To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Rower z midem Bosch 2012-dołożenie manetki i zdjęcie kagańca

Kajman - Wto 12 Wrz, 2017
Temat postu: Rower z midem Bosch 2012-dołożenie manetki i zdjęcie kagańca
Witajcie,
Udało mi się przypadkiem w bdb cenie kupić taki rowerek: https://www.ebike-base.co...b90-bosch-1818/

z takim napędem: http://www.e-bikeinfo.de/...ke-antriebe2012

Oryginalnie malutkie aku 8Ah 10S. A teraz lista pytań do doświadczonych forumowiczów:
1.Czy da się dołożyć manetkę bez zmiany sterownika
2.Gdzie jest sterownik i czy trudno go wymienić? Chciałbym mieć PAS i taki ładny wyświetlacz lcd a nie wiem czy są takie sterowniki w normalnej kasie
3.Czy mogę podłączyć inne aku 10S (lipole) czy komputer ma jakoś oryginalne przypisane?
4. Czy na oryginalnym sterowniku można podnieść napięcie np 11-12S? ew więcej?
5. Czy da się oszukać czujnik żeby wspomaganie było do 50km/h w tańszy sposób niż zakup "chipa" za ~500zł? Tutaj też pytanie o napęd kalkhoff impulse, ojcu bym prezent zrobił ;)

Wiem że wszystko prowadzi do wymiany sterownika, ale może jednak nie? Z góry dziękuję za pomoc :)

sirgregs - Wto 12 Wrz, 2017

Zdradź jaka to była ta bardzo dobra cena ;-)
Ale wiesz, cena jaką zapłaciłeś a nie taka jaką ma znać żona he he.
Czy rowerek jest w 100% sprawny?
Jeżeli jest sprawny to wymiana sterownika nie ma sensu (sterownik w formie płytki siedzi pod lewą pokrywą napędu) bo wystarczy zmiana oprogramowania i można normalnie na pasie te 50km/h osiągnąć tylko oczywiście pedałowania nie unikniesz. Po zmianie oprogramowania jednym przyciskiem na oryginalnym panelu zmieniasz tryb pracy 25km/h - max speed.

Kajman - Wto 12 Wrz, 2017

240Euro z uszkodzoną ładowarką (mam od roweru żony magmową 3A i modelarską więc to żaden problem dla mnie), przebieg 1100km, wydaje się być dobrą ceną? Rower sprawny 100%
Jak to oprogramowanie zmienić? Gdzie? I za ile :)

sirgregs - Wto 12 Wrz, 2017

To cena faktycznie niezła. Tyle to niektórzy chcą za sam sprawny silnik Boscha a Tobie udało się cały rowerek kupić.
Tego typu rowerkiem przejechałem się na zlocie w tym roku i po torze leciało to ponad 45 km/h.
Tylko teraz nie jestem przekonany czy była tam jakaś dodatkowa elektronika czy tylko zmiana programu.
Rowerki były przywiezione białym fordem connect z firmy sklepebike.pl i użyczane gawiedzi do testów. Bardzo fajnie to jeździło.

Kajman - Wto 12 Wrz, 2017

To chyba to było zamontowane: https://sklepebike.pl/pl/p/Speed-Box-Bosch-Clasic-/538
sirgregs - Wto 12 Wrz, 2017

Całkiem możliwe ale działało fajnie.
Pewnie można by się dogadać w kwestii ceny dla forumowicza. Opis i test na forum może jest dla nich tego wart. A jestem przekonany że jest sporo wart taki opis pozytywny :-)

Kajman - Wto 12 Wrz, 2017

Zapytałem, z reichu ten sam box z wysyłką wyjdzie w razie co 550zł :)
EDIT I otrzymałem ofertę z Polski na -5% od ceny ze strony, tyle że.... nie mają tych boxów na stanie. Zamiennie otrzymałem ofertę na https://sklepebike.pl/pl/p/Chip-Tuning-Box-Bosch/324, tyle że ten kosztuje w reichu z wysyłką... 420zł. No nic, będę zmuszony wspierać niemiecką przedsiębiorczość :( Stówa czy dwie drogą nie chodzą ;)
EDIT: Czesi jeszcze lepsi: http://allegro.pl/chip-tu...6942339285.html

WojtekErnest - Śro 13 Wrz, 2017

Kajman napisał/a:
240Euro z uszkodzoną ładowarką (mam od roweru żony magmową 3A i modelarską więc to żaden problem dla mnie), )

Chyba jednak będzie problem, bo oryginalna ladowarka to nie tylko plus i minus, ale i sterowanie.
Bylo na forum, że nie jest latwo to ominac.
Z czegoś ta niska cena roweru musi się brac...

Kajman - Śro 13 Wrz, 2017

Jak się da to przelutuję to na normalny pakiet ew dołożę BMS i tyle :) Żadnych udziwnień nie chcę ;) A co to za sterowanie? Temperatura czy balanser?
sirgregs - Śro 13 Wrz, 2017

Kajman napisał/a:
To przelutuję to na normalny pakiet ew dołożę BMS i tyle :) Żadnych udziwnień nie chcę ;)
No chyba że po tych zmianach nie będzie chciało działać to wtedy tylko wywalenie oryginalnego sterowania i panelu który nie będzie już potrzebny, podłączenie uniwersalnego sterownika, manetki, odpowiedniego aku zrobionego wcześniej i ... cena za jeżdżący rower będzie już normalna ;-)
A swoją drogą dałbyś fotkę sztuki którą kupiłeś a nie link do nówki.

Kajman - Śro 13 Wrz, 2017

Nee no spokojnie, są ładowarki zamienniki po 220zł na OLX ( https://www.olx.pl/oferta...html#3c97e2cf24 ) :) Więc ta opcja odpada raczej. Gniazdo magmowe na 3 pin idzie, jutro pewnie dojdzie i będę rozbierał aku, aku ma 3 piny, więc obstawiam że max ma temp podłączoną trzecim.

Fotki proszę bardzo :)






Kajman - Czw 14 Wrz, 2017

Znalazłem ciekawe zestawienie wszystkich modów tego systemu: https://www.ebiketuning.c...en1-tuning.html
WojtekErnest - Czw 14 Wrz, 2017

Kajman napisał/a:
...Więc ta opcja odpada raczej. Gniazdo magmowe na 3 pin idzie, jutro pewnie dojdzie i będę rozbierał aku, aku ma 3 piny, więc obstawiam że max ma temp podłączoną trzecim.

A ja obstawiam, że 3-cim pinem idzie komunikacja, którą symuluje się oryginalny układ zasilania.
Jak to rozprujesz, to opisz co stwierdziłeś...

Kajman - Pią 15 Wrz, 2017

No dobra, zanim przyjdzie gniazdko od magmy (kur... długo idzie) zdążyłem przeczytać kilkaset niemieckich stron na temat tego systemu. Są skubańcy dobrzy w rozpracowywaniu tego typu tematów. Oto co na dzień dzisiejszy wyczytałem i wywnioskowałem z ich doświadczeń.

Po pierwsze ładowanie. 3 pin to po prostu.... +5V :) Dokładnie piszą że +5v i 100hm w szeregu, z czego wnioskuję że trza tam dać opornik na linii 5v. Teraz pytanie, jak nie wyciągnę 5v z ładowarki (wolałbym oczywiście), i będę chciał użyć zew zasilacza, to jego minus do minusa ładowania podłączyć? Chyba ni...? Jakiś step down by się przydał 30-42v na 5v najlepiej, są takie?

Po drugie aku. I tu się robi ciekawie.
1. Aku (BMS) komunikuje się ze sterownikiem i lcd poprzez CAN. Wow :)
2. W aku do 2012 nie można wymienić ogniw, wszelkie rozłączenie BMS od aku kończy się jego definitywnym wyłączeniem :) W późniejszych modelach można już to zrobić.
3. W rowerach chyba do 2016r (więc również i w moim) można zrobić prosty myk, czyli przeciąć tylko + i - z aku do sterownika (zostawiając komunikację z bms bosch), rozłączyć oryginalne aku i podłączyć dowolne zewnętrzne :) Nie będzie zmieniać się zasięg na lcd, ale cała reszta będzie działać :)
4. Oryginalnie prądy jakie idą to nawet 16A.

W sumie tyle tego przeczytałem,że sam nie wiem co pisać, więcej chciałem się podzielić a już część zapomniałem :)

Potrzebuję praktycznej porady jak te 5V dostarczyć do akumulatora przy ładowaniu. :)

wibi - Pią 15 Wrz, 2017

Może taki układ by ci pomógł "LM 2576" wprawdzie jest na napięcie do 40V ale max. 45V co przy małym poborze prądu pozwoli mu przeżyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group