To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Falcon na Mxus 5K-Turbo 5000W 55H (25x4)

Saku - Czw 04 Sty, 2018

Ja tu widze ciemnosc :razz:
umbur - Pią 05 Sty, 2018

Saku napisał/a:
Ja tu widze ciemnosc :razz:

No to teraz jest. :razz:

umbur - Pią 05 Sty, 2018

4000 roboczogodzin, 20 milionów dolarów, elementy sprowadzane na zamówienie ze stanów, zatrudnieni przy projekcie najlepsi inżynierowie i rzemieślnicy. Nareszcie jest!!!

Winda Falconowa. :cool:



Życie nigdy nie było tak proste. :wink:

Mechano - Pią 05 Sty, 2018

Panie kierowniku, nadal biało :P
umbur - Pią 05 Sty, 2018

Mechano napisał/a:
Panie kierowniku, nadal biało :P

Teraz już musi być. :grin:
Gupi Gogel! :razz:

umbur - Pią 05 Sty, 2018

Tak z innej beczki. Udało mi się zrobić dzisiaj w końcu hamowanie regeneracyjne na Sabvotonie.
Te nowe egzemplarze mają tak dziwnie, że dodatkowa manetka założona do hamowania działa płynnie, natomiast sygnał hamowania (fioletowy przewód) nie załącza hamowania regeneracyjnego.
Ze względu na to, że mam zrobione dodatkowo światła STOP, puściłem 3V z przetwornicy załączanej klamką na brązowy przewód sygnałowy od rzekomej manetki hamującej i działa znakomicie
(Zaprogramowane 30A, bo przy większym prądzie odłączało sterownik.)

Saku - Pią 05 Sty, 2018

dyrektorze dalej zakaz wjazdu :lol:
umbur - Sob 06 Sty, 2018

Saku napisał/a:
dyrektorze dalej zakaz wjazdu :lol:

Ostatni raz robie edyte. :grin:

Po dzisiejszych testach wróciłem do 80A na hamowanie regeneracyjne. Na stojaku odcina sterownik, ale pod obciążeniem jest OK.

ZatrybJam - Sob 06 Sty, 2018

Z zadrością widzę, że uruchomiłeś hamowanie silnikiem. Jaką masz drogę hamowania i z jakiej prędkości?
U mnie cienko to hamowanie wygląda pod obciążeniem, choć koło luzem stawało w miejscu.

umbur - Sob 06 Sty, 2018

ZatrybJam napisał/a:
Z zadrością widzę, że uruchomiłeś hamowanie silnikiem. Jaką masz drogę hamowania i z jakiej prędkości?
U mnie cienko to hamowanie wygląda pod obciążeniem, choć koło luzem stawało w miejscu.

Właśnie napisałem w Twoim wątku. :smile:
Nie mierzyłem drogi hamowania, prędkości też, bo nie podłączyłem jeszcze licznika. Jest na pewno różnica między hamowaniem z regeneracją, a bez. Jak podepnę kiedyślicznik, to zrobie jakieś pomiary.

ZatrybJam - Sob 06 Sty, 2018

Dzięki za info, po prostu nie wiem czego się spodziewać.
Na pewno każda ulga klockom się przyda. Choć w życiu to na ogół klocki przynoszą ulgę. :wink:

umbur - Wto 09 Sty, 2018

Ostatni (chyba) etap - stopka.

Temat okazał się prostszy niż zakładałem. Kupiłem gotową nóżkę do WSKi (tu podziękowania za pomoc i przetarcie szlaku dla Adama z PasterBajk).



LINK
Trzeba uważać, bo są podobno 2 wersje. W mojej mocowanie nóżki ma 6mm grubości. Adam mówił, że miał 3mm i musiał specjalnie wzmacniać.

Jedyna przeróbka polegała na zrobieniu okrągłym pilnikiem "fasolki", żeby nóżka nie obracała się na ośce i wycięcia rowka kątówką na kabel wychodzący z silnika. Całość trwała jakieś 30minut.





Dzięki temu, że ma 6mm zastąpiła dystans o tej samej grubości, który miałem, żeby koło było w osi i kabel miał dość miejsca.



Zamontowana stopka.



Reszta w ALBUMIE.

Saku - Wto 09 Sty, 2018

A smigales na QS273 mozesz cos powiedziec jak te silniki maja sie do siebie?
ZatrybJam - Wto 09 Sty, 2018

Stawianie takiego potwora, nie jest trywialne.
Przydatna rzecz na twarde podłoże.
Stabilnie stoi?
umbur napisał/a:

Dzięki temu, że ma 6mm zastąpiła dystans o tej samej grubości, który miałem, żeby koło było w osi i kabel miał dość miejsca.

Jestem ciekaw ile dystansu musiałeś wypełnić z prawej strony? (10mm?)
Lewa strona osi Mxusa 5K ma wypust 4mm.
Ja u siebie dałem po obu stronach kopie uchwytu osi wahacza o grubości 10mm, więc w lewym dystansie musiałem wyfrezować 4mm pod ten wypust.

Mało miejsca na kabel silnika, ale dociskam podobnie - jedną z opasek mam metalową (cybant na peszlu).

umbur - Wto 09 Sty, 2018

Saku napisał/a:
A smigales na QS273 mozesz cos powiedziec jak te silniki maja sie do siebie?

Miałem porównianie. QS273 ma ciut większy moment, choć nie jest to jakaś znacząca różnica, bo i tak trzeba się dobrze trzymać kierownicy. :smile:
Bardziej mnie interesuje to, że Mxus 5K jest większy i powinien mniej się grzać, ale to dopiero będzie można sprawdzić jak śniegi zejdą w górach i trochę cieplej będzie. Podjazd na Szyndzielnię najbardziej dawał popalić silnikom, więc będzie najlepsze porównanie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group