To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Mxus 5k 5000W - dyskusja ogólna

Dlugas - Nie 10 Wrz, 2017

sirgregs napisał/a:
tas napisał/a:
15kg waży
A to nie jest przypadkiem ślepy zaułek?
Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy to silnik od Tesli ważący 35kg dysponuje mocą maksymalną na poziomie 257kW. Ten Mxus powinien mieć pi razy oko 110kW w szczycie i to mocy mechanicznej a nie pobieranej z akumulatora.
Nie wspominając o dodatkowych 15kg wożonych w tylnym kole ...

Wiesz, nie wiadomo ile silnik Tesli wygenerowałby bez chłodzenia.
Albo - ciekawe ile wygenerowłałby silnik rowerowy przy chłodzeniu obiegowym.
Choć sądzę że nie tyle co powinien. To może być ślepy zaułek.

wwojciech - Pon 11 Wrz, 2017

Silnik tesli to wysokobrotowy silnik indukcyjny (20k rpm) dodatkowo chlodzony. A mxus musi dawac kilowaty przy 200-300rpm
Tomas - Wto 19 Wrz, 2017

Jak tam chłopaki testy praktyczno - porównawcze względem QS się odbyły ? :smile:
tas - Wto 19 Wrz, 2017

Odbyły ale nie do końca z sukcesem, bo o ile QS padł z powodu przegrzania przy dawaniu w palnik, to konstrukcja z Mxusem 5k padła bo aku nie wytrzymuje dokąłdanai do pieca i się nagrzewa do 50st :D
Ogólnie to jest dobrze, przy takim samym prądzie silnik ma 20st mniej niż QS podczas dynamiczniejszej jazdy, ale to bardzo skrajnie dynamiczna jazda.

Tomas - Wto 19 Wrz, 2017

Przyspieszenia i prędkość max jakieś różnice ?
tas - Wto 19 Wrz, 2017

to samo co QS od czecha, mxus jest duży, można go dłużej dawac gazu na dużym prądzie, ale różnic w przyśpieszeniu spektakularnych nie ma bo nie może być
Bujakoto - Pon 23 Paź, 2017

Ktoś jest już szczęśliwym użytkownikiem tego silniczka i mógłby się pochwalić pierwszymi spostrzeżeniami?
ap0f1s - Pon 23 Paź, 2017

Jak jeździłem po drodze to nie widziałem żadnej różnicy np z qs 205. Moc była koło 7kw. Pewnie będzie widać po grzaniu silnika. Niestety nie miałem okazji zagrzać go gdzieś w terenie górskim.
Bujakoto - Pon 23 Paź, 2017

Dzięki Apofis.

Przymierzam się do tego silnika :)
Zbieram info......

ap0f1s - Pon 23 Paź, 2017

Wiesz jak masz kupić silnik mocniejszy co miałeś wczesnej to nie masz dużego wyboru. Qs 205v3, mxus 5k albo wyżej qs 275
Pykacz - Pon 23 Paź, 2017

Zaprawdę powiadam Wam że QS205 V3 z olejem w środku jest receptą na wszystkie bolączki a nie 15 kilo w tylnym kole :) Jeśli chodzi o silnik do "roweru". Jeśli chodzi o silnik do moto szosowego to od biedy ten 5k turbo do tego olej w środek :twisted: kabelki odpowiednie i wiaderka prądu no i oś dł. . Ostatecznie QS 273 i to samo co wyżej :twisted: .
tas - Pon 23 Paź, 2017

Taka ciekawostka, Sabvoton 150A, chwila zabawy i QS273 do przewinięcia bo się pojawił zastanawiający opór przy kręceniu kołem :D
Więc kilogramy nie są remedium na grzanie :P

Pykacz - Pon 23 Paź, 2017

Dokładnie. To jest tylko odwlekanie nieuniknionego :twisted:
ap0f1s - Pon 23 Paź, 2017

Też tak sądzę, że tutaj mocniejszy cięższy silnik nie jest rozwiązaniem. W sumie mocy nie brakuję, jedynie, żeby taki hub mógł orać po kamieniach przy wolnych prędkościach :mrgreen:
sunman - Pon 23 Paź, 2017

6T w europie nikt nie znalazl ? Bo jedynie co trafilem to 5T , a widze ze sklepy ostatnio zoptymalizowaly sprzedaz usredniajac rodzaje nawiniecia do jednego..


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group