To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Tematy elektryczne - Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki

Elektrotonus - Nie 30 Lip, 2017
Temat postu: Bkokada obrotu koła na kluczyk - dobór stacyjki
http://ebike.nexun.pl/blo...ola-na-kluczyk/

Zastosowałem ten patent z wykorzystaniem takiej samej stacyjki. Doszło jednak do niebezpiecznego zdarzenia. Styczniki obwodu faz uległy uszkodzeniu i podczas jazdy zwarło na chwilę dwie fazy, rower gwałtownie zwolnił. Na szczęście sterownik ocalał. Pomysł jest świetny ale może są inne stacyjki z bardziej niezawodnym zestawem modułów ? Ew gdzie można kupić ewentualnie nowe moduły do tej stacyjki? Dodatkowe moduły otrzymałem od kolegi z demontażu zepsutej stacyjki i mogły być po prostu już wysłużone.

Łukasz

Mobil - Nie 30 Lip, 2017

Ja od siebie nie polecam tych modułowych stacyjek. Miałem taką (Salzer) która miała wyłączać tylko przetwornice i logike sterownika to się rozpadła w drobny mak w lesie i jedyne co mi później zostało to poskręcać kabelki i dzida dalej :lol: Strasznie to delikatne :neutral:
Cieszyn - Wto 17 Paź, 2017

Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania?
sietaz - Wto 17 Paź, 2017

Po pierwsze to szybko zaliczysz dzwona, po drugie stacyjka się spali (mam gdzieś egzemplarz po takich testach), po trzecie to niewygodne i po co to stosować jak prawie wszystkie sterowniki mają regen
Elektrotonus - Wto 17 Paź, 2017

Cieszyn napisał/a:
Czy mógłbym wykorzystać podobny system do elektrycznego hamowania?


Chyba awaryjnego gdy wszystkie systemy zawiodą ;-) Najpierw trzeba zainstalować czujniki hamowania na obu klamkach, dobrze działające sprawdzone hamulce oraz miłym dodatkiem jest regen.

Cieszyn - Sob 21 Paź, 2017

Wykorzystuję zupełnie inny sterownik (http://s.aliexpress.com/NZ7nMzIJ ) do e-deskorolki, gdzie mam problem z zamontowaniem mechanicznych hamulców, controller nie ma też żadnego regeneracyjnego hamowania. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie.
Elektrotonus - Sob 21 Paź, 2017

Cieszyn napisał/a:
. Chciałem przetestować zwieranie po kolei faz żeby silniki hamowały elektrycznie.


Obawiam się, że spalisz sterownik zwierając fazy.

Cieszyn - Sob 21 Paź, 2017

Dzisiaj robiłem test. W deskorolce mam napęd na 4 koła, aktualnie zasilane są 2, 3 obraca się swobodnie a na 4 tym zwierałem fazy zwykłym przełącznikiem. Zakładałem , że prąd indukowany podczas hamowania zniszczy ten mały przełącznik, ale widocznie nie jest jakiś specjalnie duży bo nie zauważyłem żadnych problemów. Zwarcie już jednej fazy w jednym silniku powoduje sprawne zwalnianie z ok 20km/h, oczywiście im szybciej jedziemy tym mocniej zwalnia.
Zastanawiam się nad zrobieniem układu np mosfetów przez które swobodnie będzie płynął prąd ze sterownika, a w przypadku hamowania silnik zostanie odłączony od sterownika i fazy zostaną zwarte. Proszę o sugestie
,

tas - Nie 22 Paź, 2017

Moja sugestia taka, że zwierając fazy silnika zamieniasz go w grzałkę. Powstaje dużo ciepła i kolejnym razem silnik spalisz :)
Cieszyn - Nie 22 Paź, 2017

Faktycznie zauważyłem, że silnik jest delikatnie ciepły po jeździe ale nie przesadzajmy, mowimy tu o 2-3 sekundowym zwarciu raz na jakiś czas i bardzo małych prędkościach. Mimo ew problemów jestem chętny przetestować to rozwiązanie, bo bardziej niebezpieczna była jazda zupełnie bez hamulców ;)
Chciałbym zrobić coś takiego jak na schemacie. Czy mogę do tego użyć jakiś mosfetów np irlr 2905 ? Jak się upewnić, żeby się nie przegrzały? O ile o mosfet zwierające jestem spokojny, o tyle mosfet które mają odciąć silnik - może dać po 2-3 równolegle? Ewentualnie czy dokładzie czegoś takiego jak mosfety odcinające nie zrobi funkcja sterownika ebike brake low?

madejp - Pon 23 Paź, 2017

Im krótszy czas tym gorzej. :wink: Jeśli z deskorolką ważysz 70 kg, to hamując z 20 km/h musisz się pozbyć ok. 900J metale mają ok 500J/(kg*K), więc jak tam silnik waży jakieś 200g, to się zagrzeje o 10C - niby nie dużo, ale ważne, żeby silnik zdążył ostygnąć między hamowaniami. No i pytanie jak szybko uzwojenie przekazuje ciepło reszcie silnika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group