To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Reset BMS
Anonymous - Sob 29 Lip, 2017 Temat postu: Reset BMS Jeśli BMS wyłączy zasilanie, bo napięcie na jakiejś sekcji spadnie poniżej normy i jedynym sposobem włączenia jest podpięcie ładowarki, to czy można podać na wejście ładowarki minus z samego akumulatora przyciskiem chwilowym?
Pytam, bo jest taka możliwość, że napięcie sekcji spadnie na chwilę pod dużym obciążeniem, ale dalsza jazda ma być po płaskim i akumulator jeszcze da radę.W terenie nie ma się ładowarki, ani nawet, gdzie jej podłączyć, by pakiet się uruchomił.
Mobwar - Sob 29 Lip, 2017
Ktoś to już opisał kiedyś na forum i mozna zewrzec przez opornik 50 ohm. Ja tak mam i działa.
Eryk1000 - Sob 29 Lip, 2017
Było już, że sam admin nie szukał https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2860&highlight=jak+zresetowa%E6+bms ja to załatwiam przez rezystor 50ohm chwilowo podaje przez przycisk minus z baterii na wejście ładowania.
Anonymous - Nie 30 Lip, 2017
Sam admin nie szukał, bo kiedyś nie korzystał z bms i litów
Czyli się da? A po co ten opornik 50 ohm?
radasss - Nie 30 Lip, 2017
Opornik bo iskry
Anonymous - Nie 30 Lip, 2017
A jak podłączam ładowarkę to iskier nie ma?
Eryk1000 - Nie 30 Lip, 2017
Opornik po to aby nie było iskier czyli tzw strzału, dzięki opornikowi przycisk wytrzyma tysiące resetów zamiast np 10 i potem przypadkowemu sklejeniu zestyku
Anonymous - Nie 30 Lip, 2017
Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem
Eryk1000 - Nie 30 Lip, 2017
Nie ma elektrolitów, zeltom rób jak uważasz przepis który działa masz podany. Przezorności nigdy za wiele zwłaszcza jeżeli reset odpalisz a bms odciął w skutek zawarcia. Ja to odpalam przez rezystor bo zanim bms się resetuje to włączają się np lampki, sterownik ładuje itp. Mam to samo wejście od ładowania i rozładowania
Dlugas - Nie 30 Lip, 2017
zeeltom napisał/a: | Czyli mam rozumieć, że na BMS od strony gniazda ładowania siedzi jakieś elektrolit o wielkiej pojemności? No bo co innego może powodować duże iskrzenie? Bo chyba nie podanie napięcia baterii samej sobie? Miałem w łapkach kilka BMS i takiego kondensatora tam nie widziałem. W kontrolerze i owszem |
A nie iskrzy przypadkiem dlatego że bms jest podłączony do sterownika a w nim siedzą kondensatory?
No chyba że sam bms Ci iskrzy bez podłączonego sterownika co by było baardzo dziwne bo tak jak piszesz - nie ma tam kondziołków
WojtekErnest - Pon 31 Lip, 2017
Ale są mosfety...
Anonymous - Pon 31 Lip, 2017
Czy podłączenie ładowarki do wejścia ładowania BMS, to nie będzie to samo, co podanie napięcia z akumulatora na to wejście? Nie zauważyłem żadnego iskrzenia przy podpinaniu ładowarek.
WojtekErnest - Pon 31 Lip, 2017
Między wej a wyj są na ogół 2 mosfety, dlatego unikamy zawierania na krótko.
radasss - Pon 31 Lip, 2017
Podłączanie ładowarki do BMS'a, który się rozłączył bo napięcie na celach spadło poniżej progu nie powoduje na ogół iskrzenia. Podłączanie ładowarki bez specjalnego Anti-Spark do załączonego BMS'a powoduje dużą degradację gniazda / wtyczki właśnie z powodu ładowania się kondensatorów dużej pojemności, ale w ładowarce. Trochę mniej iskrzy przy podłączaniu pracującej ładowarki. Przy rozładowanych 20S napięcie na gnieździe ładowania ok. 65 V . Włączona ładowarka ok. 84 V. Po stronie BMS'a kondensatory kilka milifaradów ze sterownika zapięte przez dwa MOSFET'y w szeregu ( rezystancja miliomy). Po stronie ładowarki ok. 1 mF .
Dlatego iskry rozpierdzielające styki.
atomek1000 - Pon 31 Lip, 2017
Dlatego lepiej podłączać ładowarkę wcześniej do gniazdka a dopiero do baterii
|
|
|