To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Trek rekreacyjny 2kW

xyz2a - Wto 29 Sie, 2017

Jeden to sterownik, drugie to ? Przetwornica taka duża?
To jest złącze XT60 czy większe? Jakie masz przewody wychodzace z bateri - średnica - to awg 10?

esati - Wto 29 Sie, 2017

Sterownik jest zabezpieczony termicznie na 85C.
Złącza XT60.
Przewody z baterii do sterownika 4,5mm2
Przewody z baterii do ładowarki 1,5mm2
W prawym górnym rogu ładowarka (wyjmowalna) - mam w planach traskę ~90km rano i powrót tyle samo wieczorem, a na jednym ładowaniu nie dam rady 180km zrobić (będę miał ok 5-6 godzin przerwy kiedy rower może się ładować).

Dzjohnyj - Pią 24 Lis, 2017

Mam pytanie, bo widziałem, że skrzynkę zrobiłeś na jednym kawałku, a potem rozcinałeś - w jaki sposób było to robione? Najpierw jedna strona, a potem druga, czy wszystko na raz, a następnie łatanie braków?
esati - Śro 06 Gru, 2017

Najpierw jedna strona (największa płaska powierzchnia), a potem druga strona na zakładkę razem z bokami (szkielet), a później znów jeszcze jedna warstwa na pierwszą stronę razem z bokami.
maciek72 - Czw 08 Mar, 2018

Świetny projekt,jestem pełen uznania.Mysle o umieszczeniu ładowarki na stałe w skszynce,chciałbym wywalić obudowe dla zmniejszenia gabarytów .Zastanawia mnie tylko kwestia grzania podczas ładowania .Do jakich temperatur taka ładowarka sie grzeje?
esati - Pią 09 Mar, 2018

Moim zdaniem ładowarka w skrzynce tylko do transportu, bo inaczej będzie pozbawiona chłodzenia i się ugotuje (mam na myśli tutaj średnio mocną ładowarkę na 6 lub 8A) Chyba że zrobisz otwory w skrzynce tak aby wentylator ładowarki miał z czego generować przepływ, ale wtedy tracisz wodoszczelność.

PS. obudowa ładowarki jest jednocześnie dla niej radiatorem

esati - Wto 13 Mar, 2018

Wiosna za chwilę, a w zimę jednak rower trochę był jeżdżony w deszcz i w śnieg więc czas na mały przegląd. Nowy łańcuch, kaseta, support, opony. Z przodu założona tarcza 180mm z zaciskiem avid bb7, rower jest dość ciężki (obecnie 30,4kg) więc przedni hamulec ma co robić. Zobaczymy jak się spisze.

Kilka wniosków po około roku jeżdżenia:
- jednostronny torq arm 8mm w pełni zdał egzamin,
- hamowanie regeneracyjne i czujniki na obu klamkach to konieczność i wygoda (mam na myśli wytracanie prędkości, bo jeżeli chodzi o odzyskiwanie energii to w zależności od stylu jazdy jest to tylko 3-6%)
- do sterownika blokowego idzie się przyzwyczaić (na początku przeszkadzał mi dźwięk przy ruszaniu)
- skrzynka miała kilka prób w deszczu i konstrukcja zdaje egzamin - w środku sucho i bez wilgoci. Rower nawet zaliczył glebę i skrzynka to przetrwała ;)
Muszę przyznać że rower składałem jeszcze jako totalny amator bazując głównie na poradnikach z bloga nexuna i tutaj serdecznie podziękowania dla Tas'a bo jednak cała konstrukcja zdała egzamin i jak na razie spisuje się bezawaryjnie. Szkoda tylko że rower nie jest kilka kg lżejszy. W trakcie jazdy tego nie czuć, ale wnoszenie go gdzieś po schodach nie jest najwygodniejsze. Stąd pomysł na drugi lżejszy rower który opisałem w osobnym temacie .

W planach mam jeszcze wymianę amorka. Nowy RST Blaze był jednak słabym wyborem do tej wagi. Tylko trochę zimno się robi i amorek cały twardnieje, a poza tym szybko przestał chodzić płynnie (wyrobił się wkład). Teraz już zmieniłem hamulec na tarczowy więc będę miał większy wybór, ale nadal nie wiem czy iść w olejowy czy w powietrze.. no i jaki. Chętnie posłucham Waszych rad i doświadczeń.


esati - Nie 10 Cze, 2018

Mały update:

- zmiana amorka na powietrzny SR Raidon - różnica kolosalna głównie za sprawą płynności pracy i regulacji powrotu tłumienia (zobaczymy jak długo to wytrzyma bo poprzedni szybko się przytarł i luzów dostał)

- zmieniam sterownik GT1500 na barmala. Chce wyciszyć pracę silnika 9c i pozbyć się efektu rezonansu ramy. Jak będzie zainteresowanie tematem to mogę się pokusić o jakieś porównanie gt1500 vs barmal na przykładzie silnika 9c.

Elektrotonus - Śro 13 Cze, 2018

Pisz pewnie ;-)
esati - Śro 13 Cze, 2018

Barmal X4 zamontowany w miejsce GT1500.
Rozstaw otworów który widzicie na zdjęciu to jest od GT1500 (dorobione wsporniki) więc widać o ile mniejszy jest sterownik barmala - i to w wersji X4.

Za kilka dni opiszę dokładniej porównanie GT1500 vs Barmal, ale pierwsze wrażenie to CISZA. I to nie jest tak że jest ciszej, tutaj po prostu przy ruszaniu i przyspieszaniu absolutnie nic nie słuchać, nie ma żadnych rezonansów, rower widmo. Cieszę się jak dziecko, ale są też pewne wady/niuanse nad którymi muszę pogłówkować - opiszę później w porównaniu.

edit: porównanie gt1500 z barmal x4: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8656

esati - Nie 01 Lip, 2018

Zmieniłem silnik na MXUS 30h (odpowiednik 9c 10x6). Na sterowniku barmala silnik jest bezgłośny i tylko gwiżdże: https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be . Podczas jazdy w ogóle go nie słychać, tylko szum opon i wiatru.

Mocowo porównywalnie, aczkolwiek przy tych samych parametrach wydaje mi się że 9c był delikatnie mocniejszy. Na pewno 9c jest wizualnie ładniejszy z tymi trapezowymi deklami i wydaje się tez optycznie mniejszy na rowerze. W 9c też było więcej miejsca przy wyjściu przewodu. W 9c były też dodatkowe gumowe uszczelki na ośce (dodatkowe uszczelnienie łożysk) - w mxus widać łożyska na wierzchu. 9c miał głośniejszy bębenek, który miał swoją ogromną zaletę i zastępował dzwonek (z daleko było słychać że rower jedzie) - w mxus jest cichszy (jak się jedzie na samym silniku to prawie go nie słychać). Mxus ma minimalnie grubsze przewody fazowe, ale cieńsze i bardziej delikatne przewody od halli.


xyz2a - Pon 02 Lip, 2018

Pokaż ten ciekawy stojak rowerowy
esati - Wto 03 Lip, 2018

xyz2a napisał/a:
Pokaż ten ciekawy stojak rowerowy


https://www.decathlon.pl/...id_8241260.html

esati - Śro 04 Lip, 2018

Zamontowałem oświetlenie zasilane z akumulatora głównego (aku -> mini przetwornica 12V -> włącznik on/off -> ledy). Pobór mocy to tylko 4W i jako światła pozycyjne naprawdę daje rade i w porównaniu do czołowej lampki nie oślepia innych więc na miasto idealne.










Elektrotonus - Sob 07 Lip, 2018

Esati - daj link do tych ledów gdzie je kupić ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group