To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km

lessero - Nie 17 Lut, 2019

Noooo... dzisiaj najpierw testowałem napęd przy prawie 1,5 godzinnej pracy bez przerwy - ok.



A potem wpierdzieliłem się w jakieś drogi gruntowe i przypadkowo była próba bryzgoszczelności... Też ok.




Pękło 105 km i energii zostało na jeszcze 100 km :razz:

Irenty - Pon 11 Mar, 2019

Witam.
Chcę przerobić mojego rowerka (Zdjęcia załącznik) na elektryka i moje pytanie czy ten silniczek będzie pasował do tej ramy? I drugie gdzie najlepiej kupić aby było bez cła i vat silnik łącznie z baterią ?
Chciałem tego kupić bo chyba piszą że bez podatku tylko czy to wysyłka z EU? może ktoś podpowie:
https://pl.aliexpress.com/item/Ue-usa-bez-podatku-BBS02B-48-V-750-W-Bafang-mid-drive-zestaw-do-nap-du/32900590750.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.262.df693c00aE0orA


Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź.

leszcz - Pon 11 Mar, 2019

Odradzam. Silnik w kole nie zużywa napędu. Bierz mocną przekładniówkę na tył i zapomnij o midzie.
Irenty - Pon 11 Mar, 2019

leszcz napisał/a:
Odradzam. Silnik w kole nie zużywa napędu. Bierz mocną przekładniówkę na tył i zapomnij o midzie.

Ale to jest rowerek turystyczny a nie po górach, tylko potrzebuje mocy pod podjazdy a chodzi mi o długie trasy dużo powyżej 100 km. A ja się zastosuje ten czujnik "gear sensor brake" to nie pomoże coś lepiej, czy to do czegoś innego. Mogę poznac jeszcze inne opinie.

leszcz - Pon 11 Mar, 2019

W midzie zmieniasz napęd co 1-2tys. km. Musisz bardzo dbać o łańcuch. Cała moc idzie przez niego. Nie miałem pojęcia jak ogromna to jest moc. Ciągła 750W.

Przekładniówka w kole wyciąga pod górki.

Po prostu będziesz mieć więcej czasu na jazdę.

Irenty - Pon 11 Mar, 2019

leszcz napisał/a:
W midzie zmieniasz napęd co 1-2tys. km. Musisz bardzo dbać o łańcuch. Cała moc idzie przez niego. Nie miałem pojęcia jak ogromna to jest moc. Ciągła 750W.

Przekładniówka w kole wyciąga pod górki.

Po prostu będziesz mieć więcej czasu na jazdę.

A powiedz mi łańcuch się zużywa od napędu z manetki i to samo jest na czujniku Pass, czy jednak jak tylko się wspomaga to mniej się zużywa napęd.

Irenty - Pon 11 Mar, 2019

leszcz napisał/a:
Cała moc idzie przez niego. Nie miałem pojęcia jak ogromna to jest moc. Ciągła 750W.

A co do stałej mocy to czy nie można zaprogramować zmianę mocy za pomocą kabelka i programu?

leszcz - Pon 11 Mar, 2019

:)

Mid napędza koło korbą przez łańcuch. Jeśli do manetki dokładasz jeszcze swoją siłę nóg to jeszcze bardziej zużywasz napęd (łańcuch i zębatki).

lessero - Wto 12 Mar, 2019

Irenty napisał/a:
Witam.
Chcę przerobić mojego rowerka (Zdjęcia załącznik) 9999999.262.df693c00aE0orA


Pozdrawiam i dzięki z góry za odpowiedź.


https://www.youtube.com/watch?v=CLngOq7jWnM

Od 7:30

Turysta - rowerzysta średnio podaje ba korbę moc 100W

Napęd Bafang ma możliwość całkowitej konfiguracji pracy.
Można go ustawić tak, aby wspomagał bardzo delikatnie - ekwiwalentem mocy 25-50W co nie wpłynie niszcząco na napęd.

Można go też ustawić, aby dawał "bezpardonowo kopa" aż będą strzelały łańcuchy.

IMHO trwałość i żywotność zalezy od tego, co rowerzysta ma pod czapką.


Bafang BBS jest napędem mocowanym w mufie suportowej.
Jeżeli średnica i szerokośś są zgodne z wartościami podawanymi przez producenta, to będzie pasować.

Z pewnością Bafang BBS zapewnia najkorzystniejsze wykorzystanie energii [największy zasięg].
Dla mnie i mojego roweru [w sumie waga zestawu ok. 94 kg], na długich asfaltowych trasach, jestem w stanie zużyć energii tylko 4Wh/1km.

Przez ostatnie 300 km od momentu założenia nowego napędu [Alivio 9 rz.] przymiar 0,75 nie wpada.

leszcz - Wto 12 Mar, 2019

4kg wieszać sobie przed nosem?? 2m kabli od silnika do baterii do tylnego koła?? Zaślepienie jakieś skoro BBS to też przekładniówka a możesz mieć bezpośrednio w kole lekką 2,5kg i cichą przekładniówkę (bafang g310). Rozumiem, gdyby nic innego nie pasowało, itp. Ale wobec powyższego? Gra nie warta świeczki.
borsuk - Wto 12 Mar, 2019

lessero napisał/a:

Napęd Bafang ma możliwość całkowitej konfiguracji pracy.
Można go ustawić tak, aby wspomagał bardzo delikatnie - ekwiwalentem mocy 25-50W co nie wpłynie niszcząco na napęd.

Można go też ustawić, aby dawał "bezpardonowo kopa" aż będą strzelały łańcuchy.

IMHO trwałość i żywotność zalezy od tego, co rowerzysta ma pod czapką.

Dokładnie tak. Dodam jeszcze, że jest cała gama silników BBS: 250W, 350W, 500W, 750W oraz 1000W i każdy może znaleźć coś dla siebie.

dar.k - Wto 12 Mar, 2019

Irenty napisał/a:
gdzie najlepiej kupić aby było bez cła i vat

Nie warto brać baterii z Chin, lepiej zamów ją od kogoś z forum.
Co do silnika to dopiero co brałem ten zestaw Ali
Wysyłka przez Holandię, bez vat.

Koniecznie dokup gear sensor

leszcz - Śro 13 Mar, 2019

Najtaniej bezpośrednio z tego sklepu z wysyłką z Niemiec http://www.pswpower.com/ven.php?
vwrafi - Śro 13 Mar, 2019

Witam.

Męczę się z wyborem rodzaju silnika do roweru. Posiadam cross'a Cross Disc Everio 2015. Mam z tyłu kasetę 9 rzędową oraz hamulce tarczowe.

Pierwsza moja myśl była " Kupuję napęd w piastę przedniego koła ". Najprostszy montaż i najmniej problemów, tak mi się wydawało ( celuję w moc 500W - więcej mi nie trzeba - prędkość do 35km/h ). Później jak zacząłem czytać wpisy tutaj, to wyszło, że amortyzator z przodu może nie wytrzymać i że ten napęd nie nadaje się na leśne ścieżki ( utwardzone, ale jednak leśne ).

Drugą myślą było " Kupuję silnik w tył ". Tutaj już niby lepiej się nadaje na las, ale nie potrafię sobie wyobrazić siebie projektującego blokadę obrotu osi silnika. Czytałem cały temat odnośnie tego. Ebikerzy projektują sobie sami w Auto Cad'zie takie blokady, bo podobno te sklepowe są do niczego. To już jest dla mnie kupa roboty ( odrysować wszystko, nauczyć się Auto Cad'a, wyszukać firmę, pomontować to potem ).

Trzecie myśl " Kupuję mid-drive ". Pierwsze wpisy tutaj bardzo entuzjastyczne. Ale zdziwiło mnie na końcu stwierdzenie leszcza, żeby nie kupować jednak mid-drive bo za dużo pracy jest potem przy napędzie. Najpierw był nastawiony na in-plus, a w ostatnich wiadomościach na in-minus co do tego napędu.

Pomóżcie co lepsze dla mnie. Mam 75kg wagi, rower Cross Disc Everio 2015 ( z tyłu Shimano Deore SLX i kaseta 9 rzędów - wolałbym nie zmieniać nic bo aż takiej wprawy w rowerowych dłubaninach nie mam ). Generalnie jeżdżę 50% asfaltem, 50% po terenie leśnym z twardymi drogami. Prędkość max. do 35km/h, ale z reguły wystarczy mi 30km/h. Pod górki raczej nie podjeżdżam, mam w miarę płaski teren. Wydaje mi się, że moc 500W będzie dla mnie idealna.

Jaki napęd dla mnie - przód, tył czy środek? Poniżej na czym najbardziej mi zależy według wartości znaczenia danego parametru:

1: Trwałość rozwiązania ( jak najmniej dokręcania i korygowania napędu )
2: Łatwość montażu
3: Daleki dystans na samej manetce
4: Możliwość jeżdżenia pedałując normalnie, czyli DD odpada, tylko przekładniówki

leszcz - Śro 13 Mar, 2019

Może to Ci pomoże
https://goo.gl/sddmwz

Blokadę zrobilem sam. Patrz "Tarpan" na innym forum.

Przy moich przebiegach tylko hub dd. Jestem zachwycony



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group