To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rekord Polski w zasięgu rowerem EV.

Zbyszek Kopeć - Sob 19 Cze, 2010

Oj zeeltom:
Zamontuj dużo więcej akumulatorów AGM i dorzuć silnik od MELEXA w ramie, zrób rekord bez pedałowania, ale w codziennej eksploatacji głównie pedałuj. Jeszcze załóż firmę (stresy) i na rowerze szukaj klientów.
Waga Ci spadnie.

Anonymous - Sob 19 Cze, 2010

mmoto....moim zdaniem nie musisz się bać. akumulator powinien starczyć na dużo więcej niż 22 km.... ja codziennie jeżdżę do pracy po 22 km i ląduje co drugi dzień, a mam mniejsza pojemność akumulatora niż ty bo 10,5 Ah.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników rowerków elektrycznych

Anonymous - Sob 19 Cze, 2010

Zbyszku, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja w swojej codziennej pracy dosyć się naganiam na nogach i jazda na samym silniku jest dużą frajdą. Trudno mówić o konkretnym zasięgu wspomagając jazdę pedałowaniem. Dla mnie zasięg pojazdu EV ma być zasięgiem uzyskanym za pomocą silnika elektrycznego. Dlaczego do swoich samochodów nie zaprzęgniesz koni? Wiesz ile dalej zajedziesz? I to na paliwie bardzo ekologicznym, bo na wodzie i owsie :P
Anonymous - Sob 19 Cze, 2010

Przyjemnością jest poranna jazda rowerkiem elektrycznym do pracy gdzie docieram bez spocenia bo silniczek ładnie wspomaga. Wypróbowałem i stwierdzam ze mój pojazd EV ma zasięg bez pedałowania 52 km - przy prawie bezwietrznej pogodzie. Co prawda ostatnie 2 km jechał powoli z max prędkością 12 do 14 km/h całe szczęście ze nie było pod górkę bo musiał bym wspomagać pedałując. Pozdrawiam kolegów z forum*arbiter
mmoto - Sob 19 Cze, 2010

ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?

Anonymous - Sob 19 Cze, 2010

mmoto
Nie jestem taki dobry by powiedzieć ci do ilu wolt napięcie możne spadać. U mnie nie mam Woltomierza ani amperomierza, lecz uważam że napięcie w mojej baterii możne spadać sporo -porównanie -tak jak w baterii od telefonu komórkowego. Wniosek;od czasu do czasu należny rozładować baterię na max dobrze jej to zrobi i formatować od nowa..... oczywiście dotyczy to baterii litowo jonowej. Pozdrawiam

Anonymous - Sob 19 Cze, 2010

mmoto napisał/a:
ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?

Dla żeli napięcie odcięcia masz 21V. Te 25.6V to jest pod obciążeniem?

7h7 - Nie 20 Cze, 2010

regent1 napisał/a:
Wniosek;od czasu do czasu należny rozładować baterię na max dobrze jej to zrobi i formatować od nowa..... oczywiście dotyczy to baterii litowo jonowej. Pozdrawiam


Masz BMS?

Według mojej wiedzy taki zabieg wykonuje się w ogniwach Ni-Cd z efektem pamięci.

mmoto - Nie 20 Cze, 2010

zeeltom napisał/a:
mmoto napisał/a:
ostatnio po 12 km miałem 25,6V w aku, mam motor 250W 24V pobór 14A, do ilu V silnik jeszcze ciągnie?
czy może nie da rady tego określić?

Dla żeli napięcie odcięcia masz 21V. Te 25.6V to jest pod obciążeniem?
nie 25,6 było na postoju, kolega z motorem 350V miał 23,4V i ja z silnikiem 250W byłem szybszy co mnie zdziwiło nieźle
nie mam BMS

Anonymous - Nie 20 Cze, 2010

Ja do swoich pojazdów prawie zawsze montuję woltomierz. Mam wtedy na bieżąco kontrolę napięcia w czasie jazdy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group