To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Przeróbka aku do mid-drive Bosh'a

leszcz - Wto 26 Wrz, 2017
Temat postu: Przeróbka aku do mid-drive Bosh'a
Takie rzeczy na naszym alledrogo zaczynają się pojawiać:



Krąży jak mi się wydaje MIT, że do bosha nie da się podrobić baterii.

Czy ktoś coś o tym wie?

leszcz - Śro 27 Wrz, 2017

Nikt nie wie? Czy może to wiedza tajemna?
tas - Śro 27 Wrz, 2017

Sprowadzę Cię z nieba na ziemie :)

1. W okresie gwarancyjnym awarii ulega 30% sklepowych konstrukcji (mowa o naprawach gwarancyjnych zbiorczo)
2. Żyjemy w kapitalizmie i po 2 latach rower ma się zepsuć (faktem jest, że najwygodniej jeśli jest to akumulator) i ma się go nie opłacać naprawiać
3. Producent nie zapewnia części do rowerów po okresie gwarancyjnym w kraju, należy wysłać do holandii/niemiec/belgii/ na wyspy owcze bo wszystko kodowane, komunikacja, CAN, RS232, RS485, CRC, PHP, CBŚ, PSL i inne takie, wysyłka zaprzęgiem konnym, czas wyprawy 3 miesiące + postoje na wypasy.
4. 900€ + robocizna
5. Połowa ludzi wystawi złom na allegro, kupi nowy rower, nowy właściciel będzie mieć niespodziankę przy próbie naprawy.
6. Biznes się kręci :)

Reasumując, tak, to wiedza tajemna.
I nie, nie zajmuję się naprawą takich rowerów, ale mam ziomków serwisantów w różnych miejscach i tak by to wyglądało z nowymi elektrykami :)
Może jeszcze nie zauważyłeś, ale nowe elektryki to są jak ajfony ;)

leszcz - Śro 27 Wrz, 2017

Reasumując. Da się, ale Ci którzy to potrafią siedzą cicho i zarabiają.

A więc my - szarzy maker'si możemy tylko wywalić elektronikę i obsłużyć silnik i aku całkowicie po swojemu.

Dobrze zrozumiałem przekaz?

Anonymous - Śro 27 Wrz, 2017

Wywalać te wynalazki i robić rower normalnie ;)
Kajman - Czw 28 Wrz, 2017

Mam temat rozpykany od niedawna ;) Aku nie podrobisz, chyba że... będziesz miał BMS z oryginalnego, wtedy hulaj dusza. Druga opcja to tzw extender, czyli podłączasz
a)drugie (gołe bez elektroniki boscha) aku zamiast swojego pozostawiając przewody sygnałowe z oryginału
b)podłączasz drugie gołe aku do obecnego równolegle i razem się rozładowują.

I to niestety wszystko. I uwaga, w najnowszych wersjach oprogramowania BMS potrafi wyczuć że coś w obwód jego akumulatorów zostało podłączone i żadna z w/w nie działa ;) Fajnie nie?
Skarbnica wiedzy na ten temat jest w reichu, jak znasz niemiecki lub używasz translatora to tutaj, na prawdę duuuużo wiedzy:
https://www.pedelecforum....orums/bosch.30/

leszcz - Czw 28 Wrz, 2017

Dzięki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group