To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Przeróbka aku do mid-drive Bosh'a
leszcz - Wto 26 Wrz, 2017 Temat postu: Przeróbka aku do mid-drive Bosh'a Takie rzeczy na naszym alledrogo zaczynają się pojawiać:
Krąży jak mi się wydaje MIT, że do bosha nie da się podrobić baterii.
Czy ktoś coś o tym wie?
leszcz - Śro 27 Wrz, 2017
Nikt nie wie? Czy może to wiedza tajemna?
tas - Śro 27 Wrz, 2017
Sprowadzę Cię z nieba na ziemie
1. W okresie gwarancyjnym awarii ulega 30% sklepowych konstrukcji (mowa o naprawach gwarancyjnych zbiorczo)
2. Żyjemy w kapitalizmie i po 2 latach rower ma się zepsuć (faktem jest, że najwygodniej jeśli jest to akumulator) i ma się go nie opłacać naprawiać
3. Producent nie zapewnia części do rowerów po okresie gwarancyjnym w kraju, należy wysłać do holandii/niemiec/belgii/ na wyspy owcze bo wszystko kodowane, komunikacja, CAN, RS232, RS485, CRC, PHP, CBŚ, PSL i inne takie, wysyłka zaprzęgiem konnym, czas wyprawy 3 miesiące + postoje na wypasy.
4. 900€ + robocizna
5. Połowa ludzi wystawi złom na allegro, kupi nowy rower, nowy właściciel będzie mieć niespodziankę przy próbie naprawy.
6. Biznes się kręci
Reasumując, tak, to wiedza tajemna.
I nie, nie zajmuję się naprawą takich rowerów, ale mam ziomków serwisantów w różnych miejscach i tak by to wyglądało z nowymi elektrykami
Może jeszcze nie zauważyłeś, ale nowe elektryki to są jak ajfony
leszcz - Śro 27 Wrz, 2017
Reasumując. Da się, ale Ci którzy to potrafią siedzą cicho i zarabiają.
A więc my - szarzy maker'si możemy tylko wywalić elektronikę i obsłużyć silnik i aku całkowicie po swojemu.
Dobrze zrozumiałem przekaz?
Anonymous - Śro 27 Wrz, 2017
Wywalać te wynalazki i robić rower normalnie
Kajman - Czw 28 Wrz, 2017
Mam temat rozpykany od niedawna Aku nie podrobisz, chyba że... będziesz miał BMS z oryginalnego, wtedy hulaj dusza. Druga opcja to tzw extender, czyli podłączasz
a)drugie (gołe bez elektroniki boscha) aku zamiast swojego pozostawiając przewody sygnałowe z oryginału
b)podłączasz drugie gołe aku do obecnego równolegle i razem się rozładowują.
I to niestety wszystko. I uwaga, w najnowszych wersjach oprogramowania BMS potrafi wyczuć że coś w obwód jego akumulatorów zostało podłączone i żadna z w/w nie działa Fajnie nie?
Skarbnica wiedzy na ten temat jest w reichu, jak znasz niemiecki lub używasz translatora to tutaj, na prawdę duuuużo wiedzy:
https://www.pedelecforum....orums/bosch.30/
leszcz - Czw 28 Wrz, 2017
Dzięki.
|
|
|