To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Nie sprawny rower elektryczny saturn

Anonymous - Nie 08 Paź, 2017

Nie do końca. W manetce bez magnesu jest połowa napięcia i dopiero zbliżanie bieguna północnego, lub południowego powoduje zwiększenie, lub zmniejszenie napięcia.
Nie mając zaplecza i wiedzy o silnikach BLDC z hallami, trudno ci będzie dojść, co jest nie tak.
Powinieneś zacząć od sprawdzenia halli w silniku podając 5V na zasilanie i sprawdzając względem +5V poziomy wyjścia każdego z halli robiąc pełny obrót kołem. Jeżeli napięcia będą się zmieniać rytmicznie i jednakowo na każdym wyjściu, można zakładać, że silnik jest sprawny.
To samo dotyczy manetki. Podajesz 5V na zasilanie manetki a na przewodzie sygnałowym powinno się zmieniać napięcie od około 1V do około 4V przy pokręcaniu manetki.
Nie bardzo można podawać bezpośrednio 5V na przewód sygnałowy, bo niektóre kontrolery traktują to jako zwarcie przewodów i wyłączają silnik.

shrek1818 - Nie 08 Paź, 2017

nie wiedzialem ze w silniku i w manetce sa inne halle. Pomimo mojej niewielkiej wiedzy z dziedziny elektroniki to moze dzieki wytrwalosci w dazeniu do celu i pomocy forumowiczow za zime dojde co poprzedni wlasciciel popsul i sobie ten rowerek naprawie a jaka bede mial satysfakcje. Dzieki za pomoc w wolnej chwili zachynam od poczatku diagnostyke co jest nie tak
Anonymous - Pon 09 Paź, 2017

W silniku halle działają jak przekaźniki. Albo są zwarte, albo otwarte. W manetce hall zachowuje się jak potencjometr i na dobrą sprawę może być zastąpiony potencjometrem liniowym 10 - 20 k.
shrek1818 - Wto 10 Paź, 2017

Zrobiłem od nowa test na poprawność działania czujników halla w silniku tym razem na podłączonym sterowniku który je zasilał swoim napięciem i wyszło mi że tylko na jednym napięcie spadało a na pozostałych dwóch stałe, dodam iż czujniki wszystkie3 były przezemnie wymieniane na nowe i z tąd moje pytanie co może być tego przyczyną?
tas - Wto 10 Paź, 2017

Wszystko może być przyczyną, od zaciętego przewodu podczas zakładania pokrywy po lutowanie nie uziemioną lutownicą/
wibi - Wto 10 Paź, 2017

Przyczyną może być również miernik szczególnie jeśli to taki z wyświetlaczem LCD gdyż niektóre z czasem nieco "głupieją" gdy mierzy się kolejne napięcia.Spróbuj przy pomiarze następnego halla zewrzeć na moment końcówki miernika nim przyłożysz je do nóżek czujnika.
shrek1818 - Nie 22 Paź, 2017

Rower NAPRAWIŁEM:) Mój błąd był na początku bo rower dostałem z wypiętym sterownikiem i hasłem "nie działa" ale nie wiedziałem co było przyczyną i jakie były obiawy. Wymieniłem wszystkie halle w silniku, potem okazało się że wtyczka nie przewodziła jednego czujnika halla, 2hall źle miał przylutowaną jedną nóżkę i miał przez to stałe napięcie i sterownik dostawał informację tylko z 1halla i albo nie działał silnik albo strasznie buczał i drgał teraz chodzi równo i cicho ale tylko podczas pedałowania a manetki gazu wogule nie mam i działa bez niej i teraz takie pytanie po co ta manetka gazu skoro rower działa bez niej?
shrek1818 - Pią 27 Paź, 2017

Nie zakładałem nowego tematu aby nie zaśmiecać forum okazało się po naprawie rowera że uszkodzona jest jeszcze ładowarka do niego. Powinno być 36v ładowanie a jest 89/90v skacze, zrobiłem zdjęcie ładowarki da się takie coś naprawić czy poszukać sobie nowej?
wibi - Pią 27 Paź, 2017

Ładowarka wygląda na najprymitywniejszą jaka może być a jej napięcie "jałowe" czyli bez obciążenia powinno wynosić ok.42V i raczej na pewno da się ją naprawić ale zdjęcie musiało by być znacznie lepszej jakości by móc coś podpowiedzieć.
Anonymous - Sob 28 Paź, 2017

Nowe ładowarki 36V kosztują już poniżej 100 zł, warto się bawić w wyszukiwanie usterki i tracić na to czas? Ja sobie odpuściłem. Jak coś nawala, kupuję nową i po bólu ;) Tak często się nie psują.
gienek333 - Sob 28 Paź, 2017

A ekologia? Naprawiając ładowarkę zmniejszasz ilość elektrośmieci. Jeżeli naprawisz ją w godzinę (dla mnie stawka 100pln/h jest do przyjęcia), a naprawialność tego to 90%. Ostatnio naprawiałem TV przez telefon i zajęło to z pół godziny. Teraz trochę o ładowarce. Podstawa to elektrolity (duże wyglądają dodrze, ale mniejsze trzeba by obejrzeć. Trzeba wyłączyć ładowarkę z sieci, rozładować kondensator (ten największy). Poprawić luty przy elementach na radiatorach i trafie. Bardzo często pękają ścieżki przy trafie (od rzucania). Elektrolity na szybko z grubsza można sprawdzić "pikaczem" w mierniku, albo dolutować do nich od spodu coś ok połowę mniejszego (do 100uF- 47uF). Na koniec dodam, że zmusza to trochę do myślenia, a jak wiadomo "narząd nieużywany obumiera".
wibi - Sob 28 Paź, 2017

Oczywiście zeeltom masz rację ale bywają tacy "zboczeńcy" którzy lubią coś dłubać i naprawiać bo to daje im satysfakcję tak jak niektórym np.rozwiązywanie krzyżówek. W tym powyższym przykładzie ja zaczął bym od sprawdzenia wszystkich ścieżek a dalej transoptora (może być zwarty po którejś ze stron) i elektrolitów. Tam jest tak mało części, że nawet wymiana wszystkich prócz transformatora to tylko kilkadziesiąt minut i satysfakcja z udanej pracy. Z tym, że jak ktoś się na tym nie zna to lepiej niech nie próbuje bo może go "zdrowo świtnąć"
Anonymous - Nie 29 Paź, 2017

Przy padniętych kondensatorach przetwornica zazwyczaj nie startuje, a nie podaje 3x większe napięcie na wyjściu. Jak to napięcie wytrzymują kondensatory wyjścia 36V?
Oczywiście, jak ktoś lubi się grzebać w elektronice i mieć z tego satysfakcję, to droga wolna :)
Ja też niektóre urządzenia staram się naprawić, ale kiedyś to miało sens. W dobie taniej chińszczyzny, wole jednak poświęcić swój czas na bardziej zbożne cele, niż naprawianie sprzętu za kilkadziesiąt złotych. Szczególnie przy opisanej stawce 100 zł/h , gdzie koszt naprawy przekroczy cenę nowego urządzenia ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group