To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Samozapłon akumulatora a jego mocowanie w skrzynce.

tas - Czw 10 Sie, 2017

Taka ciekawostka dla ciekawskich.
Tak to wygląda w sprzęcie za 50 tysi:


Widać po śladach na boku akum, że ten podróżuje po całej skrzynce we wszystkie strony.
A to sprzęt do robienia więcej niż tylko wypad do biedy po bułki :roll:

kondzio927 - Czw 10 Sie, 2017

...rama stealth ?
tas - Czw 10 Sie, 2017

yhym
Elektrotonus - Wto 22 Sie, 2017

Idealnie łatwy do wymiany ;-) Tylko boczek się przetarł.
radosnyimb - Nie 16 Cze, 2019

Założyłem specjalnie konto, więc jest to mój pierwszy post. Przeczytałem uważnie temat i powiem tylko tyle: każdy kto sprzedaje ogniwa, pakiety, składa batt, będzie zawsze mówił, że to wina montażu aku w skrzynce i jest to oczywiscie prawda. Nie wiem kim trzeba być, żeby luźno zostawić aku. Ale jest też druga strona medalu o której Tas nie piszesz. Ogniwa z drugiego użytku itd to stare badziewie. Coś z nimi było nie tak, i 1 rower na 100 np sie zajara. Jak mój. Zrobiłem 4 rowery, 3 jeżdżą do dziś bez problemów, zawsze termokurczki, porządne luty, pianka niskoprężna, sporo luzu na piankę więc aku nie miał prawa ocierać o nic.
Rower zrobił 10000km, po czym aku sie zepsuł, ponoć rozjechane napięcie. Naprawa przez producenta, montaż, pod starą instalacje która zrobiła 10000km. Uszczelnione pianka jak zawsze legit. Jazda testowa, batt pada po 40km, powinna po 70km. Ładowanie po 15h na drugi dzień i było to ostatnie ładowanie. 10min po odłączeniu ładowarki samozapłon. Spalone pół garażu, kosiarka, część samochodu.

kadencjusz - Pon 08 Lip, 2019

Witam.
Apropos pożarów baterii, upychałem do przymiarki w trójkącie rowera aku, nieoklejonymi taśmą akusami 16s7p Sony US18650. obudowa w trójkącie z blachy :oops: . dwa ogniwka momentalnie przetarły się do blachy, rzygnęło iskrami jak ze spawarki. oba ogniwka zaczęły się tlić. odciąłem na szybkiego, ale z czasem wystygły i zgasły. i takie pytanie: czy takie obciążenie 0,3sek zwarciem mogło uszkodzić pozostałe ogniwa?

WojtekErnest - Wto 09 Lip, 2019

radosnyimb napisał/a:
..Jazda testowa, batt pada po 40km, powinna po 70km. Ładowanie po 15h na drugi dzień i było to ostatnie ładowanie. 10min po odłączeniu ładowarki samozapłon. Spalone pół garażu, kosiarka, część samochodu.

Czy Twoj pakiet/instalacja ma gniazdo serwisowe, którym mógłbyś stwierdzić czy pakiet jest wyrównany ? Ogniwa z depakietu wymagają częstrzej kontroli a nadto czy ładowarka nie była samodzielnie przestawiana na inne napięcie ?
To jak słychać coraz poważniejszy problem, bo niewielu kontroluje jaki prad idzie pod koniec ładowania, jak się zachowuje BMS i jakie są napięcia na segmentach.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group