To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - stacyjka - blokada obrotu koła
xyz2a - Pon 28 Sie, 2017 Temat postu: stacyjka - blokada obrotu koła Jaką polecacie stacyjkę aby można zastosować patent blokady .
Jeśli ktoś ma coś ciekawego na zbyciu to proszę o wiadomość.
Dobrze aby była deszczo szczelna.
No chyba że ktoś ma inny patent na unieruchomienie roweru to też z chęcia przeczytam.
xyz2a - Wto 29 Sie, 2017
Doczytałem że w przypadku uszkodzenia może się pojawić niekontrolowane zwarcie faz - więc chyba odpuszczę ten patent. A ze zwykłych prostych/tradycyjnych co warto brać?
markkar - Wto 29 Sie, 2017
Tak mi się zdaje że tego typu są najbardziej popularne, tanie i robią robotę: stacyjka
xyz2a - Wto 29 Sie, 2017
markkar napisał/a: | Tak mi się zdaje że tego typu są najbardziej popularne, tanie i robią robotę: stacyjka |
Ta mi się podoba. A jak to podłączyć bo są tam 4 przewody. Czy to będzie przepływ prądu do 5V?
markkar - Wto 29 Sie, 2017
4 przewody bo jedna para jest zwarta w pozycji off a druga para zwiera po przełączeniu w pozycję ignition. Podłączasz między plusem baterii a przewodem stacyjki sterownika (pomarańczowy albo fioletowy).
xyz2a - Śro 30 Sie, 2017
Patrzę jeszcze na mocowanie i nie wiem jak ona jest montowana - czy to jest na wcisk czy jest tam jakiś element przykręcany?
Anonymous - Śro 30 Sie, 2017
Otwór z małym wpustem i wciskasz.
xyz2a - Śro 30 Sie, 2017
Ok czyli uszczelnianie silikonem. To zamawiam.
Elektrotonus - Śro 30 Sie, 2017
Ta stacyjka chyba ma za mały amperaż by bezpiecznie ja zastosować do blokady faz. Poza tym zablokujesz max 2 fazy więc koło będzie się obracało z takim przeskokiem. Opór będzie ale taki cyk cyk cyk
Taka jest dobra choć droga i niedostępna aktualnie ;-(
http://nowyelektronik.pl/...troller=product
xyz2a - Śro 30 Sie, 2017
Czytałem na forum sietaz polecał ją - ale w końcu finalnie zdecydowałem nie stosować tego patentu ze zwieraniem faz i kupię tę podstawową podaną wcześniej - no chyba że ktoś jeszcze ciekawym linkiem rzuci to zobaczę.
W sumie to mam dylemat bo z jednej strony to chciałbym to wszystko uruchomić - a brakuje mi tylko silnika a z drugiej chciałbym aby to wszystko fajnie stabilnie działało a nie chciałbym przekombinować z podłączeniem.
sietaz - Śro 30 Sie, 2017
Tą stacyjka co polecam sprawdziła się we wszystkich konstrukcjach poza dużym cruiserem gdzie popaliły się styki od strony zwierania faz. Padły dwie sztuki jedna po drugiej więc wina leży po stronie samego roweru - prawdopodobnie wiem czemu, ale to zbyt długi wywód
Staycjka atv powinna się sprawdzić, aczkolwiek ja bym sprawdził dla pewności rozmiar styków. Można zwierać tylko dwie fazy dla blokady obrotów - nie widzę żadnych przeciwwskazań
Anonymous - Czw 31 Sie, 2017
Zamiast tego można zastosować jakiś przekaźnik, lub stycznik 3-torowy. Bez zasilania wykorzystać styki, które są normalnie zwarte, a po włączeniu zasilania rozwierane.
Przemek - Czw 31 Sie, 2017
zeeltom napisał/a: | lub stycznik 3-torowy |
kurde bal bym się że podczas jazdy mógł by paść z powodu np. popularnego prawa Murphy'ego np. w zakręcie albo .... i kleks
mk123456km - Czw 31 Sie, 2017
Ja taką kupiłem nieco taniej na
https://www.ebmia.pl/prze...c-p-101624.html
|
|
|