To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przeczytaj

tas - Czw 20 Lip, 2017
Temat postu: Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przeczytaj
Taka sugestia, szczególnie do młodszych stażem konstruktorów oraz ludków rozpoczynających przygodę z elektrykami:

Zanim podłączysz akumulator w swojej nowo zbudowanej konstrukcji i sprawdzisz, czy wszystko działa - odpal maszynę na ładowarce z zestawu. W przypadku wystąpienia problemów z instalacją (a takie problemy zdarzają się nawet zawodowcom) uchroni Cię to przed wydatkami :)

O ile zasada ta dotyczy wszystkich konstrukcji to szczególnie ważna jest dla posiadaczy sterowników wektorowych, które z powodu bardziej zaawansowanej budowy są szczególnie czułe na wszelakie błędy instalacji elektrycznej i montażu.

http://ebike.nexun.pl/zasilacz-uruchomieniowy/

furifurius - Pią 21 Lip, 2017
Temat postu: Re: Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przecz
tas napisał/a:
Taka sugestia, szczególnie do młodszych stażem konstruktorów oraz ludków rozpoczynających przygodę z elektrykami:

Zanim podłączysz akumulator w swojej nowo zbudowanej konstrukcji i sprawdzisz, czy wszystko działa - odpal maszynę na ładowarce z zestawu. W przypadku wystąpienia problemów z instalacją (a takie problemy zdarzają się nawet zawodowcom) uchroni Cię to przed wydatkami :)

O ile zasada ta dotyczy wszystkich konstrukcji to szczególnie ważna jest dla posiadaczy sterowników wektorowych, które z powodu bardziej zaawansowanej budowy są szczególnie czułe na wszelakie błędy instalacji elektrycznej i montażu.

http://ebike.nexun.pl/zasilacz-uruchomieniowy/


Heja
Bardzo dobra decyzja zeby przypiac ten watek. Jesli moge cos zasugerowac:

Przypiecie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6957 tez bylo by bardzo wskazane - jak ktos tam napisal - torque arm to najbardziej krytyczna czesc konstrukcji e-bike'a z mocnym silnikiem. Jakbym skladal kolo miesiac wczesniej to mialbym pewnie jakies podstawowe zabezpieczenia i skonczyl z rozwalonym silnikiem i widelkami po 500 przejechanych kilometrach.
Pozdrawiam

maran_hand - Sob 22 Lip, 2017

Warto dodać, że jeśli w ten sposób odpalisz rower i uruchomisz silnik a masz włączonego regena to nie zatrzymuj koła klamką hamulcową. Ładowarka prądu zwrotnego chyba(?) nie przeżyje.
madejp - Sob 22 Lip, 2017

maran_hard, ładowarka jest dla sterownika jak naładowana bateria - sterownika nie powinien hamować regenem, bo uzna, że nie ma gdzie oddać energii.
maran_hand - Sob 22 Lip, 2017

Czyli przy pełnym naładowaniu aku, dajmy na to zjazd z górki, rower celem doświadczenie przywieziony na szczyt tej górki ..regen nie zadziała?
Perszing1800 - Sob 22 Lip, 2017

Nawet jeśli by zadziałał to BMS odetnie bo będzie za wysokie napięcie.
maran_hand - Sob 22 Lip, 2017

Ok to skoro tak twierdzicie to przepraszam za wprowadzenie w błąd i rozsiewanie plotek ;)
Tomas - Pią 04 Sie, 2017

Panowie rozumiem że metodą tą sprawdzimy tylko instalację na drodze manetka>> sterownik >> silnik. Reszta instalacji dochodzącej np do przetwornicy, watomierza , bocznika lepiej żebyśmy nie zrobili błędu przy montażu :mrgreen:
tas - Pią 04 Sie, 2017

Nie, tak się sprawdza kompletnie wszystko za wyjątkiem ogniw i BMSa, ale one się sprawdzają same podczas składania aku, albo BMS wydymi albo nie :P
Tomas - Pią 04 Sie, 2017

Czyli na Minusie instalacji podłączamy się za BMSem (na -P) a na Plusie instalacji przed sterownikiem żeby poszło wszystko :smile:
sietaz - Pią 04 Sie, 2017

Perszing1800 napisał/a:
Nawet jeśli by zadziałał to BMS odetnie bo będzie za wysokie napięcie.


Przecież mamy podłączoną ładowarkę zamiast aku więc co ma do tego odcięcie BMS to jedna sprawa. Druga, że przy odpowiednim ustawieniu napięciu odcięcia regen działa na w pełni naładowanym aku

Tyżak - Śro 31 Lip, 2019

Bardzo przydatna sugestia dla osób początkujących i nie tylko, ja np. nie wiedziałem o owym postępowaniu, człowiek uczy się całe życie.
krzysztof_EV_fan - Pon 02 Wrz, 2019

Z mojej skromnej praktyki poradzę także,
żeby nie montować całości od razu i nie odpalać wszystkiego od razu "na gotowo",
tylko uruchamiać stopniowo, kolejne podzespoły (które, to zależy od stopnia skomplikowania).
Wtedy łatwiej jest zidentyfikować ew. błędy :)

I tak jak Tas wszędzie radzi:
oglądać, sprawdzać przed podłączeniem każdego kolejnego podzespołu kilka razy!
I jeszcze raz sprawdzić! I najlepiej jeszcze raz :)
Zaoszczędzenie kilku chwil nie jest warte niepotrzebnego kłopotu,
utraty elementów i ew. napraw podzespołów.

miki - Sob 04 Sty, 2020

Serwisy elektroniczne mówią na to "zasilacz z regulowanym ograniczeniem prądowym". Jeżeli uruchamiamy układ, który powinien pobierać np. 200mA prądu, ustawiamy ograniczenie prądowe nieco wyżej, np. na 500mA. Jeżeli przykładowo w układzie jest zwarcie, elektronika nie zdoła pobrać kilku amperów prądu, ponieważ zadziała zabezpieczenie nadprądowe. Gdyby go nie było, taki prąd mógłby przelecieć ścieżkami przez chociażby tranzystory mocy obecne także w elektronice rowerowej. Często z braku takiego zasilacza stosuje się szeregowo wpiętą żarówkę na zbliżone napięcie, przy zwarciu w układzie, żarówka powinna się zapalić. Mam na myśli nieunijne żarówki z włóknem wolframowym :-)
adam3322 - Pon 11 Kwi, 2022
Temat postu: podlaczenie
Witam
Panowie. Podłączyłem testowo ładowarkę bo pakietu jeszcze nie mam i wyświetlacz zapala się na chwilkę i gaśnie. Czy to normalne ?
Podzespoły podłączone to o :
PAS
Silnik Xtranc 250W ( na razie tylko podłączone 3x fazowe) bo do podpiecia hali czekam na kostkę.
Sterownik sinus 25A Sine wave
LCD3
Manetka
Czujnik klamki.
Ładowarka TANGSPOWER 54.6V 3A



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group