To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Druga bateria do fabrycznego roweru

Simplon - Wto 10 Paź, 2017
Temat postu: Druga bateria do fabrycznego roweru
Witam, poszukuje drugiego akumulatora do fabrycznego roweru. Model roweru to Simplon Kagu. http://www.simplon.com/pr...full-bike-info/ Mam baterie 36V 17mah. https://akkuplus.de/Akkureparatur-Zellentausch-Simplon-neodrives-1565437-1565438-36-Volt-Li-Ion-Akku Szukam jakiegoś rozwiązania. Druga bateria dołączana ale problem z wtyczkami lub dodatkowy pakiet na bagażniku. Czy mogę prosić o jakąś pomoc. Pozdrawiam
Tsport - Śro 11 Paź, 2017

Jeżeli miałbym coś zasugerować to zrobiłbym stacyjkę z 3 położeniami.
W zależności od położenia kluczyka "odpalany" byłby inny pakiet.
0 na środku - wyłączone
W lewo 1 - pakiet 1
W lewo 2 - pakiet 2

Wtedy 2 pakiet na bagażniku.

Anonymous - Śro 11 Paź, 2017

Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler.
Szczygiel - Śro 11 Paź, 2017

Potwierdzam, to bardzo praktyczne rozwiązanie. Posiadamy z małżonką pojazdy z takimi samymi pakietami. Kiedy testowałem latem swój nowy prototyp w przejeździe z Siedlec do Szklarskiej Poręby i z powrotem, zrównolegliłem oba. Po naładowaniu wcześniej każdego do pełna. Pokonywałem bez problemu do 250 km bez doładowywania na trasie. Bardzo fajnie ładuje się to jedną ładowarką. Mam dodatkowo podgląd napięcia przy załączonym watomierzu - liczniku Michała. Wiem jakie jest napięcie i ile czasu mniej więcej potrzebuję na doładowanie. Przypominam, że pakiety są zabezpieczone Beemesami.
Tsport - Śro 11 Paź, 2017

zeeltom napisał/a:
Jeżeli to będą IDENTYCZNE pakiety, a nie ma w nich komunikacji po kablu danych, tylko samo zasilanie, to można je naładować do pełna i spinać razem. To lepsze rozwiązanie, niż przełączanie zasilania. Dodatkowe przewody do dowolnej wtyczki można wyprowadzić z gniazda zasilania, lub przewodów zasilających kontroler.


Zeltom, a co się stanie jak pakiety nie będą identyczne? Czy nie można korzystać z 2óch pakietów o rożnych pojemnościach zabezpieczonych BMS`ami? Wyobrażam sobie to w ten sposób, że korzystamy równolegle z 2 pakietów, w takim rowerze nie idzie pewnie więcej jak 15-17A ze sterownika więc rozłoży się to po 7,5-8,5 A na akumulator. Efekt będzie taki, że rozładowujemy małym prądem do odcięcia BMS`a na słabszym aku i dalej idzie już 15-17A z mocniejszego aku.
Jakie jest zagrożenie, jeżeli aku nie będą identyczne?

PS. oczywiście takie dywagacje są możliwe gdy nie ma komunikacji miedzy baterią a sterownikiem.

Anonymous - Śro 11 Paź, 2017

Chodzi o prądy wyrównawcze. Jeśli napięcie podane na wyjście akumulatora po jego rozładowaniu nie będzie go ładowało, to można się bawić w różne pojemności, choć ogólnie nie zaleca się takich zabaw.
Można też dać diody zaporowe na obu wyjściach, tak by jeden z akumulatorów nie ładował drugiego, ale wystąpią na nich spadki napięć. Ostatecznie można przełączać zasilania, ale wtedy jeden z akumulatorów będzie wiózł drugi, który nie jest podłączony, dodatkowa waga do pokonania.
W jednym z moich rowerów mam spięte równolegle 3 identyczne akumulatory z BMS-ami i zachowują się normalnie.
Spięte plusy, wejścia do ładowania i wyjścia do kontrolerów.

WojtekErnest - Śro 11 Paź, 2017

Identyczne aku są tylko na początku eksploatacji.
Posiadanie na stale pakietu podwójnego do przejazdu 250 km jest potrzebne/ przydaje się okazjonalnie. To oznacza, że większość czasu tego dodatkowego moglo by nie być.
To z koleji wskutek nie równomiernego czasu eksploatacji, spowoduje ich zroznicowanie.
Rozlaczane, osobne aku to możliwość szybszego ładowania, ładowania poza rowerem.
Zatem trzeba brac to pod uwagę.

Szczygiel - Śro 11 Paź, 2017

Zapewne masz całkowitą rację. Niemniej jestem zdumiony dobrą kondycją pakietu, który kupiłem od Atomka w maju 2016 roku (Sanyo GA). Przejechałem na nim do dzisiaj ponad 12 k kilometrów i mam możliwość ich precyzyjnego monitorowania Pulsarem 3. Drugi pakiet (taki sam) kupiony trochę później jest zdecydowanie mniej eksploatowany (może ze 3 K). Ładując i jednocześnie obserwując balansowanie obu pakietów nie widzę żadnych różnic. Też nie obserwuję spadku ich pojemności. Na codzień ładowarka 14S 6A no i co jakiś czas ładuję Pulsarem (co dwa tygodnie), sprawdzając na wykresach balansowanie. Nie ma żadnych rozjazdów, nawet małych. W porównaniu z żelami (a jeżdżę na elektrykach od 2005 roku) to bajka. Zero problemów.
Po opisywanym rajdzie na południe Polski (ok. 7 pełnych ładowań zrównoleglonych pakietów w obie strony - ok. 1600 km) ładowałem Pulsarem z balansowaniem i też nie było żadnych różnic.
Inną sprawą jest to, że pakiety obciążałem maksymalnie 18A prądu, no trochę w Szklarskiej pokonując 16% wzniesienia silnik pobierał troszeczkę więcej. Ogniwa u mnie nie są katowane.

Niebawem opiszę na swojej stronie wyniki z testu mojego nowego pojazdu. Na razie wrzuciłem tylko fotografię, zmokłej maszyny po 7 godzinnej jeździe w deszczu. W każdym razie przymierzam się właśnie do zastosowania w niej dwóch równoległych pakietów 24V, które można spinać równolegle i szeregowo co ma znaczenie do spełnienia warunku obniżenia mocy silnika Magic Pie z 1000W do 250 (tyle pobiera przy 24V i jest to w specyfikacji silnika) by móc podróżować po Europie i krajach przestrzegających ograniczenia mocy silnika do 250W.

Simplon - Czw 12 Paź, 2017

Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię.
Tsport - Czw 12 Paź, 2017

Simplon napisał/a:
Dziękuję za masę informacji. Czy może ktoś zaoferować drugi akumulator oraz wtyczki, najlepiej pasujący do tej samej ładowarki. Jestem zainteresowany zakupem. Mam wolny bagażnik na baterię.


Napisz w odpowiednim dziale - Kupię



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group