To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory z certyfikatem UN 38,3

Marcin_EV4 - Wto 17 Paź, 2017
Temat postu: Akumulatory z certyfikatem UN 38,3
Witam,
czy ktoś zna jakieś dobre akumulatory do roweru elektrycznego (na bagażnik) z certyfikacją UN 38,3? Chodzi o akumulator 36V, 12-14Ah.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Marcin P.

mrgiver - Wto 17 Paź, 2017

A z ciekawości - co to za certyfikat? Coś jak numery ADR przy przewozie?
Marcin_EV4 - Śro 18 Paź, 2017

Norma UN 38,3 (UN Manual of Tests and Criteria, Part III, section 38.3) to seria testów, za pomocą których sprawdza się czy akumulator nadaje się do transportu morskiego oraz lotniczego (cargo). Bez tego bardzo trudno dzisiaj wysłać baterię Li-Ion. Sam MSDS na ogniwa nie wystarczy.

http://www.intertek.com/e...tation-testing/

qaz33 - Śro 18 Paź, 2017

Kazda bateria musi go miec inaczej nie przyjechalaby do polski. No chyba ze jakies baterie z ruskiego przemytu
Marcin_EV4 - Śro 18 Paź, 2017

Większość akumulatorów na rynku pochodzi z Azji. Problem polega na tym, że oni mają w głębokim poważaniu ONZ i eksportują akumulatory bez certyfikatów. Nie wiem jak to robią, ale od samego chińczyka wiem, że wysyłają. U nas jest niestety tak, że niektóre firmy przewozowe wymagają oświadczenia, że akumulator nie został wyprodukowany w chinach - nawet jak ma certyfikaty to go nie wezmą... Paranoja.
qaz33 - Czw 19 Paź, 2017

Moze zdazaja sie jakies pojedyncze nielegalne transporty ktore sa oplacone pod stolem ale normalnie nie idzie wyslac akumulatora z chin bez UN38.3. Sa one przewozone w specjalnych ognioodpornych kontenerach i oznaczone jako material niebezpieczny. Bez MSDS, UN i CE (jesli maja tam BMSa) nikt tego w chinach nie odprawi a po drugie w europie te papiery sa raz jeszcze weryfikowane.
Co ciekawsze ta kontrola w chinach jest bardziej surowa niz w polsce pod wzgledem baterii. Koszt UN na jeden rodzaj baterii jest calkiem tani bo to ok 15tys pln wiec duzym firmom na dluzsza mete nie oplaca sie go nie miec, jak juz to wchodzi w gre oplacenie jednostki notyfikacyjnej aby go przyznac bez zadnych testow ale to juz inna sprawa



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group