To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - problem z silnikiem w tylnym kole skutera

fish3rm4n - Pon 23 Paź, 2017
Temat postu: problem z silnikiem w tylnym kole skutera
witam i pozdrawiam
na wstępie chcę zaznaczyć,że jestem laikiem w tym temacie i przepraszam za nie fachowy język.A otóż przy ostatniej próbie przejażdżki,pod ciężarem mojej osoby tylne koło zaczeło szarpać,wydając dzwięk sugerujący,żę coś jakby zatrzymało się w tylnej piaście koła,wprawiając skuter w wibracje(wskaznik naładowania bateri też zwariował skacząc energicznie).Kółko rozkręciłem ale nie znalazłem niczego szczególnego,stąd moja prośba do profesjonalistów o wskazówki,dołączam link do filmiku na YT: https://www.youtube.com/w...UUiL83n9A&t=25s

pepelito - Pon 23 Paź, 2017

Może się przegrzał i zwarły się fazy? Masz miernik uniwersalny? Sprawdź opór pomiędzy poszczególnymi fazami silnika (3 grube przewody).

Później sprawdź czujnika halla. Jest to 5 cienkich przewodów, czerwony i czarny to zasilanie. Przy założonym kole podłącz pod te 2 przewody jakieś zasilanie ok 4-5V i obracaj powoli kołem, sprawdzaj zmiany napięcia pomiędzy poszczególnymi, pozostałymi, 3 przewodami, a masą (czarnym) :smile: Mam nadzieje że nic nie pogmatwałem..

Anonymous - Pon 23 Paź, 2017

Na zdjęciu widzę ciemniejsze uzwojenia. Może to wina oświetlenia.
Żaden magnes nie jest ukruszony?

gienek333 - Pon 23 Paź, 2017

Może to nie wina silnika, tylko baterii?
ajs - Pon 23 Paź, 2017

Przepikaj wszystkie przewody do obudowy silnika, najlepiej złożonego, może być przebicie, które powoduje zakłócenia w pracy silnika.
fish3rm4n - Pon 23 Paź, 2017

zeeltom napisał/a:
Na zdjęciu widzę ciemniejsze uzwojenia. Może to wina oświetlenia.
Żaden magnes nie jest ukruszony?