka: 16s/10A -> JEST
watomierz TK15 -> w drodze
wolnobieg 5rzedowy shimano 14-28T - w drodze
bagaznik+torba: MTx topeak rack do sztycy, woziłem na tym ~10kg. daje rade. + Topeak MTX TrunkBag EX (duzo miejsca na akumulatory)
manetka kciukowa -> w drodze

Zamówiłem jakieś ogromniaste torby w trójkąt, jak bateria nie wejdzie to pewnie będę robić skrzynkę.

Sterownik: opcja 1 pojdzie pod rame / opcja2 pójdzie w bagaznik razem z ładowarką.


Na tą chwile zostaje mi kwestia Regena , low/high speed oraz opony.

4. Czerwony [+5V], czarny [GND], Brązowy [sygnał] - manetka od płynnego zadawia hamowania silnikiem

Jaką manetkę do regenena polecacie?
Tak samo do low/ high speed?
no i opone do 26", obrecz z nexuna mach1 na teren lesny, bloto, korzenie, czasem zwir czy tam zolty piach.

Co do regena to gdzies widziałem, opcje z podłączeniem hallem tylnego hamulca = działa regen, a jak mocniej to + klocki.

Elektrotonus - Pon 10 Lip, 2017

Ciekawy pomysł na ebike tylko z tymi torbami zamiast skrzynki bym się zastanawiał.

To ten sam model?

http://reviews.mtbr.com/r...ement-50-review

On ma chyba część zawieszenia tylnego z karbonu?

Anonymous - Pon 10 Lip, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Ciekawy pomysł na ebike tylko z tymi torbami zamiast skrzynki bym się zastanawiał.

To ten sam model?

http://reviews.mtbr.com/r...ement-50-review

On ma chyba część zawieszenia tylnego z karbonu?

Tak zgadza się, niestety karbonowe, przymierzalem nc 12x5 na m14 wchodzi w widełki bez żadnego piłowania. Zostaje jeszcze trochę luzu na szerokość. W sensie że jest jakieś 140mm

Cezar38 - Pon 10 Lip, 2017

Straszny moment będzie z tego napędu, nie obawiasz się o wahacz? Już na forum ktoś pokazywał co mxus i sabvoton robi z wahaczami i takie połamanie podczas jazdy byłoby niezbyt ciekawe.
Mobil - Pon 10 Lip, 2017

xlineage napisał/a:
Szczerze? aż żal przerabiać, bo nigdy nie myślałem, że można rowerem wjeżdżać na krawężniki, czy nawet schody (chodnikowe) i nawet tego nie odczuc. O korzeniach/kamykach/liściach nawet nie wspominając.

Pomyśl jak pływają ramy któe mają po 8 cali skoku p/t :razz:

Mitar - Pon 10 Lip, 2017

Mogłeś od razu iść w wolnobieg 11-?T można go już na ebay wyhaczyć za ~110zł z darmową przesyłką.
Ja mam 14 i jest słabo, powyżej 35km/h kręcę nogami w powietrzu.

Anonymous - Pon 10 Lip, 2017

Cezar38 napisał/a:
Straszny moment będzie z tego napędu, nie obawiasz się o wahacz? Już na forum ktoś pokazywał co mxus i sabvoton robi z wahaczami i takie połamanie podczas jazdy byłoby niezbyt ciekawe.


Jak pęknie to pomyśli się nad innym, po konstrukcji część siły z amortyzuje damper, na początek zamierzam dać ok 30A.

Co do wolnobiegu 11t, jak będzie konieczność to sie zmieni. W innym bajku zmieniłem blat z 48zebow na 52 czy coś takiego. Oczywiście już idzie kręcić przy 40-50spokojnie, ale to tylko tak dla widoku, siła przełożenia jest tak duża że można stawać na pedały a ledwo da się obrócić. (Ważę ok 70kg)

Bujakoto - Pon 10 Lip, 2017

Mitar napisał/a:
Mogłeś od razu iść w wolnobieg 11-?T można go już na ebay wyhaczyć za ~110zł z darmową przesyłką.
Ja mam 14 i jest słabo, powyżej 35km/h kręcę nogami w powietrzu.


Nie ma na rynku wolnobiegu 11T.
Najmniejszy to 12T i kosztuje 12zł :)

Jeśli jest 11T to poproszę o linka.

qaz33 - Pon 10 Lip, 2017

Sa nawet 9T ale kosmicznie drogie. A Kolegom zapewne chodzi o zwykly 7s od DNP co wg instrukcji tasa przerobisz na 5s
tas - Pon 10 Lip, 2017

Do MXUSa się nie przerabia, tylko do QSa
Elektrotonus - Wto 11 Lip, 2017

xlineage napisał/a:
Cezar38 napisał/a:
Straszny moment będzie z tego napędu, nie obawiasz się o wahacz? Już na forum ktoś pokazywał co mxus i sabvoton robi z wahaczami i takie połamanie podczas jazdy byłoby niezbyt ciekawe.


Jak pęknie to pomyśli się nad innym, po konstrukcji część siły z amortyzuje damper, na początek zamierzam dać ok 30A.
....)


Można tak wymienić sobie wahacz na metalowy , są zamienniki do tego modelu ? Cezar dobrze to ujął, słowo kluczowe "podczas jazdy". Ja bym się chyba lekko stresował. Może do tego roweru wystarczy słabszy silnik ? Też patrzę na metalową część tylnego widelca. Producent poszedł w kierunku zmniejszenia wagi, zastosował takie "dziurawe coś" jakby kratownica w okolicy tylnego haka. To wytrzyma siły skręcające silnego silnika ? Nie wiem, czy to rozwiązanie jest lepsze niż klasyczny okrągły profil aluminium. Też nie łatwo tam założyć torque arm. Może dramatyzuje , zasięgnij języka w sprawie wytrzymałości zawieszenia tego fulla.


Anonymous - Śro 19 Lip, 2017

umnie jest inna kratownica, duzo mniejsze dziury, mocowanie koła to na szczescie aluminimum, myslalem ze calosc to carbon. Karbony jest jedynie skos idacy pod siodełko.




Dzis doszły do mnie torby w trójkat

Jedna okazała sie totalnie za duża, (minimum rama 19'stka bez damperow w srodku) -> jest na sprzedaz,posiada 5 pasków do ramy. Priv

Druga tez dosc spora (pojemnosc okolo 130ogniw~), ale za to bardziej giętka i weszła mi pod damper.

Trochę klocków lego i udało się sklepac 16s6p. To niestety max co wchodzi w tą rame (19') z tą torbą (okolo 99 ogniw max, wiec 16x6=96). Brałem tez pod uwage ugiecie maksymalne dampera i zostawilem ciutke luzu.
prady ciagle przewiduje 30-40A.

w samą rame upchałbym minimum 16s8p, ale wole jednak torbę bardziej przypominajaca rower :lol:

Na szczęscie bateria bedzie pasowac tez w drugi rower 20' rama :roll: z silnikiem 7x9, wiec jest dobrze.
Trzeba bedzie wrzucic jakis bezpiecznik termiczny :twisted:
:twisted: :twisted:

etap -> lutowanie baterii

Anonymous - Czw 27 Lip, 2017

Bateria skonczona.

Lutowana 1.5mm^2 -> jesli dobrze wyczytałem to 1mm^2 = ~27A ciągłego 1.5= 40A~
wyjscie ladowarki xt60
wyjscie baterii 12AWG turnigy ~88A
BMS 60A/10A ładowania, odciecie wyszlo przy 4.28V, zbija cele do 4.17V (odciecie dolne jeszcze nie znane)

ładowarka 10A -> odciecie pisze 67.2 , w Praktyce szybkie ładowanie odłącza przy 66.9V, potem juz nie nadąża naładować na max'a bo bms zbija cele do 4.17V.

Podczas ładowania okazało się ze na 1celi miałem niezlutowaną 1baterię i bms odciął cele przy 4.28V (działa :lol: )

I BMS to cholerny piekarnik!!!!
poczytałem forum i go odwróciłem a pod spod dałem kawałek pilśni.

Z pakietu 8p , zrobił sie pakiet 5p, żeby miescił sie w torbie.

Jak bedzię mało to pokombinuje z zabudowa ramy, o ile jazda mi sie spodoba. (+ ta bateria wejdzie tez w 2 bajka :cool: )

Czekam na reszte gratów od mikro ludków no i na dostawe mxus'ow.

WojtekErnest - Pią 28 Lip, 2017

xlineage napisał/a:

Podczas ładowania okazało się ze na 1celi miałem niezlutowaną 1baterię i bms odciął cele przy 4.28V (działa :lol: )

Zrób sobie złącze serwisowe, czyli zrównoleglone wyjście balansera BMS. Przydaje się wtedy gdy bateria jest zabudowana i chcemy okresowo sprawdzić równomierność ładowania i rozładowania.

Elektrotonus - Pią 28 Lip, 2017

Sugeruje docelowo jakąś skrzynkę jednak ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group