To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Rower A2B 26"

wibi - Pon 31 Lip, 2017

Z tej wiedzy którą nam podałeś (prócz objawów) nic nie wynika a napięcie ok.2V jak słusznie zauważył kol.WojtekErnest to napięcie "gotowości" szyny danych do przyjęcia "poleceń" z procesora.Chcąc cokolwiek wiedzieć o stanie baterii,napięciach poszczególnych cell niestety należy otworzyć baterię z obu stron i jeśli nie jesteś w stanie niczego samemu sprawdzić to zrobić zdjęcia (w miarę dokładne) i zamieścić tu na forum.Będzie można wówczas podpowiedzieć ci gdzie mierzyć i co mierzyć chociaż gdy BMS będzie zalany jakimś żelem to też będzie trudno ale innej drogi (prócz wizyty w dedykowanym servisie) raczej nie ma.
bb84 - Czw 03 Sie, 2017

Ja w mojej baterii dlg mam normalnie napięcie no ale może ta bateria a2b to faktycznie jest bardziej skomplikowana... ( Mierzyliśmy na różne sposoby )

Hmm Panowie spytam wprost czy któryś z Was podjął by się "usługi" zdiagnozowania tego wynalazku i ewentualnej naprawy ? Może znacie jakiś serwis w Krakowie lub okolicach dalszych lub bliższych ? Bo my się na tym naprawdę nie znamy ... :(

Anonymous - Pią 04 Sie, 2017

Najbliższy serwis A2B, z tego co mi wiadomo, jest w Niemczech.
Jedyne, co można zdiagnozować, to stan samych ogniw po rozkręceniu obudowy. Jeśli jest tam komunikacja i ona nawaliła, to pozostaje przeróbka na "normalny" sterownik i BMS.
Już ten temat przerabiałem.
Bez serwisowego oprogramowania na kompie raczej tego nie ogarniesz.

jacek.u - Nie 13 Sie, 2017

Witam.

Mam rower A2B hybrid26. Zepsuł się już kilka razy.
Po objawach rozebrałbym akumulator, BMS połączony jest z akumulatorami lutowanymi przewodami. Kilka razy już mi się urywały pod wpływem drgań.
Akumulator rozbiera się łatwo, plastikowe części obudowy wkładane są na silikonie, osłony akumulatorów (pod którymi są urywające się przewody) klejone taśmą klejącą.

Pozdrawiam.

sunman - Śro 23 Sie, 2017

ja z kolei serwisowalem A2B ... bardziej topornego silnika nie spotkalem. Elektronika w srodku (najczesciej zalana woda). By sie dostac trzeba rozplatac kolo. silnik jest na wcisk w 2 pokrywach z jakiegos slabego materialu podatna na kruszenie. w srodku stojan z tego.samego kruchego materialu . magnesy sie odklejaly same z siebie . Moze trafilem na taki "szrot" ale nie przypadl mi do.gustu ten rower. Niby silnik z spora rezerwa mocy ale tak zrobiony by ingerencja w oryginalne czesci byla utrudniona
Anonymous - Śro 23 Sie, 2017

Na tym polega marketing napędów :D
shima - Pon 08 Lip, 2019
Temat postu: a2b problem
zeeltom napisał/a:
W moim przypadku w akumulatorze siedziała elektronika BMS, jakiś procesor i układ czujnika zbliżeniowego z programatorem breloków. Wszystko komunikowało się między sobą dwoma przewodami. A samo gniazdo (magnetyczne) w akumulatorze służyło do podłączenie do roweru jak i do ładowania. Podłączenie zwykłego akumulatora zamiast starego nie dawało możliwości odpalenia roweru.
Jak na rower za kilkanaście tysięcy złotych, dla mnie to błędne rozwiązanie. Coś nawali i bez drogiego serwisu gdzieś w Europie nic z tym nie zrobisz w prosty sposób. Pozostaje to, co zrobiłem ja, czyli wymiana całej elektroniki. Po wymianie BMS dołożyłem drugie gniazdo do ładowarki w obudowie akumulatora.

4x4Offroad - Czw 21 Lis, 2019

bb84 napisał/a:
Ja w mojej baterii dlg mam normalnie napięcie no ale może ta bateria a2b to faktycznie jest bardziej skomplikowana... ( Mierzyliśmy na różne sposoby )

Hmm Panowie spytam wprost czy któryś z Was podjął by się "usługi" zdiagnozowania tego wynalazku i ewentualnej naprawy ? Może znacie jakiś serwis w Krakowie lub okolicach dalszych lub bliższych ? Bo my się na tym naprawdę nie znamy ... :(



Witam po długiej przerwie , nawet bardzo długiej. Ja użytkuję dwie sztuki marki A2B od 4 lat i jestem bardzo zadowolony. Przez ten okres poznałem konstrukcje Hybrid 26 oraz METRO bardzo dobrze i wiele nauczyłem się przy nich samodzielnie robić. Obecnie baterie buduję praktycznie od podstaw, robię diagnostykę awarii, posiadam trochę części zamiennych które zamieszczam na zdjęciach poniżej (złączki, gniazda, kable, stacyjki do wersji z kluczykiem i wiele innych, w tym płytki elektroniki baterii oraz całe nowe obudowy baterii) części sprowadziłem dla siebie z USA. Naprawiałem nawet egzemplarz gdzie osoba zwarła baterię drutem przypadkowo i zaiskrzyło. Miało to zdarzenie w Shimie - już jeździ i jest naprawiona :lol: Jeśli ktoś ma jakiś problem czy to z Shimą, czy z A2B Hybrid czy Octavą służę pomocą. Na swoim egzemplarzu METRO zakupionym we Wrocławiu jako nowy w 2016 roku przejechałem już 16.000km, na Hubrydzie 10.000 . Obecnie METRO mam tak przerobiony że ze średnią prędkością około 40km/h robię bez problemu 120km. Max prędkość na prostej przy naładowanej baterii full to 51km/h co w przypadku egzemplarzy zakupionych w kraju od dystrybutora nie było możliwe. Bateria nadal ma 36V i 10 celi na Samsungu 35E (dają radę), tyle że upchane jest 70 ogniw a nie 60 jak to było oryginalnie. Został też zamontowany oryginalny silnik z Ultra Motor lecz wersja 750W na USA. Pracuje on tak samo całkowicie bezszelestnie jak ten słabszy. W METRO korba została przerobiona z 42 zębów na 52T i można w końcu spokojnie pedałować przy prędkości 45km/h. Podsumowując w rowerach A2B nie ma dla mnie tajemnic
, tak więc jeśli nadal masz swój egzemplarz popsuty chętnie pomogę tylko musisz mnie odwiedzić. Widzę że z Krakowa jesteś to nie masz do Katowic daleko.










Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group