To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk

legend - Czw 21 Wrz, 2017
Temat postu: Golden Motor Smart Pie - wymiana łożysk
Wydaje mi się, że mój silnik może wymagać wymiany łożysk - tzn. kręci się z wyraźnym oporem. Myślę, że ma prawo, bo zeszłej zimy użytkowałem go w każdych warunkach (również w zaspach do samej ośki).

Czy ktoś z Was wymieniał łożyska w tym silniku? Szukałem w sieci jakiejś instrukcji lub filmu ale bezskutecznie. A może ktoś z forum podjął by się wymiany?

Pozdrawiam,
Kamil

Anonymous - Pią 22 Wrz, 2017

Pewny jesteś, że to wina łożysk?
Ja, w swojej karierze, wymieniałem łożysko tylko jeden raz.
Jak dotąd nie było takiej potrzeby. Prędzej winny były śmieci na magnesach.

legend - Pią 22 Wrz, 2017

Nie mam pojęcia co to jest.
Łożyska to pierwsza rzecz, która przyszła mi do głowy.
Okolice ośka/łożysko są troche skorodowane...
Nie robierałem jeszcze silnika.

K.

tas - Pią 22 Wrz, 2017

Woda w silniku :D
sietaz - Pią 22 Wrz, 2017

Jego się otwiera chyba jak każdy inny - żadna filozofia
sunman - Sob 23 Wrz, 2017

Otwiera sie podobnie ale jedyna roznica jest b. duze lozysko od strony kabli , tam jest tez sterownik ktory jest w srodku przeswitu tego lozyska.

Przerabialem wiele tych silnikow , masz wode w sterowniku i zwarte fazy w 95% przypadkow , te silniki sa tak skonstulowane ze zalewaja sie woda hymm .. zawsze ? , ale mozesz go otworzyc wywalic sterownik i wstawic zewnetrzny inny , ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A

legend - Pon 25 Wrz, 2017

W tej chwili jest nie podłączony, ale jak go zdejmowałem to był 100% sprawny.
Rozumiem, że rozkręcenie polega na odkręceniu śrubek ampulowych i otwarciu dekli.
Czy one są jakoś fabrycznie uszczelnione?

Pozdrawiam,
Kamil

sunman - Pon 25 Wrz, 2017

NO mniej wiecej tak mozesz to zrobic , kontroler jes w srodku lozyska wiec nie musisz nawet sciagac pokryw by ocenic czy problem jest po stronie zalanego sterownika , poprostu go odlacz i zobacz jak zachowuje sie sam silnik

https://www.youtube.com/watch?v=dzefRZPE7Y0

Pykacz - Pon 25 Wrz, 2017

sunman napisał/a:
ten silnik ma potencjal bo ciagnie znacznie mocniej niz 7x9 i ma zapasy pradu 30A48V swobodnie bedzie smigal nawet w ciezkich warunkach ale na roerze zwklym smialo mozesz uzyc 45A


Piszesz o Smart czy chodzi Tobie raczej o ten większy Magic ?

sunman - Pon 25 Wrz, 2017

Pisze o seri golden motor , mam doswiadczenia z wszystkimi wersjami , daja rade na 30A w rowerach w calej europie wozacych ludzi 150-450kg ciagu i o dziwo sie nie wydymiaja , jedynie kontrokery sa niesamowicie podatne na uszkodzenia przez ostatnie. 2 lata wymienilem sterowniki w 10 sztukach.

kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla

Przemek - Pon 25 Wrz, 2017

sunman napisał/a:


kolega Przemek sam na nim smigal i pchal sporo pradu , magnesy sa tam niezbyt szerokie jesli dobrze pamietam 20 lub 25mm ale ich laczna powierzchnia jest juz zadowalajaca podobnoe oddawanie ciepla


pozdrawiam :wink:

aktualnie karmie go 45-50A i 64V, nie żeby żarł jak koza wszystko zielone :lol: ale jak sie uważa to ma niezłego kopa, oczywiście do spalenia już pewnie niedaleko, nie mam zabezpieczenia termicznego ale jeżdżę już na nim dosyć długo i na czuja wiem kiedy odpuścić, ale ze 2-3 lata temu dostawał 90A!! o 64V nie spalił sie ale przy starcie jak dostał ful manetkę to rozerwało stator w miejscu mocowania z osią

według mnie to bardzo udany silnik wielkim plusem jest jego srednica, to chyba ona robi robotę momentu

legend - Pią 03 Lis, 2017

Znalazłem trochę czasu żeby zająć się silnikiem. Wg mnie to na 100% łożyska (silnik jest w małym kole, jeździłem po zaspach do samej ośki i takie są skutki) ;)

Rozebrałem tyle ile mogłem. Próbowałem poruszyć dekle, ale wyglądają na dobrze złączone.
Jak się do tego zabrać? Dłuto plus młotek? Opalarka? WD40?

Załączam zdjęcie jak to wygląda...

Pozdrawiam,
Kamil

Przemek - Sob 04 Lis, 2017

metody są dwie
1. dwa cienkie śrubokręty wbijasz po przekątnej pod dekiel przy szprychach i podważasz to z jednej to z drugiej strony dekiel musi zejść z lożyska, ale raczej na pewno lekko poharatasz alu
2 jak masz odkręcone wszystkie śruby to kładziesz kolo kablami do góry kolanami klękasz na felgę i mocnym naciskiem wypchniesz dekiel razem ze statorem z felgi,
na spokojnie polecam zacząć od metody 1

ap0f1s - Sob 04 Lis, 2017

Połóż koło na ziemi. Stań jedna noga na feldze i na przeciwko drugą wypchnij cały stator.
https://www.youtube.com/watch?v=_USywOkQueA

Mechano - Sob 04 Lis, 2017

Pytanie, czy takie rozwiązanie nie krzywi osi/silnika?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group