To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przeczytaj
tas - Czw 20 Lip, 2017 Temat postu: Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przeczytaj Taka sugestia, szczególnie do młodszych stażem konstruktorów oraz ludków rozpoczynających przygodę z elektrykami:
Zanim podłączysz akumulator w swojej nowo zbudowanej konstrukcji i sprawdzisz, czy wszystko działa - odpal maszynę na ładowarce z zestawu. W przypadku wystąpienia problemów z instalacją (a takie problemy zdarzają się nawet zawodowcom) uchroni Cię to przed wydatkami
O ile zasada ta dotyczy wszystkich konstrukcji to szczególnie ważna jest dla posiadaczy sterowników wektorowych, które z powodu bardziej zaawansowanej budowy są szczególnie czułe na wszelakie błędy instalacji elektrycznej i montażu.
http://ebike.nexun.pl/zasilacz-uruchomieniowy/
furifurius - Pią 21 Lip, 2017 Temat postu: Re: Zanim podłączysz akumulator w nowej konstrukcji - przecz
tas napisał/a: | Taka sugestia, szczególnie do młodszych stażem konstruktorów oraz ludków rozpoczynających przygodę z elektrykami:
Zanim podłączysz akumulator w swojej nowo zbudowanej konstrukcji i sprawdzisz, czy wszystko działa - odpal maszynę na ładowarce z zestawu. W przypadku wystąpienia problemów z instalacją (a takie problemy zdarzają się nawet zawodowcom) uchroni Cię to przed wydatkami
O ile zasada ta dotyczy wszystkich konstrukcji to szczególnie ważna jest dla posiadaczy sterowników wektorowych, które z powodu bardziej zaawansowanej budowy są szczególnie czułe na wszelakie błędy instalacji elektrycznej i montażu.
http://ebike.nexun.pl/zasilacz-uruchomieniowy/ |
Heja
Bardzo dobra decyzja zeby przypiac ten watek. Jesli moge cos zasugerowac:
Przypiecie: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6957 tez bylo by bardzo wskazane - jak ktos tam napisal - torque arm to najbardziej krytyczna czesc konstrukcji e-bike'a z mocnym silnikiem. Jakbym skladal kolo miesiac wczesniej to mialbym pewnie jakies podstawowe zabezpieczenia i skonczyl z rozwalonym silnikiem i widelkami po 500 przejechanych kilometrach.
Pozdrawiam
maran_hand - Sob 22 Lip, 2017
Warto dodać, że jeśli w ten sposób odpalisz rower i uruchomisz silnik a masz włączonego regena to nie zatrzymuj koła klamką hamulcową. Ładowarka prądu zwrotnego chyba(?) nie przeżyje.
madejp - Sob 22 Lip, 2017
maran_hard, ładowarka jest dla sterownika jak naładowana bateria - sterownika nie powinien hamować regenem, bo uzna, że nie ma gdzie oddać energii.
maran_hand - Sob 22 Lip, 2017
Czyli przy pełnym naładowaniu aku, dajmy na to zjazd z górki, rower celem doświadczenie przywieziony na szczyt tej górki ..regen nie zadziała?
Perszing1800 - Sob 22 Lip, 2017
Nawet jeśli by zadziałał to BMS odetnie bo będzie za wysokie napięcie.
maran_hand - Sob 22 Lip, 2017
Ok to skoro tak twierdzicie to przepraszam za wprowadzenie w błąd i rozsiewanie plotek
Tomas - Pią 04 Sie, 2017
Panowie rozumiem że metodą tą sprawdzimy tylko instalację na drodze manetka>> sterownik >> silnik. Reszta instalacji dochodzącej np do przetwornicy, watomierza , bocznika lepiej żebyśmy nie zrobili błędu przy montażu
tas - Pią 04 Sie, 2017
Nie, tak się sprawdza kompletnie wszystko za wyjątkiem ogniw i BMSa, ale one się sprawdzają same podczas składania aku, albo BMS wydymi albo nie
Tomas - Pią 04 Sie, 2017
Czyli na Minusie instalacji podłączamy się za BMSem (na -P) a na Plusie instalacji przed sterownikiem żeby poszło wszystko
sietaz - Pią 04 Sie, 2017
Perszing1800 napisał/a: | Nawet jeśli by zadziałał to BMS odetnie bo będzie za wysokie napięcie. |
Przecież mamy podłączoną ładowarkę zamiast aku więc co ma do tego odcięcie BMS to jedna sprawa. Druga, że przy odpowiednim ustawieniu napięciu odcięcia regen działa na w pełni naładowanym aku
Tyżak - Śro 31 Lip, 2019
Bardzo przydatna sugestia dla osób początkujących i nie tylko, ja np. nie wiedziałem o owym postępowaniu, człowiek uczy się całe życie.
krzysztof_EV_fan - Pon 02 Wrz, 2019
Z mojej skromnej praktyki poradzę także,
żeby nie montować całości od razu i nie odpalać wszystkiego od razu "na gotowo",
tylko uruchamiać stopniowo, kolejne podzespoły (które, to zależy od stopnia skomplikowania).
Wtedy łatwiej jest zidentyfikować ew. błędy
I tak jak Tas wszędzie radzi:
oglądać, sprawdzać przed podłączeniem każdego kolejnego podzespołu kilka razy!
I jeszcze raz sprawdzić! I najlepiej jeszcze raz
Zaoszczędzenie kilku chwil nie jest warte niepotrzebnego kłopotu,
utraty elementów i ew. napraw podzespołów.
miki - Sob 04 Sty, 2020
Serwisy elektroniczne mówią na to "zasilacz z regulowanym ograniczeniem prądowym". Jeżeli uruchamiamy układ, który powinien pobierać np. 200mA prądu, ustawiamy ograniczenie prądowe nieco wyżej, np. na 500mA. Jeżeli przykładowo w układzie jest zwarcie, elektronika nie zdoła pobrać kilku amperów prądu, ponieważ zadziała zabezpieczenie nadprądowe. Gdyby go nie było, taki prąd mógłby przelecieć ścieżkami przez chociażby tranzystory mocy obecne także w elektronice rowerowej. Często z braku takiego zasilacza stosuje się szeregowo wpiętą żarówkę na zbliżone napięcie, przy zwarciu w układzie, żarówka powinna się zapalić. Mam na myśli nieunijne żarówki z włóknem wolframowym
adam3322 - Pon 11 Kwi, 2022 Temat postu: podlaczenie Witam
Panowie. Podłączyłem testowo ładowarkę bo pakietu jeszcze nie mam i wyświetlacz zapala się na chwilkę i gaśnie. Czy to normalne ?
Podzespoły podłączone to o :
PAS
Silnik Xtranc 250W ( na razie tylko podłączone 3x fazowe) bo do podpiecia hali czekam na kostkę.
Sterownik sinus 25A Sine wave
LCD3
Manetka
Czujnik klamki.
Ładowarka TANGSPOWER 54.6V 3A
|
|
|