To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Kontrolery BLDC - Przeróbka Sparta - Toprun na zewnętrzny sterownik
Witt - Wto 12 Gru, 2017
na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V
Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki.
Kordian - Śro 13 Gru, 2017
Witt napisał/a: |
na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V
Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki. |
Dziękuję za zaproszenie To dobry pomysł.
Tylko ja nie mam na czym przyjechać .. no bo jestem w fazie "testów" początkowych. Mam dopiero silnik testowy i niby obręcz ma 28cali ale nie ma mocowań na hamulce tarczowe więc nie pasuje do mojego roweru:)
W tej chwili siedzę nad ładowarką i wątków które się mnożą jest bez liku .. a każdy następny to jak nowy rozdział w historii .. i lot na księżyc Dzisiaj siedzę nad websocket pod esp8266 i nad interfejsem WWW do ładowarki ..
Wczoraj już przygotowałem ubrania rowerowe z nadzieją na powrót do pracy (Sadyba) ale rano widzę że pada śnieg .. no i nie pojechałem.
I może dobrze się stało bo wieczorem już miałem 39oC i jakiegoś wirusa z przedszkola
Ale powoli do przodu ..
Ja nie celuję w jakieś silnikowe monstra .. W tym roku zrobiłem 5700km rowerem i zaliczyłem całe Polskie morze (trasą Latarni)
Chciałbym zamontować superlekki, bezoporowy silniczek do wspomagania - 20-50% .. tak do 35km/h maks .. i o bardzo dobrej sprawności i mała lekką baterią o zasięgu 2x25km.
To tyle z planów.
Spotkać się na pewno spotkamy ! Ale to już pewnie koło marca/kwietnia
WojtekErnest - Śro 13 Gru, 2017
Witt napisał/a: | ..
Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki. |
Dzisiaj jeszcze jeżdzić się dało, ale od jutra już niekoniecznie. Byc może wznowimy spotkania pod dachem, w okolicy scieżek rowerowych Dolinka Słuzewiecka/Wilanowska. Tam teraz nowy lokal (przedtem knajpka kaszubska) ale nie wiem co teraz w środku..
Witt - Śro 13 Gru, 2017 Temat postu: Kordian spokojnie:), powoli i jakościowo [quote="WojtekErnest"] Witt napisał/a: | ..
Dzisiaj jeszcze jeżdzić się dało, ale od jutra już niekoniecznie. Byc może wznowimy spotkania pod dachem, w okolicy scieżek rowerowych Dolinka Słuzewiecka/Wilanowska. Tam teraz nowy lokal (przedtem knajpka kaszubska) ale nie wiem co teraz w środku.. |
O tak wznawiajcie stare spotkania Warszawskie, zobaczycie co żeśmy na wyczyniali , ja w śnieg też jeżdżę, bywało i że w śnieżyce i to tym właśnie tym Toprunem jeszcze nie przerobionym
Tsport - Pon 22 Sty, 2018
Witt napisał/a: |
na 24V idealne:) taki właśnie miałem.
Kordian, Tsport kurcze musimy się spotkać gdzieś na służewcu w połowie drogi wszystkich:) Sulejówek dojedzie ma taki sam kilometraż co ja dalej 12-13 km:)
Chopy ja wiem że tu nasi spece przygotowują mocne maszyny po kilka kilowat, ale ja też jestem dumny z pierwszego e-bike który sam przerobiłem. Też mam tego Topruna i tą Spartę. Jestem z niej mega zadowolony przy lekkim wspomożeniu nogami do 28-30 km km/h dalej rozpędza się do 38-40km/h, ale przy tym sterowniku (malutki na 24V i baterii 36V), zestaw jest słabiutki. Pewnie kwestia sterownika (ten sterowniczek mój ma wsio powyżej 60V) więc łyknął te 36V bez problemów, ale nie dolewałem cyny. Idą 2 sterowniki na 36V/48V
Koniecznie musimy się gdzieś spotkać, by wymienić się doświadczeniami, może Wojtek podjedzie albo sitaz, by posłuchać okiem eksperta o czym grupa początkujących rozmawia, a może Wesmar ze swoją Spartą podjedzie? Póki jeszcze śnieg po kolana nie spadł. Ale gdzieś, gdzie moglibyśmy się przejechać swoimi rowerami:) i było jasno np. ściana wyścigów konnych? nowy asfalt lub DDR wzdłuż S79? za Poleczki. |
Hej, dopiero teraz doczytałem, ze się jakieś spotkanie szykuje. JA bardzo chętnie ale jeżeli z rowerkami to raczej jak temperatura trochę podskoczy do góry.
U mnie temat się mocno rozwija, będę przerabiał kolejną spartę na chińskim sterowniku i 24V. Bardzo mi się podobają te Sparty, niektórzy podnoszą że są ciężkie ale do miejskiej jazdy, są bardzo komfortowe i w sam raz na krótkie i długie przejażdżki do sklepu, do pracy i na wycieczkę.
ajs - Wto 23 Sty, 2018
Udało mi się przerobić silnik Toprun na zewnętrzny kontroler. Silnik się kręci płynnie ale w przeciwną stronę Muszę pokombinować z halle-fazy czy obrócić stojan w obudowie silnika ? Koło tylne- nie da się obrócić całego koła.
Anonymous - Wto 23 Sty, 2018
Halle-fazy. Zmień dwa przewody fazowe i szukaj prawidłowego połączenia halli.
Tsport - Śro 24 Sty, 2018
A masz sterownik z samonauką???
ajs - Śro 24 Sty, 2018
Sterownik to Mxus KT36ZWSR połączony z wyświetlaczem led. Raczej nie ma samonauki. Jeden z halli w tym silniku jest odwrócony ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
Tsport - Czw 25 Sty, 2018
ajs napisał/a: | Sterownik to Mxus KT36ZWSR połączony z wyświetlaczem led. Raczej nie ma samonauki. Jeden z halli w tym silniku jest odwrócony ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. |
U mnie podłączyłem sterownik, co prawda miałem samonaukę ale nie musiałem z niej korzystać - od razu zadziałało poprawnie.
Wydaje mi się, że nie pozostaje nic innego jak zabawa z kolejnością halli tak jak sugerował Zeltoom.
Tsport - Czw 25 Sty, 2018
Jakby ktoś gdzieś miał silnik Toprun na części, to chętnie odkupię dekiel silnika.
Sorry za taki trochę OT ale częściowo powiązany ze Sprata-Toprun
ajs - Czw 25 Sty, 2018
Pomogła zabawa z halle-fazy Dzięki Zeeltom Jeszcze jedna kwestia. W wielu silnikach łącznie z hallami wychodzi przewód biały, który często jest sygnałem prędkości. W tym silniku tego nie ma. Czy można go zastąpić którymś z halli i podłączyć do białego przewodu w sterowniku ?
Tsport - Wto 30 Sty, 2018
Hej, który z tych dwóch mierników energii polecacie?
Edit:
Zamówiłem ten drugi zobaczymy jak to ładnie zamontować i jak to będzie działać.
PS. Qrcze nie wiem czy nie przesadziłem zamówiłem sterownik do drugiej sparty - 24V 25A co w sumie da 600W.
Tsport - Pon 12 Lut, 2018
Jako, że mam sterownik, który może pchać w biedną Spartę nawet 600W założę chyba czujnik temperatury do silnika.
Czy możecie mi podpowiedzieć gdzie się taki czujnik umieszcza, jakie przewody do niego przeciągnąć, jaki konkretnie typ zastosować i jak odczytywać z niego informację? W sterowniku nie mam chyba funkcji zabezpieczenie termicznego aby rozłączać napęd automatycznie.
Maju - Pon 12 Lut, 2018
Możesz wstawić wyłącznik bimetaliczny w silnik, który będzie rozłączał stacyjke po przekroczeniu danej temperatury, gdzie i jak go wstawić znajdziesz na blogu Tasa.
Ja mam przerobioną spartę, która jeżdzę na aku 10s na kole 24'. Do tego sterownik który dawał jakieś 15A w silnik. Po dłuższych testach zwiększyłem prąd sterownika na 20A i sparta spokojnie daje radę. Chociaż trzeba przyznać, że jeżdzę dynamicznie i nie żałuje pedałowania jak i samej manetki. Sama pokrywa silnika w skrajnych przypadkach mojej jazdy była lekko ciepła, na okolo 45 stopni. Także osobiście zrezygnowałem z zabezpieczenia termicznego. Ale jeśli planujesz ostro katować silnik przy niskich predkosciach tak do 15km/h to jednak przy takim prądzie warto takie zabezpieczenie mieć.
poja.zdyel.ektryc.zne.org - tylko bez kropek
|
|
|