To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Torque arm i mocowanie koła

esati - Czw 17 Sie, 2017

Wytrzymie ;-) Zrobiłem na razie ~500km (taki sam otwór na wałek) i ani drgnęło (2,4kW). I jeżdżę już tylko z regenem.

Masz trochę więcej materiału w środkowej sekcji do dyspozycji więc ja bym zrobił trochę większy otwór odprężający, ale to detal - tak jak jest też zda egzamin o ile pasowanie na wałek będzie dokładne.

volkhen - Czw 17 Sie, 2017

Jaki rozmiar otworu zrobiłeś w projekcie? 10,1mm? czy równo 10,0mm?

W międzyczasie zmieniłem projekt

sunman - Pią 18 Sie, 2017

Ma ktos jakis patent na przednie widelki?
esati - Pią 18 Sie, 2017

W cadzie miałem 10,0mm, a wałek od silnika w moim przypadku miał jakieś 9,90 - 9,95. Wykonana blokada miała na suwmiarce 10,00 - 10,05 bez ściskania śrubą (nie jestem w stanie dokładniej zmierzyć). Ja bym zrobił wymiar nominalny (10,0), ale najlepiej zmierz swój wałek silnika. Przy takiej konstrukcji i tak będziesz miał wystarczający zakres regulacji na ściskaniu/rozginaniu.
Wojtas82 - Czw 07 Wrz, 2017

Ja tylko dodam, że po przejechaniu ok. 1000 km na moich torque arm'ach nic się kompletnie nie dzieje. Używam normalnie regena i wszystko pięknie śmiga.
furifurius - Wto 12 Wrz, 2017

Wojtas82 napisał/a:
Ja tylko dodam, że po przejechaniu ok. 1000 km na moich torque arm'ach nic się kompletnie nie dzieje. Używam normalnie regena i wszystko pięknie śmiga.


Mam dokladnie takie same doswiadczenia, tez jakies 1000 km przejechalem, silnik ustawiony na 3.5 kW, torqe army, ktore zrobilem trzymaja sie wysmienicie, zero luzow, zero wyrobienia sie osi czy armow. Rowniez regen caly czas w uzyciu, ustawiony dosc mocno - czasem widze 2 kW ladowania jak gdzies w gorach jade szybciej w dol i mocno hamuje.
Dzisiaj zrobilem maly test regena - bylem w gorach i podjechalem bardzo stromy podjazd, okolo 3-4 km. Okolo, bo przedwczoraj zgubilem licznik. Bateria spadla z 70 do 61%. Jechalem okolo 35 km /h. Potem zjechalem w dol spowrotem ta sama trasa z mniej wiecej ta sama predkoscia, bateria naladowala sie do 64%.
Tak wiec stwierdzam, ze regen to dobra rzecz, warto poswiecic czas na zrobienie porzadnych torqe armow, zeby moc go bez stresu uzywac, zwlaszcza jak jezdzi sie w gorach lub gdzies gdzie co chwile trzeba hamowac bo ludzie/psy czy inne przeszkody wymagajace zwolnienia do kilku km/h sa obecne.
Pozdrawiam

volkhen - Śro 20 Wrz, 2017

U mnie finalnie tak to wygląda:




Co ciekawe przejechałem się na rowerze gdy strona od przerzutki nie była dokręcona do ramy i oś przekręciła się troszkę po lewej mimo iż była na maksa ściśnięta. Po zamowcowaniu drugiej strony wszystko sztywno jest. Materiał to stal nierdzewna 8mm - dość miękka bo przy wierceniu idzie bardzo łatwo.

Rower w końcu gotowy!

kriston - Śro 20 Wrz, 2017

Jak ci to hamuje na tylnym kole? Jaką masz tu tarczę?
volkhen - Śro 20 Wrz, 2017

Tarcza 203mm Avid - zacisk Avid mechaniczny - hamuje super. Klamka hamulca twarda, blokuje koło bez problemu, ale z silnikiem nie próbowałem walczyć ;)
Elektrotonus - Czw 21 Wrz, 2017

Super elegancka blokada osi.
volkhen - Pią 22 Wrz, 2017

Wrzucam jeszcze pliki od moich blokad.
Wojtas82 - Wto 26 Wrz, 2017

Świetne te blokady. Dzięki za pliki. Zastanawiałem się czy nie lepiej użyć zwykłej "rdzewnej" stali, która jest twardsza? Funkcjonalność ponad wygląd?🙂
Wojtas82 - Śro 04 Paź, 2017

Zainspirowany blokadami Volkhena zrobiłem nowe do swojego roweru. Grubość 10 mm :) Stal nierdzewna, koszt 55 zł :)

xyz2a - Śro 04 Paź, 2017

Wojtas82 napisał/a:
Zainspirowany blokadami Volkhena zrobiłem nowe do swojego roweru. Grubość 10 mm :) Stal nierdzewna, koszt 55 zł :)
Obrazek

Ciekawe - jaka waga?
55 za sztukę czy komplet?

Wojtas82 - Śro 04 Paź, 2017

55 za komplet. Nie wiem jaka waga bo ich jeszcze nie mam u siebie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group