To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Wymiana ogniw w baterii BIONX
maniekrox - Nie 24 Wrz, 2017 Temat postu: Wymiana ogniw w baterii BIONX Hej! Poproszono mnie o wymianę ogniw w akumulatorze bionxa (48v - 13s3p). Pochodzi on z dosyć nowego - około dwuletniego roweru. Jest to wersja z balancerem, czyli każda sekcja miała swój kabelek. Babka wyładowała baterię, a potem zostawiła ją tak na 2 miesiące. Efektem tego elektronika rozładowała ogniwa kompletnie do zera.
Po otwarciu obudowy i pomierzeniu ogniw rozłączyłem ją wg odpowiedniej kolejności:
- odłączenie kabelków balansujących począwszy od +13 kończąc na 0.
- odłączenie plusa prądowego
- odłączenie minusa prądowego
Po wsadzeniu nowego pakietu (13s4p) nastąpiło podłączanie wg odwrotnej kolejności:
- przylutowanie minusa prądowego
- przylutowanie plusa prądowego
- przylutowanie kabelków balansujących zaczynając od minusa pierwszej celi, kończąc na plusie trzynastej celi.
No i przyszło do podłączenia ładowarki, gdzie czekał zonk. Elektronika chyba się w jakiś sposób zabezpieczyła i aku się nie ładuje. Najpierw zapala się czerwona dioda, a po około 3-5 sekundach jest sygnał dźwiękowy i dioda zmienia kolor na pomarańczowy.
Na forum spotkałem się raczej z wywalaniem oryginalnego sterownika z silnika i robienie wszystkiego na universal, ale skoro rower jest prawie nowy to myślę, że właściciel nie byłby z tego faktu pocieszony. Może wie ktoś jak zrobić jakiegoś "reseta" elektroniki, która przyjęłaby aku i wszysto by śmigało?
Pozdro
tas - Nie 24 Wrz, 2017
Bionxy się programuje, jest przystawka serwisowa do tego służąca oraz komputerek na kierownicy przez który robisz kompletnie wszystko, łącznie z resetem BMSa, nawet parowanie czy programowanie go do balansowania na dowolne napięcia i dowolne ilości sekcji.
maniekrox - Nie 24 Wrz, 2017
Da się gdzieś kupić lub zrobić taką przystawkę? Jakiś manual, cokolwiek? Szukałem w necie, ale znalazłem same szczątkowe informacje, na podstawie których nic sensownego się nie wymyśli.
atomek1000 - Nie 24 Wrz, 2017
Zamiast odłączać wszystko to powinieneś zrównoleglić pakiet z nowym i wywalić stary aby bms nie zauważył. A takto teraz masz problem
maniekrox - Nie 24 Wrz, 2017
Co miałem zrównoleglać jak stary pakiet miał 0V?
atomek1000 - Nie 24 Wrz, 2017
Uhh w 2 miesiace do 0? dobry bms tam jest..To samo zrobi z nowym pakietem pewnie
Kajman - Nie 24 Wrz, 2017
Pewnie było to powtarzane przez użytkowniczkę kilka razy i w końcu ogniwa padły. Niestety to samo jest w Boschu 2012-2013, nawet jak jedno ogniwo padnie to papa, BMS blokuje się już na amen. Więc to raczej nie wymiana zblokowała temat tylko sama użytkowniczka.
maniekrox - Pon 25 Wrz, 2017
Tak tak, ja się o to nie martwię, bo bateria przed wymianą już nie chciała się ładować czyli bms się zablokował. Kwestia tylko tego, aby teraz znaleźć sposób aby go "zresetować" i powinna hulać elegancko.
Kajman - Czw 28 Wrz, 2017
Aaa, próbowałeś 10 sekund (lub dłużej) włącznik trzymać?
|
|
|