To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - AGM Pba

Anonymous - Nie 04 Lip, 2010
Temat postu: AGM Pba
Czy ktoś używał tych baterii ? na amerykańskich stronach znalazłem info że są niewiele droższe od kwasowych.
Anonymous - Pon 05 Lip, 2010
Temat postu: Re: AGM Pba
sjach napisał/a:
Czy ktoś używał tych baterii ? na amerykańskich stronach znalazłem info że są niewiele droższe od kwasowych.

Przecież AGM to SĄ kwasowe, jakies 2x droższe od zalewanych.

Anonymous - Pon 05 Lip, 2010

Tak, ale używane dla EV, szczególnie w USA. Wytrzymują dłużej niż trojany. Mają ok 1000cykli. Na amerykańskich forach twierdzą że są tylko niewiele droższe od trakcyjnych dlatego pytam.
toft - Pon 05 Lip, 2010

To jakaś dziwna sprawa... 1000 cykli? żywotność ogniwa kwasowego zalęzy od grubości katody ołowianej... co wpływa na ciężar... zależność ta jest skomplikowana zapewne i nie liniowa... masz jakiegoś linka do tych info? z moich doświadczeń dobrze jest ( naprawdę bardzo dobrze) jak żele kwasy wytrwają 100 cykli beż zaczącego spadku pojemności...
Anonymous - Wto 06 Lip, 2010

sjach napisał/a:
Tak, ale używane dla EV, szczególnie w USA. Wytrzymują dłużej niż trojany. Mają ok 1000cykli. Na amerykańskich forach twierdzą że są tylko niewiele droższe od trakcyjnych dlatego pytam.

Nie wiem co masz na myśli, ale 1. AGM są ok. 2x droższe od odpowiadających im pojemnością zalewajek, 2. są ok. 30% cięższe, 3. są jakieś 2x mniej żywotne. Podstawową zaletą (oprócz szczelności) jest niska rezystancja i możliwość uzyskiwania bardzo dużych prądów.
Akumulator trakcyjny to kategoria określająca rodzaj eksploatacji - wyładowania DUŻYMI prądami i jednocześnie GŁĘBOKIE. Nie określa technologii.
Ostatnio pojawiły się zajawki o aku firmy Elecsol, może o nich mowa? Niby mają być bardzo trwałe (z powodu użycia włókien węglowych), ale cenowo są 2x droższe jak inne AGM.
Chwalą się, że:
Cytat:
The carbon fibre technology employed in the Elecsol Agm series provides for 1150 deep cycles to 100% DoD of discharging and 6500 cycles to 15% DoD


EDIT:
Z tego papieru wynika, że w Polsce dystrybutorem jest firma Sonar, na Alledrogo znalazłem aukcję:
http://www.allegro.pl/ite...h_5_lat_gw.html
Jako, że kiedyś o tych aku myślałem, jak chcesz być naszym beta testerem, nie żauj sobie :)
Na forum DIYEV są trzy wątki o tych aku:
http://www.diyelectriccar...searchid=259076
z których wynika, że zalewane wersje nie nadają się do EV, ale AGMy może i tak.

Anonymous - Sob 24 Lip, 2010

Hmmm no i częsciowo się wyjasniło.
Model AGM El105F (12V 105Ah@20h) na Alledrogo stoi 990 zeta. Moim zdaniem nie opłacają się w porównaniu do zalewanych Trojanów.

Anonymous - Pią 30 Lip, 2010

hmmm... ale są lżejsze.
Anonymous - Pią 30 Lip, 2010

sjach napisał/a:
hmmm... ale są lżejsze.

Od zalewajek nie są lżejsze, są porównywalne (i wyraźnie lepsze od innych AGM, o ile te deklarowane parametry nie okażą się fikcją).
Tyle że są jakieś 2x droższe. Za jakieś 3x można mieć już TS zapewniajace porównywalne osiągi, mniej masy i więcej życia (tu znowu - o ile deklarowane parametry nie okażą się fikcją), więc moim zdaniem TCO TS będzie mniejsze niż TCO tych AGM.

Anonymous - Nie 01 Sie, 2010

ale ja piszę o tych
http://allegro.pl/item116..._lat_gw_el.html

7 lat gwarancji, 84V będzie ważyć 168kg

Zbyszek Kopeć - Nie 01 Sie, 2010

Dziwne, że te 105Ah waży o 23% więcej od 100Ah tej samej firmy.
Cena bardzo wysoka i nie ma charakterystyk 0,5-godzinnych ani jednogodzinnych, ani innych, nie wiadomo ile cykli przy prądzie np.: 100A, lub 200A.

Anonymous - Wto 17 Sie, 2010

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Dziwne, że te 105Ah waży o 23% więcej od 100Ah tej samej firmy.
Cena bardzo wysoka i nie ma charakterystyk 0,5-godzinnych ani jednogodzinnych, ani innych, nie wiadomo ile cykli przy prądzie np.: 100A, lub 200A.

Charakterystyki są w PDFie. Wyglądają nieźle, ale przy cenie tych aku jednak rozważyłbym LiFePO4.

Anonymous - Nie 22 Sie, 2010

Panie zbyszku można by rozważać gdyby cena była zbliżona a tu będzie koszt o połowę niższy niż litówek.
Zbyszek Kopeć - Nie 22 Sie, 2010

Ja jednak myślałem o tych 100Ah - są dużo tańsze:
http://allegro.pl/item109...h_5_lat_gw.html
ale ta różnica w wadze, wszystko podejrzane.

Anonymous - Pon 23 Sie, 2010

Różnica w wadze bierze się pewnie z większej "porowatości" tych akumulatorów. Przez to mają większą powierzchnię czynną i są lżejsze.
Anonymous - Pon 23 Sie, 2010

zeeltom napisał/a:
Różnica w wadze bierze się pewnie z większej "porowatości" tych akumulatorów. Przez to mają większą powierzchnię czynną i są lżejsze.

To by raczej miało wpływ na moc właściwą, nie na energię. To raczej:
1. Lżejsze materiały na grid płyt (węgiel jest kilka razy lżejszy od kratek z ołowiu).
2. Większy procent wykorzystania materiałów czynnych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group