To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Rower A2B 26"
bb84 - Śro 26 Lip, 2017 Temat postu: Rower A2B 26" Witam serdecznie,
Jest to mój pierwszy post ale jestem z Wami tak naprawdę od dobrych 5 lat a 2 lata temu złożyłem elektryka z napedem w korbie oczywiście 8fun inspirując się głównie penym "kellysem" z forum ( jak bede miał dłuższą chwilę opowiem o moich przejściach z przednią zebatką od 46T do 38T ale to osobny temat )
Chciałem prosić o pomoc w imieniu kuzyna który posiada Rower A2B Hybrid 26".
Rower przestał reagować na włączenie... pojęcia nie mamy co się stało.
Były już problemy podobno ze sterownikiem który został wymieniony i raz bateria przez "sprzedającego" w ramach gwarancji a teraz znowu rower nie reaguje, sprzedawca już nie chce pomóc a my boimy się grzebać żeby czegoś nie "uwalić" stąd moje zapytanie o :
- Serwis w Krakowie lub okolicach (generalnie Małopolska - rower stacjonuje w Łapanowie )
- A może ktoś z forumowiczów jest wstanie spr. i naprawić ( oczywiście odpłatnie )
Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny
Pozdrawiam
Bartek
wibi - Śro 26 Lip, 2017
Napęd elektryczny to praktycznie 3 elementy,bateria,sterownik i silnik.Gdy wszystkie są sprawne to nie może być żadnych problemów gdy są połączone właściwie.Silnik elektryczny jest praktycznie niezniszczalny w normalnej eksploatacji,baterię też bardzo łatwo sprawdzić czy ma "przypisane" napięcie pod nawet minimalnym obciążeniem.Zostaje więc sterownik gdzie jest trochę elektroniki. W sumie diagnoza i ew. naprawa nie powinna być żadnym problemem dla kogoś co nieco obeznanego z elektryką (elektroniką) a tych wśród młodych ludzi wydaje mi się nie brakuje.Niestety, nie jestem z Krakowa(chociaż niezbyt daleko-Zagłębie) bo gdybym był, taka pomoc była by nieodpłatna, na pewno znajdziesz tu na forum "ludków" z Krakowa którzy podejdą podobnie.Wyjaśnij również co znaczy "rower nie reaguje" w sposób jednoznaczny i na co "nie reaguje".
bb84 - Czw 27 Lip, 2017
Dziękuję za propozycje pomocy ☺
Wyglada to tak że ładowarka po podłączeniu baterii po chwili pokazuje naładowanie na full. Jest też dioda na baterii która pokazuje że bateria jest włączona i ta dioda się nie zapala...
Jak sprawdzić bezpiecznie baterie domowym sposobem metodą dla przedszkolaka ?
WojtekErnest - Czw 27 Lip, 2017
To raczej nie jest zadanie dla przedszkolaka.
No i ten 'przedszkolak' musiałby mieć nie tylko sprawny multimetr ale i odróżniać napięcie od prądu....
bb84 - Czw 27 Lip, 2017
To pierwsze mamy z tym drugim będzie gorzej
WojtekErnest - Czw 27 Lip, 2017
bb84 napisał/a: | To pierwsze mamy z tym drugim będzie gorzej |
No właśnie, , Zrób zdjęcia na 'styku' aku - reszta elektroniki. Czy z niego wychodza dwa styki, kanaly prądowe plus i minus, czy jest fizyczny wyłącznik, czy jest inne połączenia do sterownika.
A poza tym sprawdź złącza, czy to aku jest wsuwane, ma gniazdo lub styki idace do dalszej czesci roweru ?
Anonymous - Czw 27 Lip, 2017
Niedawno przerabiałem rower A2B na zwykły sterownik. Nie wiem, czy ten sam model co ma kolega, bo jest kilka różnych wersji. W moim przypadku rower też się nie załączał. Niestety, w tym modelu była komunikacja między urządzeniami. Wywaliłem wszystko poza silnikiem. Nawet w akumulatorze siedziała jakaś komunikacja, no i sterownik był w silniku Cała elektronika poszła na złom. Założony nowy kontroler, BMS, wyprowadzone halle i fazy z silnika i dołożona manetka. I teraz działa
Ten rower też jest włączany brelokiem zbliżeniowym?
To taki, co robiłem: https://youtu.be/PFrk7V7Q0no
wibi - Czw 27 Lip, 2017
bb84 napisał/a: | ..Wyglada to tak że ładowarka po podłączeniu baterii po chwili pokazuje naładowanie na full. Jest też dioda na baterii która pokazuje że bateria jest włączona i ta dioda się nie zapala..... |
Wygląda na to,że bateria jest "uszkodzona" a ładowanie blokuje BMS odcinając prąd przez co ładowarka "wyświetla" FULL. Niestety wydaje mi się , że bez "otwarcia" baterii i sprawdzenia stanu cell (ogniw) nie obejdzie się a to raczej robota dla kogoś kto miał z tym styczność (przynajmniej).No i to co napisał kol.zeeltom, może być różnie z całą elektroniką.
Anonymous - Pią 28 Lip, 2017
W moim przypadku w akumulatorze siedziała elektronika BMS, jakiś procesor i układ czujnika zbliżeniowego z programatorem breloków. Wszystko komunikowało się między sobą dwoma przewodami. A samo gniazdo (magnetyczne) w akumulatorze służyło do podłączenie do roweru jak i do ładowania. Podłączenie zwykłego akumulatora zamiast starego nie dawało możliwości odpalenia roweru.
Jak na rower za kilkanaście tysięcy złotych, dla mnie to błędne rozwiązanie. Coś nawali i bez drogiego serwisu gdzieś w Europie nic z tym nie zrobisz w prosty sposób. Pozostaje to, co zrobiłem ja, czyli wymiana całej elektroniki. Po wymianie BMS dołożyłem drugie gniazdo do ładowarki w obudowie akumulatora.
bb84 - Sob 29 Lip, 2017
Na wstepnie dzieki za zainteresowanie .
Dzisiaj jade do kuzyna i zrobie zdjecia ale tak z pamieci w tym przypadku baterie ładuje
sie osobnym wejsciem i nie ma zadnergo breloka wiec moze bedzie łatwiej jezeli to bateria...
bb84 - Nie 30 Lip, 2017
klika zdjec baterii teoretycznie naladowanej...
mierzone na tych np zgrzanych pinach ok 1,9V - 2.1V
czyli lipa z baterią?
bb84 - Nie 30 Lip, 2017
jeszcze jedna fotka
Anonymous - Nie 30 Lip, 2017
Według mnie bateria powinna podawać napięcie po przyciśnięciu wyłącznika. Jeśli to nie działa, to coś w środku padło w elektronice.
bb84 - Nie 30 Lip, 2017
no to po właczeniu bateria podaje takie znikome wartosci :/ czyli sa dzicie ze padla bateria generalnie czy padla elekteonika ? ale to wtedy chyba zadnego napiecie nie pokazywał ?
WojtekErnest - Pon 31 Lip, 2017
bb84 napisał/a: | klika zdjec baterii teoretycznie naladowanej...
mierzone na tych np zgrzanych pinach ok 1,9V - 2.1V
czyli lipa z baterią? |
A skąd wiadomo jakie ma być napięcie na tych pinach ? Tam jest transmisja danych..
Tak nie naprawisz . Trzeba całkowicie otworzyć i przynajmniej dostać się do ogniw.
|
|
|