To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km

mlaster - Pon 23 Kwi, 2018

Jak często wykonujecie smarowanie bafanga, po jakim przebiegu które części
Musznik - Sob 28 Kwi, 2018

Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas? Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ?
mlaster - Nie 29 Kwi, 2018

płynnie nie zaobserwowałem żadnych przerwań w trakcie pracy napędu
wibi - Pon 30 Kwi, 2018

Zastanawia mnie to co napisał kol. Musznik i wydaje mi się, że mogą być dwie przyczyny takiego działania. Pierwsza to programowa (jest coś spieprzone w programie sterownika-trzeba by to sprawdzić i ew.poprawić w ustawieniach) a druga to awaria mechaniczna systemu PAS (ale wtedy powinien pojawić się kod błędu). Generalnie muszę potwierdzić, że silnik ( i sterownik-podobno sinusoidalny?) działa bardzo płynnie i "miękko" tylko u mnie manetka reaguje z niewielkim opóźnieniem (ale to też może być sprawa programowa- gdyż manetki w moim 8FUN nie było i nie przeprogramowałem sterownika). Innych "niepożądanych" objawów nie zaobserwowałem.
borsuk - Pon 30 Kwi, 2018

Musznik napisał/a:
Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas?

Cały czas nie, tylko w pewnym zakresie obrotów korby co wynika z zasady działania i zaprogramowanych ustawień. Patrz np. tu:
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=113022#113022
Musznik napisał/a:

Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ?

Z takim działaniem nie spotkałem się, a nawet sobie tego nie wyobrażam :)

Krakusik - Pią 04 Maj, 2018

Musznik napisał/a:
Czy w waszych bafangach wspomaganie działa płynnie caly czas? Pytam bo u mnie po każdym obrocie korby silnik przerywa i dopiero dalej wspomaga. Czy to normalne ?

U mnie, przerywanie występuje jeśli zaczynam bardziej siłowo jeździć pojawia się zarówno na manetce jak i wtedy kiedy wspomagam, mam nadzieję, że jest to jakieś zabezpieczenie silnika, a nie awaria.

Musznik - Sob 26 Maj, 2018

Krakusik napisał/a:

U mnie, przerywanie występuje jeśli zaczynam bardziej siłowo jeździć pojawia się zarówno na manetce jak i wtedy kiedy wspomagam, mam nadzieję, że jest to jakieś zabezpieczenie silnika, a nie awaria.


To o czym wspominasz u mnie występuje tylko przy rozładowanej baterii. Przerwy we wspomaganiu natomiast są cały czas. Na manetce dziala pięknie. Też podejrzewam jakiś problem z PAS (czujnik albo program). Dam znać jak zakupię kabel, może coś się wyjaśni.

smdrwf12300 - Sob 02 Cze, 2018

Update po 1100km :
- Łancuch Accent AC-601 w cenie 19PLN nie wykazuje oznak wyciagniecia ( 0.75 nie wpada w ogniwa )
- koronki ( 4 szt ) : 3 gorskie bez przeskokow , szosowa przy stromych podjazdach i mocy z silnika ponad 300W potrafi przeskoczyc.
- Silnik : przy ciągłej jezdzie z mocami ok 350W robi sie gorący , ostatnio po 135 km w jeden dzien wydaje mi si ze słyszałem jakies stuki przy silnym obciązeniu . Inspekcja głownej zebatki nie wykazala niczego niepokojącego .Przesmarowane nowym smarem i zakrecone ... może miałem omamy słuchowe.
Zasieg na Baterii 16Ah/54V :
- po plaskim 150km
- w gorach ok 70km

kagemar - Czw 07 Cze, 2018

Cześć, mam pytanie co do mocowanie koła tylnego w rowerze. Czy używacie samozamykacza czy starsze rozwiązanie na przymocowanie koła nakrętką?
funmark - Sob 09 Cze, 2018

Witam, jestem na etapie wyboru silnika. Mieszkam w Ustroniu i zastanawiam się, czy mid czy silnik w kole. Jazda po górach. podobno midy lepiej się sprawują przy podjazdach. Poczytałem wiele na forach i szczerze mówiąc mam mętlik w głowie. Nie zależy mi na prędkościach tylko aby np na Równicę i dalej wjechać bez problemów. Podobno huby nie lubią jechać pod górkę i nadają się głównie do płaskich terenów. Pozdrawiam
wibi - Sob 09 Cze, 2018

Wjazd na Równicę to dość długi podjazd i hub zapewne może się dość nagrzać tak,że bez czujnika temperatury wjazd może być ryzykowny. Mid nagrzewa się znacznie mniej gdyż stojan jest lepiej chłodzony a i obroty silnika (przez przerzutkę) można utrzymać w lepszym zakresie pracy.
kagemar - Nie 10 Cze, 2018

Po zamontowaniu silnika Bafang BBS02 pojawił się problem trzeszczenia korby lub silnika. Dźwięk dobiega od strony silnika/korby. Po 30km pojawił się lekki luz na korbie jak i na nakrętkach mocujących silnik. Oczywiście dokręciłem, dokręciłem również ramienia korby. Dźwięk ucichł jednak nadal słychać trzeszczenie, szczególnie przy ruszaniu i przy wybojach. Nie chce dokręcać na siłe aby gwintów nie zerwać ale wszystkie możliwe nakrętki czy śruby są dociągnięte bardzo dobrze i nie ma żadnych luzów które mogę sprawdzić ręcznie.

Jakieś pomysły co mogę z tym zrobić?

exif - Pon 11 Cze, 2018

funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/
Kaemus - Wto 12 Cze, 2018

exif napisał/a:
funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/


A ja jestem z Cieszyna samego :)

2 lata temu stałem przed tym samym dylematem i padło na mid. Jestem bardzo zadowolony, nie spotkałem podjazdu, którego bym nie pokonał. Monitoruję temperaturę silnika (no, dokładnie to jego okolic) i nie przekroczyłem jeszcze 50 stopni C.

KM.

Roswell - Pią 15 Cze, 2018

Kaemus napisał/a:
exif napisał/a:
funmark jestem z Cisownicy i mam ten sam problem, czy mid i jazda na czantorię, równicę i stożek, ale za cenę wymian łańcucha, wolnobiegu i dbania o smarowanie, czy silnik w hubie i mniejsze problemy z napędem ale nie jeździć w ostry teren:/


A ja jestem z Cieszyna samego :)

2 lata temu stałem przed tym samym dylematem i padło na mid. Jestem bardzo zadowolony, nie spotkałem podjazdu, którego bym nie pokonał. Monitoruję temperaturę silnika (no, dokładnie to jego okolic) i nie przekroczyłem jeszcze 50 stopni C.

KM.


Widzę że w powiecie Cieszyńskim są osoby z podobnymi zainteresowaniami i dylematami życiowymi :mrgreen: Masz wersję 750W ? Jak bym się ładnie uśmiechnął to była by możliwość przejechać się kawałeczek? :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group