To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - 0pcja konwersja czy nowy

starszy - Pon 27 Lis, 2017

zesatw MXUS 250W przekładniowy na przód. Zestaw z LCD na 800W od glebor
starszy - Nie 03 Gru, 2017
Temat postu: przód
Zestaw na przód dotarł, spodziewałem się manetki kciukowej ale myślę że i z taką sobie poradzę czekam spokojnie na baterie. Podziękowanie dla "globera"
Pozdrawiam

starszy - Pią 23 Lut, 2018

Witam kolegów ,wszystko co dostałem od "globera" zachowuje się poprawnie Roweru jeszcze nie testowałem na drodze , zima trzyma. Napęd na przód zamocowany ,kręci , pakiet 10S6P na 60 ogniwach 20,7Ah 36V ~ 750Wh. zamocowałem na tylnym bagażniku w skrzynce po narzędziach Wszedł idealnie włącznie ze sterownikiem Był kłopot z kabelkami bo przecież to damka , ramą w dół, potem do góry pod siodełko. Musiałem je po przedłużać Wszystko to w zamkniętych okrągłych profilach wygląda estetycznie. Dziękuje "globerowi" za ogarniecie tematu i pomoc. Ale ja w innym temacie, mianowicie będę rower woził na platformie z tyłu mini camperka Mając solar i regulator ładowania, chciał bym nie korzystać z przetwornicy DC/AC by go podładować straty, tylko ładować pakiet z regulatora Tracer wyjście na odbiorniki czyli z 12V na te z pakietu 36V Proszę o pomoc sugestie czy dobrze myślę i jak to zrobić
z góry dziękuję.

WojtekErnest - Pią 23 Lut, 2018

Jesli ten solar da chociaz z 1A prądu, to ma 'jakis' sens.
Wtedy musi byc przetwornica DcDc Boost, taki aby mial z 12V -> 42 V i ograniczenie prądu z trybem CV - czyli modele z trzema potencjometrami : napiecia, pradu i progu odcięcia CV.

starszy - Pią 23 Lut, 2018

Proszę kolegów solar to PANEL FOTOWOLTAICZNY 200W/24V MONOKRYSTALICZNY oczywiscie prad idzie przez KONTROLER ŁADOWANIA Tracer 2210A 12V/24V 20A MPPT do acuu 150AH
Nadmieniam że nie mam zielonego pojęcia o tak jak DLA MNIE skomplikowanej informacji kolegi
WojtekErnest, pragnę tylko rady czy to ma sens i co muszę kupić zamówić czy zrobić.

YesS - Pią 23 Lut, 2018

Możesz zakupić to :
http://tiny.pl/gnntw
Można dowolnie ustawiać prąd ładowania i napięcie od 24v w górę.
I ładować bezpośrednio z panelu solarnego z pominięciem kontrolera.

starszy - Pią 23 Lut, 2018

No niby odpowiedź dobra ale chyba nie o to mi chodzi, dodatkowy kontroler? jakoś nie rozumię W moim tracerze mam wyjście na odbiorniki 12V i z niego chcę korzystać
YesS - Pią 23 Lut, 2018

Urządzenie idealnie nadaję się właśnie do takich zastosowań, jest uniwersalne w zakresie wejściowym 12-60V. Możesz je podłączyć również do kontrolera, który masz i z 12v zrobi dowolny w zakresie 15-90V z płynną regulacją prądu do 10A lub podłączyć bezpośrednio do panelu solarnego unikając strat z przetworzenia napięć 24-12-42V. Urządzenie działa jako step up jak również jako step down i obsługuję w pełni ładowanie akumulatorów litowo-jonowych mając tryby CC i CV. Jest to uniwersalna ładowarka do pakietów liion, Można podłączyć dowolne źródło zasilania, nie tylko panele solarne. A cena nie jest wygórowana.
starszy - Pią 23 Lut, 2018

Dzięki, teraz to jasne
madejp - Pon 26 Lut, 2018

Co do opłacalność, to chciałem zauważyć, że z takiego modułu w idealnych warunkach jesteś w stanie w lecie wytworzyć ok. czterokrotność mocy znamionowej, co deje mniej więcej pełną pojemność Twojej baterii. A Ty ten panel masz na dachu samochodu (kiepski kąt, wysoka temperatura), więc w praktyce pewnie w ciągu całego dnia doładujesz co najwyżej 50% baterii roweru. Z kolei Twój akumulator ma pojemność tylko 2,5 raza większą od Twojej baterii w rowerze. Do tego zysk ładowania przez przetwornice DC/DC zamiast przez DC/AC i ładowarkę też raczej nie będzie tak duży, szacowałbym na nie więcej niż 10%. IMHO inwestowanie w dodatkową przetwornicę jest nieopłacalne, a ładowanie z instalacji kampera powinieneś traktować jako awaryjne.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group