To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km

WojtekErnest - Sob 10 Lut, 2018

Współcześnie 2018 rok, można by zaryzykować prognozę, ze fabryczne rowery z napędem centralnym stanowią już przynajmniej 30-40 % oferty.
Przyrost jest bardzo wyraźny, bo to wydaje się najbardziej naturalny napęd elektryczny do roweru a nie skutera.

Mikkonen - Sob 10 Lut, 2018

Mam za sobą 60 kilometrową trasę w temperaturze około 0 stopni, sumaryczne przewyższenie 700 metrów (góry Świętokrzyskie), prędkości różne (po lesie jechałem 15, na asfaltach bywało ponad 40), w każdym razie jechałem z bardzo minimalnym wspomaganiem pedałami. Ot kręciłem co by nie zamarznąć. Zużycie energii wyniosło 7,5 Wh/km. Jak dla mnie rewelacja :)
smdrwf12300 - Nie 11 Lut, 2018

Ad "henio" : nikt się nie zachłystuje ... taka kolej postępu technicznego powodująca ze rowery nie waża po 35kg tylko 20-22kg .Miałem ostatnio możliwość jazdy fabrycznym rowerem Trek Rebel z silnikiem Yamachy 250W + aku 11AH ... i powiem tak REWELACJA .Zero manetek , odcinania silnika na klamkach hamulca , zgrabny wysietlacz i 4 poziomy
wspomagania + sensor nacisku na pedały w bloku silnika i nic wiecej nie potrzeba. Zrobilismy z córka 270 km w 4 dni ( asfatl + szutry ) .. przewyzszenia do ok 1500m ... tak na luzie z dużym niedosytem km z mojej strony.
Praktycznie cały czas jezdzilem na najnizszym poziomie. Zasieg ok 100km na aku 11AH.Rowery z przebiegiem ok 3tys km chodziły bez problemu. I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO .

WojtekErnest - Nie 11 Lut, 2018

smdrwf12300 napisał/a:

Zasieg ok 100km na aku 11AH...
I nie widzialem w wypożyczalni nic z napedem w tylnym kole ...ZERO .

Dokładnie, tak, W wypożyczalniach krajowych czy zagranicznych albo przednie koło albo silnik centralny. I wymienne akumulatory.

smdrwf12300 - Czw 15 Lut, 2018

Tak troche nie w temacie .Nadawał może ktoś rower eletryczny jako bagaż w samolocie ?.Chodzi mi o podejscie lini lotniczych do baterii.
buk07@wp.pl - Pią 16 Lut, 2018

Z bateriami w samolotach jest słabo: http://www.polsatnews.pl/...bezpieczenstwa/
leszcz - Wto 20 Lut, 2018

Dobijam do pierwszych 200km moim bbs02. Mimo ze tymczasowo na aku 11s to wrazenia bardzo pozytywne. Zastanawia mnie czy na 13s i ostrych podjazdach idzie uszkodzic sterownik. Gdzies na necie wsadzaja czujniki na kontroler ale chyba do 14s+. Co myslicie? Silnik drogi wiec dobrze wiedziec "przed".
YesS - Wto 20 Lut, 2018

Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała :-) .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę.

madejp - Wto 20 Lut, 2018

YesS napisał/a:
Ja swojego bbs02 750W testowałem na baterii 13s z 40A Bms-em. W piku
sterownik odcinał dopiero przy prawie 1600W.
20 km po leśnych duktach, trochę podjazdów. Silnik leciutko ciepły, natomiast bateria się trochę zagrzała :-) .
Części do silnika są w razie czego dostępne, tylko trochę trzeba poczekać na przesyłkę.


Skoro Ci sterownik odciął, to znaczy, że przeciążyłeś baterię i napięcie spadło poniżej minimum. Zresztą to samo sugeruje to, że się bateria zagrzała. :) Swoją drogą co to za sterownik 750W, który daje 1600W?! Wydawało mi, że to silniki się tak opisują, a i tak wiadomo, że wezmą tyle i ile im da sterownik. Ale moc sterownika zazwyczaj wynika z napięcia nominalnego * prąd maksymalny....

leszcz, sterowniki nie powinien paść od przeciążenia, bo nie powinny dawać więcej mocy niż wytrzymuje. Ale w sterowniku zintegrowanym z silnikiem, problemem może być ciepło z przegrzanego silnika.

YesS - Wto 20 Lut, 2018

Może źle się wyraziłem. Sterownik nie odciął napięcia, tylko więcej już z baterii nie można było wydusić.
WojtekErnest - Śro 21 Lut, 2018

Sterownik ogranicza PRĄD. A aku przysiada jeśli tego prądu nie wytrzymuje.
Ile P ma Twoj aku i na jakich ogniwach ?

YesS - Śro 21 Lut, 2018

Baterię mam 13s11p 34Ah.
ravkill - Śro 21 Lut, 2018

Ile kilometrów na tej baterii jesteś w stanie zrobić (na manetce, jeśli tak jeździsz), i ile waży rower z driverem?
YesS - Śro 21 Lut, 2018

Jeżdżę głównie ze wspomaganiem. Dokładnie nie powiem ile mogę przejechać, bo jeszcze nie wyjeździłem baterii do końca. Nie ma na razie warunków pogodowych na dłuższe wypady.
Średnio po przejechaniu ok 700 km w terenie mieszanym wychodzi ok 1,5Ah na 10 km.
Więc teoretycznie na baterii powinienem przejechać ponad 200 km.
Rower wraz ze mną waży ok 140kg.

Anonymous - Śro 21 Lut, 2018

:D A bez ciebie?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group