To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - legalizacja roweru

Mobil - Pią 11 Sie, 2017

W sumie to można nawet bez tej hulajnogi, 6kW na pewno przeciągnie kilku chłopa :razz:
qaz33 - Pią 11 Sie, 2017

a'la super man. Trzeba tylko dorobic zdalne sterowanie i stabilizacje do falcona :D
WojtekErnest - Pią 11 Sie, 2017

W rzeczywistości która nas czeka, to zatrzymywanie rowerów 'za wygląd ' a dopiero później dywagacje techniczne lub spór czy się należy mandat i kto to rozstrzygnie.
JerzyZ - Pią 11 Sie, 2017

WojtekErnest napisał/a:
W rzeczywistości która nas czeka, to zatrzymywanie rowerów 'za wygląd ' a dopiero później dywagacje techniczne lub spór czy się należy mandat i kto to rozstrzygnie.
A przesłanką dla "władzy" będzie występowanie manetki - co prawda nic o niej nie ma w przepisach, ale łatwo ją wykryć.
tomek701 - Sob 12 Sie, 2017

Dlugas napisał/a:
Jeśli chodzi o możliwość uzyskania pracy silnika pod wpływem pedałowania to metoda może być prostsza niz nam się wydaje. Wystarczy użyć tachoprądnicy napędzanej korbami gdzie na wyjsciu pod wpływem np. kadencji 120 - uzyskamy 5V. i tymi 5-cioma Voltami zasilimy sterownik(oczywiście przy kadencji 120 :lol: ) i po sprawie.
Za tachoprądnice może robić jakiś silniczek prądu stałego taki jaki był używany w Waszych zabawkach z dzieciństwa ;) I może być fajnie pod warunkiem że zadziała ;)
Oczywiście najlepiej gdyby to działało tylko na " małej mocy" - czyli tej ograniczonej. A w terenie już nie musi :)


Działa sprawdzone i to lepiej niż PAS kółeczko przy korbie z tego kółeczka oring taka gumka na silniczek tylko trzeba dobrać rozmiary kółeczek ,silniczek miałem dc z drukarki czy czegoś takiego. przewody z silniczka podłączone pod gniazdo manetki. Jest to też rozwiązanie problemu jak ktoś chce mieć PAS rowerze z silnikiem DC

furifurius - Sob 12 Sie, 2017

tomek701 napisał/a:
Dlugas napisał/a:
Jeśli chodzi o możliwość uzyskania pracy silnika pod wpływem pedałowania to metoda może być prostsza niz nam się wydaje. Wystarczy użyć tachoprądnicy napędzanej korbami gdzie na wyjsciu pod wpływem np. kadencji 120 - uzyskamy 5V. i tymi 5-cioma Voltami zasilimy sterownik(oczywiście przy kadencji 120 :lol: ) i po sprawie.
Za tachoprądnice może robić jakiś silniczek prądu stałego taki jaki był używany w Waszych zabawkach z dzieciństwa ;) I może być fajnie pod warunkiem że zadziała ;)
Oczywiście najlepiej gdyby to działało tylko na " małej mocy" - czyli tej ograniczonej. A w terenie już nie musi :)


Działa sprawdzone i to lepiej niż PAS kółeczko przy korbie z tego kółeczka oring taka gumka na silniczek tylko trzeba dobrać rozmiary kółeczek ,silniczek miałem dc z drukarki czy czegoś takiego. przewody z silniczka podłączone pod gniazdo manetki. Jest to też rozwiązanie problemu jak ktoś chce mieć PAS rowerze z silnikiem DC


To brzmi jak sensowny plan. Jedyne co, to to ze przypadkowe zakrecenie pedalami do tylu moglo by sie nie spodobac sterownikowi (jakby -5 V dostal na wejsciu). To da sie rozwiazac wsawieniem w obwod diody. Silniczek to tez nie powinien byc duzy problem - jakis sklep z zabawkami i cos sie ogarnie. Problem bedzie z koleczkami, to bedzie ciezko znalesc, zwlaszcza ze beda musialy miec konkretne rozmiary.
Pozdrawiam

madejp - Nie 13 Sie, 2017

Może prościej będzie jednak wrócić do elektroniki? Sam duży kondensator + opornik to słaby pomysł, ale jak do tego dołożyć opornik rozładowujący i małego mosfeta włączającego manetkę, to już powinno działać, a nie być skomplikowane.
furifurius - Pon 14 Sie, 2017

madejp napisał/a:
Może prościej będzie jednak wrócić do elektroniki? Sam duży kondensator + opornik to słaby pomysł, ale jak do tego dołożyć opornik rozładowujący i małego mosfeta włączającego manetkę, to już powinno działać, a nie być skomplikowane.


Hejka
Masz racje, instalacja tego silniczka byla by dosyc skomplikowana operacja od strony mechanicznej.
Twoj pomysl wydaje sie prostszy do realizacji, tylko ze jesli chodzi o elektronike to nie jestem w tym specjalista.
Wiem co to kondensator, oporniki i tranzystor. Jak mialy by byc polaczone zeby zrobic elektroniczny wlacznik tez mniej wiecej ogarniam. Ale dobrac ich parametrow juz nie potrafie.
Bylbys w stanie mi z tym pomoc?
Pozdrawiam

madejp - Pon 14 Sie, 2017

Mogę spróbować, ale miej na uwadzę, że nie mam dużego doświadczenia, tylko teoretycznie powinienem dać sobie radę z policzeniem. :)
furifurius - Wto 15 Sie, 2017

madejp napisał/a:
Mogę spróbować, ale miej na uwadzę, że nie mam dużego doświadczenia, tylko teoretycznie powinienem dać sobie radę z policzeniem. :)


OK, dzieki.
Odezwe sie jakby co ale najpierw zarejestruje sie na i pospamuje jakies forum elektronikow :)
pozdro

qaz33 - Wto 15 Sie, 2017

najprosciej to napewno jest cos takiego kupic. Takie rzeczy sa tylko ze cholernie drogie. Wiem ze CA cos takiego obsluguje przy wejsciu na czujnik momentu, mozliwe ze nasz forumowy komputerek tez ale malo o nim info
madejp - Śro 16 Sie, 2017

Potestowałem dzisiaj chwilę PASa i niestety muszę stwierdzić, że rozwiązanie z prostym układem odpada. Przy zatrzymaniu korb PAS może pozostać zarówno w stanie niskim jak i wysokim, co powoduje, że szanse na odłączenie manetki byłyby 50/50. :) Krótko mówiąc trzeba zliczać zbocza, a to potrafię tylko procesorkiem...
Anonymous - Śro 16 Sie, 2017

Impulsy podajesz przez kondensator i wtedy nie ma znaczenia w jakiej pozycji jest korba.
madejp - Śro 16 Sie, 2017

zeeltom, nie chodzi mi co robić, jak się jedzie, tylko jak wykryć zatrzymanie, żeby odciąć manetkę.
Anonymous - Śro 16 Sie, 2017

Przestaniesz kręcić pedałami, impulsy ustaną i napięcie spadnie do zera, silnik przestanie pracować. Popatrz na układy różniczkujące.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group