To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Sprzedam, oddam - Wykonujemy rowery elektryczne na ramie Falcon v2- PasterBajk

umbur - Czw 15 Lut, 2018

henio napisał/a:
Wszystko ładnie pięknie, ale mocowanie oświetlenia i samo oświetlenie śmiem skrytykować... https://zapodaj.net/615c8aac0f33a.jpg.html Gdzież to na gumkę mocować do kierownicy? To się przesuwa na wertepach. Koniecznie trzeba to poprawić. No chyba, że to ma być światło dla bycia widocznym, a nie by widzieć. Przydałoby się fajne, motocyklowe oświetlenie z porządnym reflektorem na długie i krótkie :wink:

Wystarczy lampkę od spodu przykleić taśmą piankową dwustronną do kierownicy i się nic nie przesuwa. Poprzednią lampę podkleiłem papierem ściernym, bo zależało mi na regulacji, a potrzeba większego tarcia, żeby się nie przesuwała. Jak się jedzie w terenie daję się wyżej, na drodze niżej, żeby nie oślepiać kierowców. Sprawdzało się idealnie.

pigmej181 - Czw 15 Lut, 2018

pastek5 napisał/a:
Kolejny projekt gotowy po długiej przerwie świątecznej :mrgreen: tym razem na nowym akumulatorze oraz koszykach.
Bateria w 2 rzędach - 20s 17p 57 ah sanyo bl
Sterownik - przerobiony Sabvoton 72080 80A oraz 250 w fazy
Silnik Mxus 5K
Watomierz lcd V05 programowalny dolny i górny próg temperatur podłączony pod sterownik sabvoton doskonale z nim współgra ( do nabycia za miesiąc u mnie)


Obrazek
Obrazek

Cześć, interesuje mnie ten twój watomierz, powiedz mi masz już takowe na sprzedaż ? Mogę prosić o zdjęcia? Pozdrawiam

ravkill - Czw 15 Lut, 2018

W sprawie watomierzy pisz do Michała: https://forum.arbiter.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=2037 . Zresztą może i Pastek koledze jakąś nadwyżkę sprzeda..
henio - Pią 16 Lut, 2018

pastek5 napisał/a:
henio, popraw sobie w swoim przyjacielu drogi, zerknij na inne moje projekty a zauważysz lepsze mocowanie od tego Twojego plaskownika.
Gumki sa niezawodne. Uchwyty się wyłamują i odkręcaja przy drganiach i upadkach.


Może i tak, ale tu kolega wyżej pisze, że poradził sobie taśmą i papierem ściernym, czyli jakiś problem był. A swoją drogą dobre rozwiązanie podał.

Przede wszystkim chodziło mi o porządne oświetlenie z kolimatorem drogowym i OP, tak by rozproszyć światło również na boki, by doświetlać pobocze. Dobre i do dużej, jak i małej prędkości. Nie mam takiego płaskownika, mam mocowanie zaciskowe z regulacją i Convoye. Ale uważam, że jeszcze lepsze rozwiązanie to dwupunktowe światła motocyklowe. Do takiej bryki jak Falcon idealnie by pasowały. By były jak wisienka na torcie, takie OCZY. Pozostaje tylko kwestia uchwytu, bo jak mówisz, przy upadku by drogich świateł szlak nie trafił. Poniżej tekst kolegi jak sobie poradził:

umbur napisał/a:

Wystarczy lampkę od spodu przykleić taśmą piankową dwustronną do kierownicy i się nic nie przesuwa. Poprzednią lampę podkleiłem papierem ściernym, bo zależało mi na regulacji, a potrzeba większego tarcia, żeby się nie przesuwała. Jak się jedzie w terenie daję się wyżej, na drodze niżej, żeby nie oślepiać kierowców. Sprawdzało się idealnie.

pastek5 - Nie 18 Lut, 2018

W sprawie watomierzy LCDv05 i starszych proszę kontaktować się z Michałem.
Wojtek - Czw 19 Lip, 2018

Cześć, doczytałem się w tym temacie, że kilka osób korzysta z BMS-a z bluetooth-em i wyświetlaczem. Jestem w trakcie budowy bajka na ramie od Qulbix-a, mam zamiar w nim zabudować w/w BMS. Nie chcę „wyważać otwartych drzwi” i wykonywać niepotrzebnych, bądź bezsensownych „ulepszeń” w trakcie jego zabudowy. Jestem na etapie okablowywania BMS-a i wyświetlacza, mam kilka niejasności co do sposobu jego funkcjonowania, a tym samym nie wiem ile „ciągnąc” przewodów (poza tymi przewidzianymi przez producenta) od BMS-a w skrzyni roweru do obudowy z wyświetlaczem na mostku kierownicy. Mam wersję z oznaczeniem na płycie BMS-a: v4.9.2(balanser z rezystorami SMD) i v4.8 na płycie wyświetlacza(z przetwornicą zasilającą bezpośrednio z baterii). Aby wiedzieć co się dzieje z BMS-em, przenoszę jego LED-y od bluetootha, stanu pracy i zasilania do obudowy z wyświetlaczem. Nasuwają mi się przy tym, po przestudiowaniu chińskiej instrukcji pytania:

Czy bluetooth uruchamia się za każdym razem (czeka na połączenie z apką) po włączenia BMS-a przyciskiem, czy po podłączenia do zasilania?
Czy po 3 minutach przy braku połączenia z apką bluetooth wyłącza się?
Czy po 5 minutach od włączenia BMS-a przyciskiem, lub po 5 minutach braku poboru prądu, BMS wyłącza się?
Czy wyświetlacz po 5 minutach braku sygnału prędkości z halla, czy na komendę z BMS-a wyłącza się?

Zastanawiam się nad przyciskiem włączającym podłączonym bezpośrednio do płyty BMS.

Czy jak jest podłączony wyświetlacz odbierający podczas pracy dane z BMS-a, to ma on również możliwość wysyłania komendy do BMS-a? Czy naciskając przycisk włączający, ten na płycie wyświetlacza, uruchomi się również BMS? Przycisk, ten podłączony bezpośrednio do BMS-a jest wówczas dublowany, niepotrzebny?

Czy ktoś przerabiał połączenia mosfetów tak by mieć osobny port do ładowania, i „puszczać” prąd do sterownika przez jeden rząd tranzystorów a nie dwa, zyskując parę mR, a tym samym mniejsze grzanie radiatora? Czy może różnica jest tak niewielka, że nie warto się w to bawić?

A może ktoś podsunie mi jakieś ciekawe usprawnienie, które warto zrobić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group