To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rower przeprawowy - utility bike

zwyzka - Pią 26 Sty, 2018

super rower! pojezdzilby takim. samemu sie nie chce takiego skonstruowac. mozna gdzies kupic takie cuda? :D
sirgregs - Nie 28 Sty, 2018

Nie jest tajemnicą że rowerek kupiony na naszym forum za 1500 złotych. Silnik bez jednego koła zębatego był dodany luzem.
Trochę delikatnych przeróbek i działa całkiem sprawnie.
Całkowity koszt roweru i części na dzień dzisiejszy wyszedł mniej więcej 2500 złotych nie licząc robocizny.
Ta kwota zawiera również sterownik i podstawowy akumulator 12s lipo złożony z trzech sztuk Turnigy HC 4s 5Ah.

sirgregs - Nie 04 Lut, 2018

Zmiana prostych stalowych kół zębatych na przekładnię pasową zębatą HTD z aluminiowymi kołami pasowymi niesamowicie wyciszyła napęd i pozwoliła zamknąć obudowę. Teraz zespołu napędowego nie da się odróżnić z zewnątrz od oryginału, jest tylko odrobinę cichszy bo pierwszy stopień przekładni zębatej na zębach skośnych został wyeliminowany.
Redukcja jest teraz również zbliżona do oryginału i już można nadążyć ze wspomaganiem silnika pedałując.
Zostało niestety oryginalne przełożenie korby/piasta które jest naprawdę szybkie. Na najwyższym przełożeniu nuvinci można tym rowerem przy kadencji około 100 obrotów na minutę jechać teoretycznie blisko 90 km/h :shock:
Nie wiem co projektant chciał osiągnąć tym manewrem. Może żeby garniturowiec jadąc do pracy kręcił z kadencją 30 obr/min i jechał bez wysiłku 25km/h coby się nie spocił przypadkiem :wink:
Faktem jest że bezwysiłkowy to rower zupełnie.
I do tego można go nazwać wyrównującym nawierzchnię bo człowiek na nim jadący dziurę widzi w którą wjeżdża ale już jej nie czuje jakby ktoś ją zniwelował przed chwilą.

wibi - Pon 05 Lut, 2018

Mogę tylko powiedzieć, że wykonałeś doskonałą,inżynierską robotę przy której ten "rower studentów....." to zwykła dziecinada podobna zabawie w klocki.Gratuluję
sirgregs - Pon 05 Lut, 2018

Żadna tam inżynierska robota, jedynie delikatna kosmetyka.
Rowerek wyglądał tak jak go kupiłem:

No i napędzany był tylko mięśniowo.
A teraz wyglada tak i ma napęd elektryczny nawet cichszy niż fabryczny:

Jeździ fajnie ale jak dla mnie to jeszcze nie to. Jest za ciężki. Po prostu zdecydowanie cięższy niź standardowy dobry full bez napędu elektrycznego :razz:

zwyzka - Pon 05 Lut, 2018

Jak dla mnie wyglada super, naped elektryczny a na pierwsze ogledziny nic nie widac. Dobra robota

Pozdroawiam

wibi - Pon 05 Lut, 2018

@sirgregs
Nie bądź taki "skromny",zapewniam Cię, że wiem co napisałem a ,że rower jest cięższy niż jakiś full to normalne,ma przecież silnik który waży z 3.5kg a z osprzętem (kable +bateria) pewnie ze 3-4 kg więcej.Ponad to, jest to solidna i mocna konstrukcja nie projektowana dla niskiej wagi (bo silnik) a raczej do wygodnej jazdy i to zapewne spełnia.
I jeszcze jedno,żyjemy obecnie w takich czasach w których niezbyt ceni się "kulturę techniczną",teraz jak coś się zepsuje to raczej się wyrzuca i kupuje nowe.Ty postąpiłeś inaczej i rzecz zapewne przeznaczoną do utylizacji ożywiłeś i postawiłeś na "nogi" i dlatego tym większe Twoje zadowolenie i jak sądzę podziw ogółu.

Mechano - Wto 06 Lut, 2018

wibi,
Projektowałeś ten rower, że wiesz co projektant miał na myśli i do jakiej wagi go można używać? "Zapewne" nie.
A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną".

wibi - Wto 06 Lut, 2018

Mechano napisał/a:
..A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną".

Hmm,w sensie ogólnym to tak, ale w tym przypadku nie chodziło o prostą wymianę uszkodzonych (a właściwie to braku) części tylko zauważ, że powstał nowy projekt,inny niż fabryczny a do tego tej właśnie "kultury technicznej" i wiedzy było trzeba by to zrealizować.

Mechano - Śro 07 Lut, 2018

wibi napisał/a:
Mechano napisał/a:
..A to że teraz bardziej opłaca się coś wymienić niż naprawiać nie ma nic wspólnego z "kulturą techniczną".

Hmm,w sensie ogólnym to tak, ale w tym przypadku nie chodziło o prostą wymianę uszkodzonych (a właściwie to braku) części tylko zauważ, że powstał nowy projekt,inny niż fabryczny a do tego tej właśnie "kultury technicznej" i wiedzy było trzeba by to zrealizować.


Zgadzam się w stu procentach, napęd tego roweru to piękny projekt. Jednak po co to generalizowanie kilka postów wyżej?

sirgregs - Pon 26 Mar, 2018

Wycofuję się chwilowo z elektryków ze względu na inne hobby i w związku z tym rowerek z tematu jest aktualnie do wzięcia.
Do obejrzenia i ewentualnej jazdy próbnej w Łodzi.

sirgregs - Sob 14 Kwi, 2018

Rowerek sprzedany.
brutal123 - Pon 16 Sie, 2021

Mam problem z tym drugim dużym kołem zębatym bo już kolejne mi pękło . Masz jakieś namiary na firmę która dorabiała Ci te koła alu pod pasek ? Tylko nie wiem czy nie będzie problemu ze wspomaganiem oryginalnym z tensometrem .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group