To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Nowości EV - Motocykl-skonstruowany-przez-studentow-Politechniki-
tas - Śro 19 Lip, 2017
QS 8kw
No nie różni, bo to HUB, tutaj cudów się nie wymyśli konstrukcyjnych bo z założenia to napęd maksymalnie nie skomplikowany, chłopaki w kwestii konkurencji dynamicznych mówili, że pozamiatali razem z ekipą wrocławską wszystkie inne maszyny na tych zawodach co jest niewątpliwą chlubą dla konstruktorów i kierowców.
Masz kilka postów wyżej filmik ta maszyna vs mój prywatny falcon, ja bym podszedł do tematu trochę inaczej i zebrał doświadczenie użytkowe na terenowych elektrykach to by tam był pogrom na tych zawodach wśród ekip innych krajów
Z tego co słyszałem za rok maja być zawody juz nie motocross tylko budowane będą dakarówki.
Mobil - Śro 19 Lip, 2017
A jakieś info ile kWh tam siedzi?
tas - Śro 19 Lip, 2017
chyba o 5Ah więcej niż u mnie, mają tam ogniwa sony vtc6
Mobil - Śro 19 Lip, 2017
To szczerze powiedziawszy "dupy nie urywa" w porównaniu do Twojej żarówki (nie umniejszając bo jednak Twoja konstrukcja jest świetna... no i to nadal rower więc inna kategoria). Faktycznie jakby kilka osób z forum (nie wskazując palcem) wzięło się za konstrukcje takiego motocykla to reszta nie miałaby czego szukać
Eryk1000 - Śro 19 Lip, 2017
W szczycie mają tam tyle co może dać sabek czyli 14kW, silnik znosi ciągłego 8kW, choć jestem ciekawy jak to wygląda przy pełnym słońcu w wysokich temperaturach. Fajnie że wystartowały maszyny z Polski, widać nas w świecie. Najwięcej roboty weszło w ramę reszta to dobór podzespołów dostępnych na rynku. Może chłopaki pokusza się o konstrukcję mega sprawnego silnika na kolejne zawody. AGH ma konkretne zaplecze
WojtekErnest - Śro 19 Lip, 2017
Druga strona medalu jest to, że te MOTORY za bardzo przypominają niektóre ROWERY, a to oznacza upowszechnianie się wiedzy że .....
dynamik - Śro 19 Lip, 2017
na mojego nosa , oznacza to ,ze za rok , góra dwa będzie dużo falconów na wyprzedaży. Natomiast nie wiem czy oprócz prototypów i samoróbek , komus uda się homologacja typu, tak by można było rejestrować i śmigać legalnie.
tas - Śro 19 Lip, 2017
Już to widzę jak ludzie masowo będą rejestrować elektryki.
Normalny kowalski chce do czasu, jak sobie uświadomi, że:
- prawo jazdy ma zrobić
- przeglądy
- ubezpieczenie
- kontrole
- koniec z jadzą po parku, ściezkach, chodnikach, rynkach bo ilu widział skuterowców w parku czy na błoniach?
Nagle się okazuje, że 95% już nie chce homologacji
wwojciech - Śro 19 Lip, 2017
Patrząc na konstrukcje forumowe to ten motorek z AGHu to taki słabawy:D Poszli by w mocnego mida to by mieli dużo lepszy stosunek masy do mocy.
Tomas - Śro 19 Lip, 2017
W wiadomościach dzisiaj o 19 w polsacie pokazywali motorek i chłopaków
Tomek - Śro 19 Lip, 2017
Nie będzie falconów na sprzedaż, będzie więcej opisów "ograniczenie na przycisk" i większy popyt na PASy
wibi - Czw 20 Lip, 2017
Przyjrzałem się tej "konstrukcji" powstałej w niegdyś renomowanej uczelni i zastanawiam się nie nad studentami (chociaż powinienem?) ale nad promotorem tego dzieła.Mój wniosek z tego taki, że poziom wykształcenia kadry czyli promotora jest taki jak polskiej nauki czyli b.niski a wręcz katastrofalny. Podam co mnie zadziwiło,po pierwsze to bardzo wąska oś obrotu tylnego wahacza co przy mocy silnika w dość krótkim czasie zacznie się "myszkowanie" tylnego koła-lepiej było ten "zawias" wahacza dać na zewnątrz czyli szerzej. Po drugie nijak nie mogę dojść jakie siły ma przenosić ta poprzeczka w wahaczu pomiędzy górnym łukiem i dolnym prostym odcinkiem. Po trzecie ten prosty i chyba za cieńki wspornik pod siodło,przecież on się najpierw wyboczy a później zegnie pod ciężarem 100kg jeźdźca. A po czwarte też im chyba blokada tylnej osi nie wytrzymała i dlatego ta "prowizorka" z rdzawej i nie pomalowanej blachy mająca na celu wzmocnienie blokady. W sumie raczej żenada, bo wygląda to na budowę całkowicie bez planu i jakichkolwiek obliczeń z dziedziny mechaniki a jedynie na tzw.wygląd. Może miała to być konstrukcja roweru ale później zmieniła się koncepcja i co już zbudowano to zostało,jeśli tak to tym gorzej bo świadczy o prowizorce a nie dojrzałej konstrukcji.
Elektrotonus - Czw 20 Lip, 2017
Tomek napisał/a: | Nie będzie falconów na sprzedaż, będzie więcej opisów "ograniczenie na przycisk" i większy popyt na PASy |
Byś nie wykrakał !
dynamik - Czw 20 Lip, 2017
Wszystko jest pięknie do czasu , gdy trafi się przypadek opisywany przez kolegę pod tytułem "przygoda z taksówkarzem". Potem okazuje się ,że nie masz żadnych praw, a leczenie boli i kosztuje.
Ten "przycisk" to będzie pojazd na prawo- jazdy B. Ubezpieczenie na skuter to 30 zł rocznie , z przeglądami nie wiem jak jest.
Chłopaki budują już pojazdy powyżej 20KM i będą dalej udawać rowery. ?
Za dwa lata nawet Kaczyński się połapie , że zagrożona jest demokracjai Ziobro zrobi porządek.
qaz33 - Czw 20 Lip, 2017
kazdy rower elektryczny moze byc potencjalnym potworem 20kW, roznia sie tylko czasem ile dany silnik wytrzyma sekund przy takim obciazeniu. I co z tego ze jedne maja nalepke 250W a inne nie. To nie silniki spalinowe gdzie zmierzysz pojemnosc albo konie bo moc tu zalezy od sterownika ktorym w locie mozesz sobie wszystko regulowac. Jezeli ciezki silnik jest ograniczony przyciskiem do 250W przy jezdzie po drogach publicznych to czemu mialby byc nielegalny albo tylko "udawac" rower? Pod tym wzgledem nie da sie tego prawnie rozroznic co jest legalne a co nie
|
|
|