To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - żywotność

mrox - Śro 13 Mar, 2019

borsuk napisał/a:
które maja na szywno podłączony kontroler


Właśnie. Może problem leży tutaj. O ile BMS konsumuje znikome ilosci prądu rzędu 30 mikroamperow, to np. moj sterownik 48V 22A wspomina o konsumpcji "<2W" cokolwiek mialo by to znaczyć. A konsumpcja rzędu 2W skutecznie może rozjechać sekcje w pakiecie na przestrzeni czasu.

WojtekErnest - Śro 13 Mar, 2019

Również displaye pobierają prądu w stanie czuwania.
tas - Czw 21 Mar, 2019

mrox napisał/a:
Co wy na to? Niemcy zatrudnili niekompetentnych ludzi? A może BOSH przebadał pakiety (stać ich) bo robi je sam i sam za nie odpowiada gwarancją? Podobnie jak Gazelle czy inne marki.


Link do instrukcji: https://rower.com.pl/download/instrukcja-napedow-bosch.pdf

Zalecają aby przed zimą wyładować aku do 50% a następnie CO MIESIĄC ładować aku 2-3h ładowarką 2A. Przetłumaczę to na liczby. Co miesiąc dobijać do aku 4-6Ah, do aku NIE UŻYWANEGO.
Październik: koniec sezonu, 50% naładowania
Listopad: Doładowanie do pełna 100%
Grudzień: 100%
Styczeń: 100%
Luty: 100%
Marzec: 100%
Kwiecień: otwieramy sezon

I znów osoby z wiedzą zalecają inaczej niż zaleca producent. Teoria vs Praktyka ;)

borsuk - Czw 21 Mar, 2019

tas napisał/a:

Link do instrukcji: https://rower.com.pl/download/instrukcja-napedow-bosch.pdf

Tak jest w instrukcji:
"1. Jeśli bateria wymaga przechowania przez dłuższy okres czasu jej stan powinien być utrzymywany w okolicach 50% naładowania (albo ładować baterię 2-3 godziny po używaniu), i powinna być przechowywana w suchym, wentylowanym pomieszczeniu. Bateria powinna być doładowywana przez 2-3 godz w miesięcznych cyklach"

Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.

Z tej samej instrukcji:

"By zapobiec uszkodzeniu baterii, nie narażaj jej na nadmierne wibracje, intensywne wstrząsy..."
czyli jazda rowerem wykluczona :)

WojtekErnest - Czw 21 Mar, 2019

borsuk napisał/a:

Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.

Po prostu, nie piszą bezpośrednio że rower/akumulator w stanie czuwania również pobiera prąd, więc piszą pośrednio doładowuj co miesiąc....
Jak tego nie zrobisz i przyjdziesz do serwisu/sklepu na wiosnę że Ci aku nie działa/nie można naładować, to Twoja wina....

borsuk - Czw 21 Mar, 2019

WojtekErnest napisał/a:
borsuk napisał/a:

Ciekawe jak połaczyć utrzymywanie 50% z doładowywaniem. To jakiś bełkot. Prawdopodobnie nieudolne tłumaczenie z języków obcych.

Po prostu, nie piszą bezpośrednio że rower/akumulator w stanie czuwania również pobiera prąd, więc piszą pośrednio doładowuj co miesiąc....
Jak tego nie zrobisz i przyjdziesz do serwisu/sklepu na wiosnę że Ci aku nie działa/nie można naładować, to Twoja wina....

Ile razy mozna pisac to samo? :)
Bosch w swojej fabrycznej instrukcji zaleca, aby baterię do przechowania zdjąć z roweru i wtedy utrzymywać obniżone napięcie. Natomiast jak bateria pozostaje w rowerze trzeba ją systematycznie doładowywać. Mam nadzieję, że to jest dla wszystkich jasne.

Wojtek - Czw 21 Mar, 2019

Jasne, ale nie dla wszystkich. Nawet w tym forum, forum przynajmniej teoretycznie obeznanych z elektrycznością na podstawowym poziomie ludzi. Motoryzację spalinową mamy ponad 100 lat, a na stacjach nadal można spotkać zdezorientowane indywidua nie wiedzące co wlać do baku. Nie wspominając już o słynnym filmiku z youtube, gdzie pewna pani próbowała dopasować pistolet z dystrybutora paliwa do gniazda ładowania w Tesli. Pdf-y producentów akumulatorów opisują jednoznacznie sposoby przechowywania ich produktów. I co z tego? Ano, jeżeli po ponad wieku historii motoryzacji dwa dystrybutory z paliwem, to dla niektórych rebus nie do rozwikłania, to wykresy, tabelki z pdf-ów akumulatorów są czarną magią. Prościej jest powiedzieć: ładuj do pełna, aż zaświeci się zielona lampka i zostaw. Będzie mniej szkód niż by zostawić baterię rozładowaną. Producenci renomowanych, choćby elektronarzędzi, tak piszą. I robią tzw. dedykowane ładowarki ładujące do np. 4,16V. I pan budowlaniec jest zachwycony trwałością produktów markowych, bo te z dyskontu, z nadrukiem na akumulatorku 18650 8000mAh, ładowane załączoną ładowarką do 4,27V kończą żywot w zastraszającym tempie. W skrócie: ustalmy co to znaczy ładować do pełna - do pojemności cyrkulacyjnej czy znamionowej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group