To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Wymiana silnika 8fun bez zmiany akumulatora

andy101 - Pon 28 Sie, 2017
Temat postu: Wymiana silnika 8fun bez zmiany akumulatora
Jako początkujący chciałbym się przywitać i proszę o wyrozumiałość. Potrzebuję kilku podstawowych informacji

Posiadam zamontowany silnik 8fun 250w w tylnym kole. Posiadam jedynie wspomaganie na manetce. Chciałbym wymienić silnik na mocniejszy bez zmiany akumulatora. Obecnie posiadam aku 36v 14,5 Ah. Pytanie laika, czy wymiana silnika na mocniejszy pozwoli na wjazd na wzniesienia bez wspomagania pedałowaniem ? Oczywiście po asfalcie w terenie miejskim. Mieszkam w pagórkowatej dzielnicy i mój silniczek nie wyrabia przy wzniesieniach w granicach 10 - 12 % nachylenia. Jaka była by minimalna niezbędna moc przy mojej wadze 85 kg ? 350w, 500w ? Proszę o informacje jak zachowują się silniki które w opisie mają 48v przy zasilaniu napięciem niższym ? Czy zapewniają wystarczającą moc ? Nie ukrywam że zależy mi na jak najniższych kosztach przeróbki.

Anonymous - Pon 28 Sie, 2017

Na początek spróbuj zwiększyć prąd sterownika, może wystarczy.
Majster - Pon 28 Sie, 2017

Mam silnik 8Fun w tylnim kole 500W, sterownik daje do 1000W w koło. Bateria 52V. Zestaw pozwala na podjazdy około 20 stopni na samej manetce, vmax 45 km/h.

Jaki masz sterownik? Sama wymiana silnika nic nie da, bo to sterownik oddaje moc. Jak masz możliwosć możesz zwiększyć moc do 500w obserwując czy silnik się zbyt mocno nie grzeje.

smekes - Pon 28 Sie, 2017

A jakie spadki napięć masz na aku podczas podjazdów? Moc zależy bardziej od aku niż silnika, 'tabliczka'silnika tylko informuje ile producent przewidział, że przy tylu ile podane powiedzmy przez 5 lat będzie bez awaryjnie funkcjonować, a wiadomo ludzie różnie ważą i różne rzeczy robią.
andy101 - Pon 28 Sie, 2017

smekes napisał/a:
A jakie spadki napięć masz na aku podczas podjazdów? Moc zależy bardziej od aku niż silnika, 'tabliczka'silnika tylko informuje ile producent przewidział, że przy tylu ile podane powiedzmy przez 5 lat będzie bez awaryjnie funkcjonować, a wiadomo ludzie różnie ważą i różne rzeczy robią.


Posiadam manetkę ze zintegrowanym wskaźnikiem napięcia i kluczykiem. Przy 100 % naładowanym akumulatorze bez obciążenia pokazuje 41v przy mocnych podjazdach ok 37 - 36.
Na baterii mam oznaczenia
Model: LT10S2P Li-ion
Rating: 36V 14,5Ah(522Wh)
Sterownik dokładnie obejrzę wieczorem.
Małe chińskie rączki włożyły coś takiego

na jaki można by bezpiecznie wymienić ? Interesuje mnie sterownik jak najmniejszy gabarytowo, ponieważ u mnie całość zamontowana jest w małym pudełeczku. Czy sterownik np. S09P 500W 36V/48V będzie bezpieczny dla silnika ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group