To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km

AdrianJ - Nie 17 Mar, 2019

vwrafi,
na forach zagranicznych jest sporo konstrukcji z przerzutkami planetarnymi (poszukaj "bafang IGH" - IGH od internal gear hub) i znajdziesz nawet fajne rozwiązania z napędem paskowym :) = czyli cicha praca i pewnie kilka razy większa trwałość. Myślę że to przyszłość rozwiązań z silnikiem MID. Jak powstanie mocna(przeznaczona np. do 750W) przerzutka w piaście z zestawem zębatek i paskiem(plus wersja z napinaczem do ram typu Full) do takiego Bafanga to będzie hit sprzedaży

lessero - Śro 10 Kwi, 2019

Update.

Po około 600 km zaczął głośniej pracować.

Słychać przekładnie i delikatne chrobotania przy kadencji zbliżonej do zadanej.

Aktualnie silnik wymontowałem z ramy i rozkładam na czynniki pierwsze.

W planie czyszczenie ze starego smaru [którego są skromne ilości] oraz kontrola stanu "nylon gear i "pinion gear" i obfite nasmarowanie całości zakupionym Mobilgrease 28.

wibi - Śro 10 Kwi, 2019

Jako ciekawostkę podam, że przekładnie planetarne są stosowane w rozrusznikach renomowanych marek samochodowych, np.VW i co ciekawe tam bieżnia jest plastykowa a zębatki stalowe.Wielkość takich przekładni "tak na oko" podobna jest do tych w silnikach rowerowych a przenoszone moce (prądy w A )wielokrotnie większe.
lessero - Śro 10 Kwi, 2019

Raczej będę "szukał dziury" w tym kierunku:

https://www.youtube.com/watch?v=Dfz4zowdK0w

https://www.youtube.com/watch?v=VrjXNGjl8as

Jeżeli przekładnie będa miały minimalne luzy to duża ilość smaru zamaskuje objawy na jakieś następne 600 km.

leszcz - Śro 10 Kwi, 2019

Uszczelnij jak pokazywalem to nie będzie co czyscić
https://goo.gl/rupNJj

lessero - Czw 11 Kwi, 2019

Update 2

przyczyną hałasu na 95 % jest łożysko wirnika 628 2RS osadzone w korpusie za przekładnią nylonową. :roll:

Nie chodzi płynnie, czuć drgania i wibracje pod palcem na bieżniach podczas pracy.

Oj, będzie zabawa, będzie się działo. :roll:

Dobrze, ze mam zaplecze warsztatowe....

leszcz - Czw 11 Kwi, 2019

Ja raz miałem drgania bo za słabo dokręciłem korbę tymi dwoma nakrętkami. Trzeba dość mocno.

Poruszaj mocno blatem we wszystkich kierunkach. Nie powinna ani drgnąć.

Też myślałem, że to coś w środku a to taki banał był.

qwerty63 - Pon 03 Cze, 2019
Temat postu: Problem z BBS02B
Hej,
kupiłem od Greenenergy na aliex 2szt BBS02B i założyłem w XII 2018, na jednym częściej używanym zrobiłem dotąd 1700km i cały czas wydaje mi się że był bezproblemowy, silnik cichy, ograniczyłem max moc do 18A i używałem raczej bez katowania. Zadowolony byłem przez całe to używanie. Ale chyba coś padło ;)
W poniedziałek jechałem po wodzie, dużo kałuż, porządnie go "umyło" (wcześniej obiecywałem sobie zrobić jakiś błotnik na niego ale dotąd mi nie wyszło, może to mój największy błąd). We wtorek już po suchości zrobiłem standardowe 25 km, do pracy i z powrotem, nic niepokojącego się nie działo, rower zostawiłem wieczór z podłączoną baterią (niestety), display oczywiście off. Po 36h w czwartek rano chciałem jechać do pracy ale display się nie włącza, bateria i jej połączenie są OK. Podczas tego 36h postoju musiała mu się stać jakaś krzywda, trochę to dziwne dla mnie. Charakterystyczne jest że w momencie podłączania do niego teraz nawet całkiem rozładowanej baterii, daje się słyszeć w momencie podłączania krótkie "pyk" z silnika, i tyle. Nie wiem czy to spora iskra czy próbuje mechanicznie czymś ruszyć (chyba nie, drugi 'zdrowy' silnik tego nie robi). Display się nie włącza, po połączeniu z kompem kabelkiem miga przy kabelku 1 dioda (przy podłączonym drugim sprawnym nic nie miga), nie daje się nawet sczytać ustawień.
Może ktoś już po tym opisie zgadnie co mam wymienić? ;)
Będę racze próbował skorzystać z chińskiej rocznej "gwarancji", choć mam mocne obawy przed tym ile to będzie trwało, kosztowało i co przyniesie...
Wszelkie Wasze uwagi i przemyślenia mile widziane.

Eryk1000 - Pon 03 Cze, 2019

Próbuj gwarancji, choć może być ciężko. Z twojego opisu: jeżeli po kablu nie łączy się z PC to poleciał sterownik koszt 400-450zł. Te silniki są różnie składane. W jednym kiedyś podwinięta była uszczelka na kołnierzu i też się przetopił pomimo że w środku cała elektronika jest zalana masą plastyczną.
qwerty63 - Pon 03 Cze, 2019

Dzięki.
Jeszcze tylko dodam że mam zwarcie, pełne przejście bez jakiegoś oporu jak patrzę miernikiem i ten dźwięk przy podłączaniu baterii to zapewne zabezpieczenie przed zwarciem.

malin - Wto 04 Cze, 2019

Przykro to słyszeć, że elektryka padła, pewnie był dość mocno zalany wodą.
To przypomniało mi że miałem zasilikonować to miejsce w silniku gdzie wchodzą przewody może to coś pomoże... mam nadzieję.

qwerty63 - Wto 04 Cze, 2019

Właśnie ja nie myślałem o tym miejscu gdzie kable wychodzą bo jest najniższym punktem u mnie i raczej wszystko będzie stamtąd od razu spływać (ale może się mylę). Ja przy zakładaniu silnika zasmarowałem smarem zielonym wszystko gdzie mi się wydawało że ma sens. Aczkolwiek smar to taka średnia ochrona przed wodą... Fajnie jakby ktoś wydrukował na drukarce 3d taką osłonę, mocowaną do ramy ;) Jak dobry projekt to możnaby wiele razy i sprzedawać :)
A jak nie to choć chlapacza do błotnika przedniego można sobie łatwo dorobić, zawsze coś da.

Lemiux - Pon 17 Cze, 2019

No i stało się. Sprzedałem Gianta Trance i stoję przed zakupem nowego koła pod BBS 750 lub 1000w, a będzie to pewnie Cube AMS lub Ghost RT.
Ma też być bateria bidonowa 17,5Ah, czy do takiego zestawu muszę jeszcze domontować osobny BMS ?

R432 - Pon 17 Cze, 2019

BMS jest z baterią w bidonie
Larix - Sob 22 Cze, 2019

Mam pytanie techniczne a nie chcę zakładać nowego tematu. Otóż jakie łącze do baterii ma BBS2 ? Jestem na etapie zamawiania baterii i nie wiem jakie łącze w niej zamówić żeby wszystko pasowało bez przeróbek.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group