To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Giant Hybrid syncdrive jaki sterownik

dyzio071 - Nie 17 Wrz, 2017
Temat postu: Giant Hybrid syncdrive jaki sterownik
Witam mam taki silnik srebrny kolo 29" nie posiada sterownika w srodku , zapodalem mu 36V 250W ladnie smiga , pytanie jaki maxymalny moge mu zapodac pozdrawiam
Eryk1000 - Nie 17 Wrz, 2017

Chwilowo 1500w pewnie wytrzyma. Jednak nie ma co szaleć. Ciągłej podejrzewam spokojnie 500W.
djmarcin56 - Nie 17 Wrz, 2017

Silnik z tego co piszą ma 35-40nm, przy 1500w chwilowo możesz jeździć ale kontrolować silnik i uważaj na łożyska bo z czytałem, że wszystkie silniki z rynku wtórnego mają je do wymiany i w dodatku bardzo szybko padają te oryginalne.
dyzio071 - Nie 17 Wrz, 2017

dzieki wszystkim za odpowiedz :)
a taki sterowniczek gdzie moge nabyc w miare dobrej cenie ?

jasiek011 - Czw 07 Gru, 2017

mam identyczne pytanie czyli jaki sterownik potestowac zeby nie spalic silnika. Czy 30A nie bedzie za duzo ? Nie ukrywam ze chcialbym wydusic z silnika troche mocy ale go nie uwalic
noisue - Pią 08 Gru, 2017

Ja śmigam na sterowniku 48V 17A.
jasiek011 - Sob 09 Gru, 2017

17A to taki chyba bardzo bezpieczny prad. Glebor pisal ze ten silnik wytrzymuje podobnie do bionxa a do bionxow zapodaja 25-30A. Wlasnie po to pytam praktykow zeby nie przesadzic
pyszczak - Pią 15 Gru, 2017

22A na bateri 14S daje radę bez problemu i nie grzeje sie jakoś szczególnie. Fajny lekki silniczek.
tomek701 - Pią 15 Gru, 2017

Mam ten silniczek już dwa lata. Jeździłem na nim ciężkim trójkołowcem na baterii 10S na sterowniku 30 Amper w ogóle się nie grzał nawet w lecie,koło 26". Teraz przełożyłem go do zwykłego rowerka koło też 26" sterownik 17Amper 48V Silnik ma ogromny potencjał. Sterownik mniejszy bo poprzedni był halotronowy i spaliłem hallotrony i był bez pasa. Ten ma PAS i jest bez hallotronowy.
glebor - Nie 21 Sty, 2018

Giant syncrodrive, to dobre silniczki.

Ja stosowałem do niego sterowniki 17-22A na 48V i śmigało. Wysłałem pewnemu użytkownikowi ze sterownikiem 22A i zwrócił mi z urwanym kablem, pękło zabezpieczenie i się obrucił w ramie.

No i teraz nie wiem. Sam silnik może wytrzymać i 30A, ale trzeba by ogarnąć naprawdę solidne zabezpieczenie i zwiekszyć powierzchnię styku zabezpieczenia z osią. Ja kiedyś szlifowałem ośkę na M10x14 albo M10x16 już nie pamiętam i te porządne zabezpieczenia, co były w maxev.pl dawały pięknie radę - ew. torque lock można z opaską kupić, ale wersję minimum 5-6mm grubości, bo 3mm na pewno szlak trafi...

Sam silnik nie wiem, dla czego ale temepratury ma dużo lepsze niż bionx, pobiera mniej mocy i ma ciut niższe obroty. Jak dla mnie jest nawet lepszy, gdyby nie delikatna ośka z kiepskim gwintem i zabezpieczenie z 1 strony można by wepchnąć 30A 48V, takto polecam 22A max.

Co do łożysk, to 100% racja;

Kod:
wszystkie silniki z rynku wtórnego mają je do wymiany i w dodatku bardzo szybko padają te oryginalne.

W giancie są 6003 2rs, polecam zakupić NSK, KOYO, FŁT, SKF wtedy łożyska przestaja padać z byle przyczyny, dobre uszczelnione zapewnią izolację wnętrza od wody, a im lepsze łożyska, tym dłużej min. uszczelnienie wytrzyma a więc i silnik. NSK polskie można dostać ok 8zł i naprawdę śmigają po 20-30 tys bezawaryjnie. Sama trudność, to rozebranie mocno zapieczonego silnika, można rozpierakiem hydraulicznym do ściskania tłoczków hamulcowych rozpierają za 2 uchwyty od szprych, grzejąc silnik opalarką, wtedy ładnie schodzą dekle, a na ośkę lekko nakręcać podczas procesu sciągacz 3 łapkowy, bo inaczej pękną otwory od szprych.

jasiek011 - Pon 22 Sty, 2018

https://www.fotosik.pl/zd...8G3IishTb5XBAL6

to jest zdjecie osi z Giant Aspiro. Musze zrobic zabezpieczenie na grubej czesci osi. Dziwne ze rower fabrycznie nie ma wlasciwie zadnego zabezpieczenia. Drugiej strony jeszcze nie rozbieralem dzis juz za pozno a rano w delegacje

glebor - Pon 22 Sty, 2018

Napisz mi PW, to podeślę fotkę jak mają takie zabezpieczenia wyglądać. Jakbym zapomniał, to mnie ciśnij, bo ostatnio sporo roboty :D
jasiek011 - Śro 07 Lut, 2018

W tym silniku w rowerze Giant aspiro da sie zrobic blokade osi od wewnetrznej strony pomiedzy silnikiem a widelkami. Rower ma hamulce hydrauliczne na obreczy i miejsce po tarczy jest wolne. Oska jest tam pogrubiona i ma srednice 17mm z podfrezowaniem na 13mm. Zrobilem taka blokade ale chwilowo mialem blache 6mm. Da sie wcisnac tam szerokosc blachy nawet 12mm i taka sobie zamowie z nierdzewki. Przy tej szerokosci trzeba zrobic podciecie na kabel ale i tak reszta materialu obejmuje gruba os a nie cienka M10. Caly czas mysle o sinusie 30A
SawArt - Czw 03 Maj, 2018

Ile par biegunów ma taki silnik??
Umcyk - Czw 07 Sty, 2021

Odkopuje stary temat...

Wie ktoś jak wygląda blokada obrotu osi dla tego silnika??

mam taki motor i nie bardzo wiem jak to zablokowac w ramie... oś okrągła...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group