To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Silniki alternatywne - alternator

rarek - Nie 20 Gru, 2009

Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca
Anonymous - Nie 20 Gru, 2009

prosty test zrób sobie elektromagnes z samego drutu a później ten drut nawiń na jakiś rdzeń np pręt albo śrubę o dużej średnicy, przekonasz się po co te żelastwo
Zbyszek Kopeć - Nie 20 Gru, 2009

Tylko do tej cewki podłączaj prąd stały, chyba że to żelastwo będzie złożone z blach i to prawidłowo ułożonych.
DruhRafal - Nie 20 Gru, 2009

Panowie, czy ktoś mógłby objaśnić mi jak działa taki silnik?

http://1.bp.blogspot.com/...stration_01.jpg

http://1.bp.blogspot.com/...stration_02.jpg

To jest silnik briggs stration, ale wiem, że lemco wygląda w środku tak samo. Rozumiem, że to pancake motor, ale nie mam pojęcia jak coś takiego działa - czy tutaj jest komutator? Macie może jakiś schemat jak coś takiego powinno być złożone?

Zbyszek Kopeć - Nie 20 Gru, 2009

Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator.

DruhRafal - Nie 20 Gru, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ta spółka kiedyś je też sprzedawała.
To jest wirnik silnika LEMCO. Wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu komutator.


czy to ta część płytek, ze świeżo startą miedzią?

Zbyszek Kopeć - Nie 20 Gru, 2009

Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem.

DruhRafal - Nie 20 Gru, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Niby tak.
To są płaskowniki uzwojeń, a część tych płaskowników jest jednocześnie komutatorem.


Tylko część? No właśnie - widziałem w Lemco jak wyglądają ich poszczególne płaskowniki. Ale jak wyglądają szczotki? I gdzie są stałe magnesy i jak są ułożone? Rozumiem, że Pan posiada w swoich konstrukcjach silnik Lemco? Rozbierał go Pan?

Zbyszek Kopeć - Nie 20 Gru, 2009

Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części.
DruhRafal - Nie 20 Gru, 2009

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Na mail (na moich stronch, zgodnie z instrukcją) przyślę zdjęcia i rysunki części.


Oczywiście ;) Mail już poszedł, pozdrawiam!

Anonymous - Pon 21 Gru, 2009

rarek napisał/a:
Żelazo w środku jest niezbędne, a różnica będzie znaaaaaacząca

Amen ! pochwalony Jezus chrystus i Maryja zawsze dziewica! :) Ette missa est! :)
nie na taka odpowiedz liczyłem po tym (bardzo sensownym ) co przeczytałem ...
albo sie lenisz ,albo jeszczejeden spec zawężony, do swojego wąskiego 3 centymerowego silniczka :)

kuras999 napisał/a:
prosty test zrób sobie elektromagnes

A ty wsadź ręke w ogięń i potrzymaj z 10 minut :) zobaczysz ze parzy :) równiez woda jest mokra!!!!!!!!!!!!! Astonisched co????? :)
--Co to forum dla uczniów szkoły realnej?????????? do lat 12?

DruhRafal napisał/a:
To jest silnik briggs stration


To najzupełniej normalny silnik komutatorowy :) tyle że rozpłaszczony na naleśnik :)

Czy wdzieliście tylko komutatory walcowe ??? -bywają i tarczowe , tu wykorzystano mocno grube uzwojenie spłaszczono , nima połączeń i wszystko jest lżejsze.

magnesy są na tarczy i uzwojenie jest na tarczy elektromagnesy są skierowane nie osiowo jak w normalnym ale ku magnesom na tarczy ale to dalej zypenie zwykły silnik komutatorowy jak w suszarce do włosów :) tyle że pomysłowo i dobrze wyknany

Anonymous - Pon 21 Gru, 2009

rarek napisał/a:
Żelazo w środku jest niezbędne


Otóż nie jest! Widziałem podobne silniki z neodymami, powklejanymi na aluminiowym wirniku , robione jako jakaś 'praca' na uczelni , a nie przez szewca z zamiłowaniem do prundu.

Róznica będzie znacząca , bo sie do cholery, inaczej pozamukaja pola magnesów stałych, to jaka ma być??????
Ale żelazo waży jak grom a mam wrażenie że wirniki robi się z żelaza bo zawsze były , z żelaza. Nie było neodymów a z magnesikami robiło sie głównie do zabawek , powazne były z uzwojeniem i żelazem

--to jak se wsadziło magnes to najprościej było tyn żelazny wirnik wykorzystać.

W modelarskim zazwyczaj jest uzwojony środek i neodym na wierzchu to gdzie to żelazo???????????????????????????????????????

W powierzu w postaci aerozolu lata?

albo wam sie rype rotor ze statorem , elektromagnesy z magnesami stałymi....

Anonymous - Pon 21 Gru, 2009

Kolego, trochę więcej szacunku proszę dla użytkowników forum.
rarek - Pon 21 Gru, 2009

Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia.
Robiliśmy sprzęgło magnetyczne na wzór starego, z magnesami trwałymi.
Zastosowaliśmy neodymowe, spodziewaliśmy się, że będą za mocne. Zrobiliśmy wirnik i stojan z niemagnetycznych materiałów. Ilość super neodymów była wieksza niż poprzednich, wynik: moment przenoszony przez sprzęgło był wiele mniejszy niż na starych magnesach. Po zastosowaniu pierścienia żelaznego sprzęgło jest wielokrotnie silniejsze. Czy zastosujesz żelazo czy papier toaletowy to zależy od konstruktora. Ważniejsze pytanie czy ma to jako tako działać czy wycisnąć max srpawności z tego ustrojstwa.

Anonymous - Wto 22 Gru, 2009

zeeltom napisał/a:
Kolego, trochę więcej szacunku

A proszę bardzo :) tylko nudno będzie ....:( a taki masz uśmiechnięty awatar.... :)

-jak kogoś uraziłem to sory , nie zamierzałem , postaram się nadąć odpowiednio do powagi forum

rarek napisał/a:
Przekonanie, że żelazo jest potrzebne pochodzi z doświadczenia.
Sory nie przejmaj sie , moimi szpileczkam :) , świetnie opisałeś , to co opisałeś , liczyłem że moze wgłebiłeś sie w linie sił itp .... Mnie w tm wypadku bardziej zależy na kilogramach niż osiągach faktycznie i zdał by sie kompromis. natomiast częściowo chyba jest to do zrobienia . Musze po prostu znaleźć czas i poczytać . T w sumie kłopotliwe , bo zjednej storny to bardzo podstawowa wiedza , a z drugiej z magnetyzmem czesto nic nie jest proste :) I z podstawowego podręcnika ,nic sie człowiek sensownego nie dowie :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group