To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Rower przeprawowy - utility bike
sirgregs - Pią 29 Gru, 2017
Płytka mocująca napinacz wyrzeźbiona z nierdzewki o grubości 2mm.
Do mocowania wykorzystane zostaną 4 śruby które w oryginale mocowały sterownik.
Na razie pełen sukces, wszystko pasuje i mieści się pod obudową.
sirgregs - Czw 04 Sty, 2018
Element napinacza z łożyskiem pełniącym funkcję rolki
i pierwsza przymiarka
Kajman - Czw 04 Sty, 2018
bardzo fajnie zrobiłeś to, ewidentnie lepiej od fabryki
sirgregs - Czw 04 Sty, 2018
Dzięki Kajman.
Jeszcze trochę zostało do zrobienia a potem testy.
Mam nadzieję że będzie działało bezawaryjnie.
Wszystkie elementy napinacza są robione ręcznie przy pomocy podstawowych narzędzi (piłka do metalu, pilniki, iglaczki, płótno ścierne, wiertarko wkrętarka, wiertła no i oczywiście imadło zamocowane na porządnym stole warsztatowym) a materiałem jest złom a raczej co lepsze elementy wybrane ze sprzętu który ląduje na złomie.
Sporo robocizny ale koszt ostateczny równy zero wydanych środków pieniężnych.
Jednym słowem hobby w czystej postaci
Mikkonen - Czw 04 Sty, 2018
Prawie każdy facet lubi majsterkować, ale to jest majsterkowanie level master Życzę pomyślnych testów, na pewno będzie fajnie śmigać.
sirgregs - Czw 04 Sty, 2018
Nie przesadzajmy z tym master level. Po prostu kilka pilniczków i imadło
Pro to by był jakiś CAD i obrabiarka numeryczna.
Aktualnie jest rzeźbienie w metalu.
i kolejna przymiarka
sirgregs - Pią 05 Sty, 2018
Prawie gotowe. Czas na testy.
sirgregs - Wto 23 Sty, 2018
Pierwsza jazda testowa zaliczona. Napęd działa rewelacyjnie
Podczas testu silnik napędzany był sterownikiem 17A.
Aku 12s lipo.
Błoto na ramie jeszcze z lata. Teraz tylko czysty śnieżek
Kajman - Wto 23 Sty, 2018
mierzyłeś ile A pobiera na 12s?
sirgregs - Wto 23 Sty, 2018
No ten sterownik więcej niż 17A z akumulatora nie weźmie.
Czyli max 17A.
Nieistotne czy aku jest 12s czy 10s to prąd maksymalny dla tego sterownika to 17A.
Czyli w szczycie z aku 12s jest pobierana moc około 800W.
Troszkę sporo ale wczoraj katowałem go po śniegu po którym nie dało się jechać mięśniowo a na samym silniku szedł jak czołg
Mikkonen - Wto 23 Sty, 2018
Masz w planie zmianę / modyfikację sterownika czy 17A wystarcza ? W sumie jak na mida to dość dużo mocy.
Kajman - Wto 23 Sty, 2018
sirgregs napisał/a: | No ten sterownik więcej niż 17A z akumulatora nie weźmie.
Czyli max 17A.
Nieistotne czy aku jest 12s czy 10s to prąd maksymalny dla tego sterownika to 17A.
Czyli w szczycie z aku 12s jest pobierana moc około 800W.
Troszkę sporo ale wczoraj katowałem go po śniegu po którym nie dało się jechać mięśniowo a na samym silniku szedł jak czołg |
Ale to nie jest aż taki wzrost, fabrycznie to chodzi do 13A jak mierzyłem, więc powinno pożyć na tych 17A.
W ogóle ciekawą teorię słyszałem o tych silnikach w napędzie, że występowały też jako silnik wycieraczek w jakimś starym audi 80 czy innym
sirgregs - Wto 23 Sty, 2018
Mam w planie dać mniejszy sterownik albo tego co jest wykastrować.
Wydaje mi się że 10A w zupełności wystarczy. Pomęczyłem go na tych 17A żeby przekonać się że wszystko działa jak powinno. I działa i wystarczy męczenia. To ma być bezawaryjne i ekonomiczne. Nie potrzebuję więcej niż 400W w rowerze.
A teoria z silnikiem od wycieraczek od Audi 80 zabawna conajmniej.
We współczesnych autach silniki wycieraczek to silniki szczotkowe a w takim zabytku miał niby siedzieć BLDC ... mocno naciągane.
Kajman - Wto 23 Sty, 2018
Też mnie to dziwiło, ale historię sprzedał mi jakiś podmiejski serwis pod Warszawą, swoją droga miał kółka plastikowe po 70-90zł.
sirgregs - Czw 25 Sty, 2018
Zdjąłem jeszcze 2,5mm materiału z obudowy w miejscu gdzie pracuje większe koło zębate żeby było tyle samo luzu z obu stron koła.
Wygląda na to że silnik jest skończony. Teraz trzeba testu długodystansowego.
|
|
|