To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Fabryczny Golf III EV

Anonymous - Pon 10 Maj, 2010
Temat postu: Fabryczny Golf III EV
Witam. Niedawno wróciłem z niemiec gdzie przebywałem na tygodniowym szkoleniu z zakresu fotovoltaiki. Jeden z niemieckich inżynierów (szef działu szkoleń) jeździł elektrycznym golfem III . Był to samochód fabryczny. VW wypuścił ok 100 szt. tego modelu. Oczywiście poprosiłem o możliwość przejechania się i obejżenia tego cacka. Auto ma już 15 lat. Mark, bo tak ma na imę nie odwiedził ani razu serwisu a naprawy sprowadzały się tylko do wymiany klocków hamulcowych. O dziwo jeździ już od 15 lat na tych samych akumulatorach żelowych. Pojemność nieco spadła ale wciąż robi ok 80km na jednym ładowaniu. Pogrzebałem trochę w internecie ale nie mogę znaleźć informacji o tej serii. Auto jest wyposażone w silnik AC i seryjną skrzynię biegów. kosztował ok 30tyś. marek niemieckich. Zastanawia mnie najbardziej jakich akumulatorów użyli niemcy do budowy tego auta. 15 lat na żelówkach to naprawdę świetny wynik. Być może wymyślili już wtedy jakiś system który chroni baterie. Gdybym miałm pewność że trojany tyle wytrzymają :)

Może ktoś z was ma jakieś informacje na temat tego modelu , oraz szeczegóły dotyczące budowy technicznej tego cacka.

Zbyszek Kopeć - Pon 10 Maj, 2010

Wszystkie niemieckie firmy samochodowe robiły i robią auta EV (serie próbne i serie na specjalne zamówienia, już od ponad 20 lat).
Na ich temat nic się nie znajdzie.

Ten GOLF ma podobne rzeczy do FIATA SEICENO ELETTRA (to EV produkowali w Polsce).

Faktem jest, że Niemcy jeżdżą bardzo przepisowo i dbają o sprzęt, żaden nie przekroczy 50 km/h w mieście, a na dziurawej drodze zwolni.
Ja zaś w te zimie w TOYOCIE EV zniszczyłem 2 opony i 2 felgi, potem juz patrzyłem, że na znaku jest 30 km/h i niewiele przekraczałem.

Ile to auto (GOLF EV) ma kilometrów na liczniku po tych 15 latach ?

Anonymous - Pon 10 Maj, 2010

Ehh nie zapytałem o przebieg, z wrażenia jadąc tym autem nawet nie popatrzyłem na wskazanie licznika. Byłem poprostu pod wielkim wrażeniem. Próbuję nawiązać kontakt z tym niemcem poprzez jego firmę , mam nadzieję że się uda i będę mógł wyciągnąć od niego więcej informacji.
Panie Zbyszku a co Pan powie na te akumulatory ? 15 lat to kupa czasu, możliwe to przy żelówkach ?

Zbyszek Kopeć - Pon 10 Maj, 2010

Jeśli żelowe, to możliwe i jeśli mało kilometrów, ale przeważnie jeśli VRLA, to się używa AGM (tradycyjnie nazywane żelowymi, jak na lekarza po studiach się mówi "doktorze", a on doktora tylko widział, ale w ten sposób namawia się go do nauki).

Jestem patriotą, ale jednak zwrócę uwagę (bez złośliwości):
Kolega "Niemiec" się pisze z dużej litery w języku polskim.

Anonymous - Pon 10 Maj, 2010

Trochę jest opisu użytkowników tutaj:

http://www.evalbum.com/160.html
http://www.evalbum.com/1670

a tu pdf o jego oryginalnych osiągach i zamianie starych baterii na life

http://www.auto88.cz/_pdf...rt-20090910.pdf

i reszta strony

http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=48

PS
Masz do nich blisko, to Czesi :)

PS2
Wytrzymały 15 lat bo to podstępni Niemcy już wtedy do aut wsadzali LiFePo, w opakowaniu od kwasiaków, dla zmyłki :wink:

Zbyszek Kopeć - Pon 10 Maj, 2010

Żelowe firmy Sohnnenschein są liczone na minimum 20 lat i mają ponad 700 cykli (pełnych, jak pamiętam), ale są bardzo drogie i jednak ciężkie, więc pogarszają parametry auta EV.
Anonymous - Sob 12 Cze, 2010

No właśnie a dlaczego AC a nie DC ? Jakaś znacząca przewaga ? przecierz przy AC to chyba nawet więcej gratów potrzeba ?
Zbyszek Kopeć - Sob 12 Cze, 2010

AC w pojazdach się głównie daje dla skomplikowania maszyny, żeby się czymś niby trudniejszym wykazać.
Chociaż w trakcji kolejowej AC może miieć jakieś zalety.

Anonymous - Sob 12 Cze, 2010

pogrzebałem trochę i z tego co piszą silniki AC dysponują pełną mocą i momentem obrotowym w całym zakresie obrotów, natomiast DC już nie. Wszystnie konstrukcje elektryczne do ścigania się to konstrukcje AC. Jest wielu zwolenników AC jak i DC w EV. Zastanawiam się czy rozwiązania AC mimo że droższe oferują większe możliwości niż DC ?
Zbyszek Kopeć - Sob 12 Cze, 2010

Nie pisz, że wszystkie, bo ktoś uwierzy i powieli, tak jak Ty powielasz czyjeś domysły bez praktycznego potwierdzenia.
Elektrycznne silniki mają dostęony cały moment obrotowy w całym przedziale obrotów, a moc to inna sprawa i to wszystko bez podziału na AC lub DC, jednak DC są lżejsze i sprawniejsze w całym zakresie obrotów; szczególnie porównując każdy rodzaj silników ale w szczególności z magnesami Trwałymi.
AC z magnesami przy max. obrotach (optymalnych) i jednocześnie z optymalnym obciążeniem mają większą sprawność.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group