To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Silniki alternatywne - alternator

Anonymous - Pon 28 Gru, 2009

rarek napisał/a:
to ile powinno być magnesów w alernatorze? I produkuje wirnik!!


chyba tyle ile biegónów (zębów) orginalnego wirnika i chyba sie tego zmienic bez przezwajania nie da

rarek - Pon 28 Gru, 2009

ok to sprobuje tak
rarek - Śro 30 Gru, 2009

Jaka będzie reakcja maszyny gdyby zstosować x2 lub x3 ilość magnesów?

poszukuje sprawdzonego silnika bldc do testów - niechciałbym testować niesprawdzonego kontrolera na nieznanym silniku.

Anonymous - Czw 31 Gru, 2009

2* to chyba ni bo by musiało być n-n-s-s-n-n-s-s-n-n......... to w sumie tak jakby silniejszy, większy magnes był z z mniejszym polem pośrodku :) to by dalo jakiś sinusoidalno -falisty przebieg :)
3* to może?..... - ale jak te uzwojenia połączone są tam ? czy częściowo sie to nie będzie znosić? Hyba nie powinno
...... hmm na mój rozum powinno pracować z większym momentem na mniejszych obrotach 3*.....- i jako prądnica tez 3 razy wolniej, ale ja nie bardzo z tymi polami :) magnetycznymi , to łba se nie dam uciąć ..
Już raz mi sie zdawało i musiałem wyrywać magnesy :)

No i ewentualnie między N - S mozna sztorcem według tego układu halbacha... u mnie to pozostało chwilowo w zamiarach :)

a! ... coś mi się gdzieś w mózgu kołacze , że korzystnie by było wkleić magnesy nieco skośnie ...... ale ni czorta nie pomne skąd ten pomysł??? Chyba łagodniejszy przebieg i coś ze zmniejszeniem momentu zaczepowego ...al to może być bzdura :) równie dobrze ....... hmmmm - kiedyś chyba widziałem skośnie ułożone rowki uzwojeń w silniku ? może i nie bzdura? :)

DruhRafal - Pon 04 Sty, 2010

Ok, wpadła mi w ręce stara prądnica od malucha. Jak tylko pstryknę fotki to umieszczę je na forum. Ale mam pytanie: jaką moc mogę wyciągnąć z niej? Czy w ogóle warto próbować przerobić ją na silnik? Przewoltowywać na 48V? Czy po prostu sprzedać na Allegro? :)
Anonymous - Pon 04 Sty, 2010

http://darmowa-energia.eko.org.pl/ --> Elektryczność --> Prądnice starego typu
Moc jak widać raczej niewielka, przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej. Ale wytrzymałość na przewoltowywanie to ciekawe zagadnienie, zwłaszcza jeśli ci nie zależy na prądnicy ;)
Kiedyś bawiłem się taką ciągnikową na nominalnym napięciu, moc była na tyle żenująca, że zatrzymywałem koło pasowe ręką

rarek - Pon 04 Sty, 2010

Cytat:
przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej

spece od generatorów mówią, że przy zamianie silnika na generator moc bedzie co najwyżej 50%
to z tą fizyką coś nie tak :shock:

a jaki był prąd przy zatrzymaniu wirnika. Wg mnie napięcie powinno być wiele wyższe niż 12vdc (przynajmniej na wirniku)

Zbyszek Kopeć - Pon 04 Sty, 2010

Pamiętam prądnicę od SYRENY, jako silnik dawała 70W.
Różni się troszkę w konstrukcji.

Anonymous - Pon 04 Sty, 2010

Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga.
DruhRafal - Sob 09 Sty, 2010

Marucha79 napisał/a:
Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga.


Ciekaw jestem, czy wywalenie uzwojenia stojanu i zastąpienie go magnesami neodymowymi zmieniloby dużo? Da się z tego wyciągnąć jakieś 2kW?

tomson - Wto 11 Maj, 2010

Przeprowadziłem test mam przewinięty silnik od prali na generator 3F .Przy 420obr mam na wyjściu 24V na obciążeniu 500W.
Podłączałem go pod regulator modelarski to się tylko kołysał.To samo na regulatorze z czujnikami halla ale zamówiłem sobie regulator do silnika bafang tego z przekładnią planetarną w środku bez czujników i generator po podłączeniu ładnie płynnie wchodzi na obroty co prawda niewysokie ale wirnik ma 16 biegunów.Na biegu jałowym pobiera 0.33A i 0.85A (mam 2 przeróbki)Silnik bafang bezczujnikowy pobiera na biegu jałowym 0.73A.

Silniki generatory zasilałem z 36V

Nostusek - Wto 24 Kwi, 2012

Słuchajcie wiem że ameryki właśnie nie odkryłem - ale jaki można by zapodać sterownik modelarski (ESC) żeby ładnie napędził alternator? Mam wersję 60A od jakiejś Renówki przerobioną - mam wyciągnięte kable z uzwojeń stojana - stojan podpięty jest w gwiazdę - w razie potrzeby mam dostęp do punktu zerowego stojana i mogę przełączyć w trójkąt - dodatkowo mam wyprowadzone kable od szczotek. Regulator napięcia już też wymontowałem. Jak myslicie czym to pogonić? Bo mam szatański koncept wywalenia swojej 250W maszynki z roweru i zasadzenia tam alternatora plus strownik modelarski i dopięcie tego do manetki :mrgreen:
wit - Śro 25 Kwi, 2012

.
Nostusek - Śro 25 Kwi, 2012

rozmawiałem dziś z znajomym modelarzem orientującym się w sterownikach modelarskich i on twierdzi że powinno to ruszyć bez trudu choć sprawność tego może być marna. Mierzyłem swojego altka i uzwojenia mają coś ok. 0,1 Ohm - nie sądzę zatem żeby bezszczotkowce miały więcej. Zawsze mogę lekko podmagnesować twornik poprzez jego uzwojenia. Byłoby to takie quasi-BLDC gdzie zamiast magnesów miałbym cewkę w wirniku i mógł sterować po części jej polem.
wit - Śro 25 Kwi, 2012

.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group